beste na 3 jaar met ivf , ben ik totaal onverwachts spontaan zwanger. Nu is het zo dat wij enkel in de eerste helft van mijn cyclus hebben gevreeen en op de dag dat ik normaal mijn eisprong zou hebben, nadien niet meer. ik heb een eerdere echo gekregen, nu had ik zelf gerekend dat ik 6.5 week zou zijn en de gyn zegt 5.5 week. er was een beginnende hartactiviteit te zien. vandaag ivm hevige buikkrampen en wat bruinverlies opnieuw een echo gehad 4 dagen later. het vruchtje was nu 5.5 mm (vorige keer 4.4) en opnieuw beginnende hartactiviteit te zien , niet hoorbaar en traag. mijn gyn zegt dat er alles vrij normaal uitziet, maar heb toch grote vraagtekens bij de zwangerschapsduur en dat er na 4 dagen nog altijd beginnende hartactiviteit is die niet hoorbaar is. kan dit?
Hoi, Sperma heeft een lange levensduur waardoor je toch zwanger kan zijn. Daarnaast kan het toch heel goed zijn dat je eisprong misschien op een andere dag was. Op een echo laten ze eigenlijk nooit het hartje horen, alleen zien, dus dat is normaal. Heel vroeg in de zwangerschap kan je het ook nauwelijks horen. De hartslag is in het begin inderdaad wat lager en dan wordt hij heel hoog, dat kan 4dgn duren, maar ik kan niet uitsluiten dat het goed blijft gaan. Deze prille zwangerschappen zijn nog kwetsbaar rond deze weken. Bij 12 weken al weer een stuk minder. De echte zwangerschapstermijn kanmpas echt bepaald worden tussen de 10-12 weken met de echo, dus het kan zelfs nog veranderen. Even afwachten nog dus! Maar wel heel gaaf, echt van harte!! Groeten Evelien