Hartstilstand tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Carlijn16, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlijn16

Carlijn16 Lid

22 jun 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!
    ik hoorde ooit een een verhaal dat het kind een hartstilstand had tijdens de bevalling.:$
    kan iemand mij hier meer over vertellen? (waarom het gebeurd, hoe vaak, ect...):(

Alvast bedankt!!!;)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    daar zou ik me niet druk om maken. er kan namelijk altijd iets gebeuren tijdens de bevalling. zuurstofgebrek, klemzitten, hartslagdaling enz.
    bevallen is nou eenmaal iets met een risico. het gaat bijna altijd goed en een enkele keer gaat het mis.
    maar als je je daar druk om moet maken dan heb je echt geen leven meer

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    mijn meisje is te snel geboren en was in shock , paars/blauw huilde niet en had een flinke hoeveelheid vruchtwater ingeslikt.... flink uitgezogen en wat door elkaar geschut waarna ze na een aantal minuten begon te huilen en zo haar longen dus schoon maakte (verder is ze een week echt goed ziek geweest van de vruchtwater die ze ingeslikt had en hun niet goed genoeg uitgezogen hadden) maar om nou te zeggen dat ze een hartstilstand had , nee.....

niet druk om maken verder...bij ons meisje waren er zo veel mensen bij opeens dat mocht het erger zijn geweest dat er echt wel snel gehandeld word!

4. Carlijn16

Carlijn16 Lid

22 jun 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik maak me er niet echt druk om, maar ik vraag me wel af hoe dat kan en zo...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat er niet zo vaak kindjes in foetale nood komen (zo noem je dat). En bij de kindjes die het krijgen, gaat het ook maar soms helemaal mis...
    Dus ik zou me er niet zorgen om maken. Er kan zoveel gebeuren, maar de kansen zijn klein.

Mijn jochie zat ook in nood. Zijn hartslag dipte elke perswee steeds dichter naar de 0. Hij kwam gelukkig ook steeds weer bij, wel steeds een minuut of 2 in de knel. Er stonden heel snel allemaal medici rond mijn bed. Hij is met de vacuumpomp gehaald, om te voorkomen dat hij echt op de 0 zou eindigen. Na de geboorte was hij best grijs-paars. Maar na uitzuigen en een vleugje zuurstof was hij ook snel weer bij. Door de bevalling ook flink hoofdpijn en niet lekker geweest. In de kraamweek gerommeld met de voeding, omdat hij niet aan de borst wilde, maar flesvoeding/gekolfde voeding ging perfect. Na de kraamweek was het helemaal goed, en hij heeft er geen restverschijnselen aan over gehouden. Het is nu een gezonde kleuter..

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien dat het kindje ook al een onbekende hartafwijking had? Dan kunnen ze in de baarmoeder geen problemen hebben. Maar bij de heftige bevalling toch last krijgen.
    Blijven allemaal kleine kansjes..

Deel Deze Pagina