Wat hebben jullie gehad aan zwangerschapsgymnastiek of vond je het niet zo leuk. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. weet nog niet zo goed wat ik moet. Groetjes Linni
Ik heb er wel wat aan gehad en leuke contacten aan overgehouden. Best leuk om te doen en mensen te leren kennen die rond dezelfde tijd een kindje verwachten.
Ik heb het nu niet gedaan maar de vorige keer wel. Ik heb wel wat handige tips gehad met betrekking tot de bevalling en houdingen om de weeen op te vangen. Maar wat mij betreft had dat ook in 1 avond gekund. Ik ben dan ook niet zo van het "samen op een matje liggen en ontspannen", Ik voelde me eerder ongemakkelijk dan dat ik er rustig van werd En na 4 weken dezelfde oefeningen gehad te hebben om de weeen op te vangen had ik het ook wel gezien eigenlijk.... Het was wel gezellig met al die meiden onder elkaar, maar niet zo dat we later nog contact hebben gehouden, zeg maar. Bij mij was het 10 keer voor de bevalling en 5 keer daarna. (Daar ben ik alleen de eerste keer van geweest omdat ik daarna op vakantie ging) In die 10 keer zat ook een partneravond. Al met al voor mij persoonlijk dus niet voor herhaling vatbaar....
IK heb bij de eerste gym gedaan en op zich vond ik het wel leuk. Alleen de groep was wat minder. Voor de oefeningen hoef ik het niet te doen aangezien ik zelf gym geef. Wij kregen wel veel oefeningen voor bekkenbodem enz. Daarnaast werd in elke les een ander thema besproken. Zo doe ik het ook. Ik wil wel weer wat doen, maar weet nog niet wat. Yoga is me te zweverig en zwemmen vind ik niet leuk. Misschien Pilates...
Het ligt er een beetje aan wat je gaat doen. De reguliere gym rond 28 weken (bij ons) Zwangerfit vanaf 16 weken pilates vanaf 14/16 weken zwemmen 20 weken