Hartslag voelen in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Astrid0482, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,

Ik leg 's avonds in bed altijd mijn handen op mijn buik om de baby te voelen. Nu valt het me op dat ik vaak een hartslag voel, soms aan de linkerkant van m'n buik dan weer aan de rechterkant. Ik voel dat dan heel duidelijk. Ik heb het vermoeden dat dit m'n eigen hartslag is, omdat ik tergelijkertijd wel eens m'n andere hand op m'n hart leg en deze hartslag (bijna) precies hetzelfde loopt. Maar hoe kan het dat ik de ene keer de hartslag rechts van m'n buik voel en de andere keer links? Drukt de baby dan ergens tegen aan en loopt er in je buik een slagader :(: of is deze hartslag toch van de baby?

2. 2009mama

2009mama Niet meer actief

kan het niet zijn dat de baby de hik heeft ?
    dat je dat voelt ?

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    In je buik lopen verschillende slagaders zoals je aorta, je grote slagader naar je lever en naar je nieren. Je voelt echt je eigen hartslag.

Als ik bijv. ga sporten en ben flink te keer gegaan dan voel ik mijn hartslag in mijn hoofd.

De hartslag van je kindje kan je volgens mij niet voelen.

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    dat is denk ik je eigen hartslag. Ik voelde dat ook als ik niet zwanger was en als ik op mn rug lig. En nu voel ik het nog beter als ik heb gesport ofzo

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het zal je eigen hartslag zijn die jevoelt. Die van je kindje gaat twee keer zo snel maar die kun je bovendien niet voelen door je buik heen.

Ik voel het zelf ook altijd en dan baal ik want dan kan ik me niet zo goed concentreren op eventuele bewegingen van de kleine...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik voel het zelf ook in mijn buik en dat is absoluut mijn eigen hartslag. Voel het namelijk ook als ik niet zwanger ben.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik voel het nu ook heel duidelijk! Ik word er zelfs helemaal door afgeleid als ik me wil concentreren op de baby en zijn/haar bewegingen. Je hart pompt nu veel meer bloed rond, en zeker richting je buik voor de placenta, dus het is heel logisch dat je je aderen beter ziet, voelt en je borsten soms bijvoorbeeld een beetje blauwig zijn door je aderen.

Ik merk trouwens ook dat het in mijn handen hard bonkt, ik voel het bijna stromen!

8. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi, bedankt voor de reacties, dacht idd al dat het mijn eigen hartslag was, maar tis echt iets van de laatste tijd, was me voorheen helemaal niet opgevallen (of niet zo sterk) en het is idd wel 'vervelend' als je je wilt concentreren op de baby :)

9. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    De hartslag van je kindje gaat eker een keer zo snel als je eigen....die voel je dus niet, het is dus echt je eigen hartslag!

Deel Deze Pagina