Hartslagdipje met doppler?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Warboel, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Heb dit meerdere keren gehad bij mijn 2e dochter. Ik dacht echt te horen dat ze dood ging :( vreselijk gevoel!

Nu ik weer zwanger ben ga ik denk ik geen dopler meer gebruiken.
    Weet nu dat beeb het niet prettig vindt en het maakte mij erg onzeker toen.

Wel jammer hoor, want bij mijn eerste dochter luisterde ik elke dag wel een tijdje en dan werd ik helemaal ontspannen van dat mooie geluid!

De verloskundige verklaarde het overigens als onrijpheid van het hartje. Het is normaal.
    Maar toen het nog maar 50bpm sloeg raakte ik volledig in paniek :(

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Het kan zijn dat de Doppler jouw hartslag even pakte. Ik zou persoonlijk niet meer luisteren.
    Ctg maken ze pas vanaf minimaal 24 weken en laat eigenlijk vooral zijn wat de conditie is van een kind cognitief (een kind kan bloeddruk ed niet aanpassen bij bijv stress alleen de hartfrequentie.

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Dit klopt niet hoor! De variabiliteit zegt wat over de conditie van het kind, niet over bewegingen. Afnemende bewegingen zijn een gevolg van het niet helemaal meer happy voelen.

4. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland

De ctg's die ik kreeg bij onze jongste meette wel bewegingen van de kleine.... er was n lijntje voor weeen/harde buiken, lijntje hartslag beeb, lijntje hartslag mams, en mooie blokjes die de bewegingen van beeb registreerde.

Deel Deze Pagina