Hallo allemaal, Een vriendin van mij heeft gister te horen gekregen dat ze een geplande keizersnede krijgt ivm stuitligging van hun kindje. Ze had haar normale vluchttas al klaar staan maar wil die nu opnieuw gaan inpakken omdat ze nu zowiezo langer in het ziekenhuis moet blijven. Dus voor degene die ook een geplande keizersnede hebben (gehad) hebben jullie misschien een lijstje wat handig is om allemaal bij te hebben? Alvast bedankt! Groetjes goldy
Ik had dan wel geen geplande ks maar een spoed. Sowieso (nacht) kleding voor drie nachten. Ik vond het wel fijn om iedere nacht een schoon nachthemd aan te kunnen trekken.. een trainingsbroek vond ik vanaf dag2 overdag erg prettig zitten en was ik ook een beetje toonbaar als ik mijn bed even uit moest en er zat visite.... comfortabele shirts voor overdag slippers of sloffen. Ik kreeg s nachts bij de voedingen enorm honger dus heb de volgende dag een doos liga gekregen van mijn vriend zodat ik wat te eten had s nachts Pak drinken (met suiker) voor s nachts. Ik werd s nachts wel eens wat duizelig als ik er uit moest dus de suikers waren meer dan welkom. verder ben ik vast nog wat vergeten maar anderen vullen me wel aan...
Ik lees hier even mee. Mag binnenkort ook voor de ks en heb de tas al wel klaar staan maar er kan nog altijd wat bij. Vind de tip voor extra eten en wat te snoepen ook wel handig!
Ik vond een dun nachthemd met spaghettibandjes fijn. Hoef je geen broek aan te trekken (auw), heb je het niet te heet (kachel staat hoog voor de kleintjes), en kun je je kindje makkelijk aanleggen. Ik vond een hoofdlampje ook fijn, zo'n kampeerding, kun je lekker een beetje lezen zonder de andere dames te storen. En natuurlijk (bad-)slippers, je toilettas, boekjes, telefoon, etc.
Houd er rekening mee dat je een aantal dagen in het zkh moet verblijven. Denk dus aan dagelijkse dingen zoals lenzen+vloeistof, dagcreme, labello, deodorant (in zo'n bed lig je de hele dag te zweten!), tandenborstel/tandpasta en dat soort dingen. En indd iets te eten voor 's nachts, vooral als je ook bv wilt geven want daar kan je echt honger van krijgen! En natuurlijk voor de baby ook 3 setjes kleding ipv 1. Dan heb je in ieder geval genoeg. Misschien dat je zelf nog iets mee wil nemen om te lezen, ikzelf ben daar niet aan toegekomen in het ziekenhuis, had het veel te druk met herstellen en met de baby en de borstvoeding.
hoi heb een ks gehad. 2,5 jaar geleden. een geplande, maar toch spoed geworden. dagelijkse dingen. nachthempt of bigshirt. broek is niet fijn. drukt op de buik na 2 dagen lukt dat wel. houd rekening mee dat je de 3e dag mag douchen. zorg ook voor volgende kleertjes 3 setjes is weinig. aantal rompertjes en setjes zeg maar min. 5 sokjes mutjes 3 a 4 is fijn en jasje voor baby of dik vest. voor je zelf ook soken en sloffen/pantofels. sucses. groetjes, vraag maar gerust
Er wordt hier aangegeven dat het warm is op de kamer, maar bij ons was het een nacht flink koud dus houd er rekening mee dat dat ook kan. Klinkt misschien raar, maar oordopjes en een oogmasker, ik lag op een kamer met 3 andere vrouwen met baby's en het wisselde ook de hele tijd. Ik hoorde mijn kindje echt wel door de oordopjes maar het maakte het geluid (en licht) van de andere wat minder. (Visite bij net bevallen dames midden in de nacht bijvoorbeeld). Een boek ofzo heb ik ook niet nodig gehad en mijn make up al helemaal niet
Ze gaat flesvoeding geven. Maar dat krijgen ze neem ik aan gewoon van het ziekenhuis, zoals de luiers?? En moet je ook zelf flesjes meenemen? Of is dat handig zodat baby aan dat flesje went. Een badcape/wikkeldoek handig of krijg je die ook daar ?
Ik was mn tandenborstel vergeten in mn ziekenhuis tas, die vergat mn man ook steeds, dus die gaat volgende keer als eerste in de tas! * minstens 3 sets nachtkleding * Onderbroeken minstens 5 en voedingsbh's. * Joggingsbroek en fijn shirt voor als je uit bed mag. Dit keer neem ik lekker mn zwangerschapsjurk mee, lang genoeg om er fatsoenlijk bij te lopen, makkelijk met voeden. * Toiletspullen * Eigen hoofdkussen * Kleertjes voor de baby, inderdaad een setje of 5. * Oplader voor je mobiel. Lezen kwam ik niet aan toe maar wel lekker internetten op mn mobiel. * Pantoffels of slippers voor op afdeling. * een flesje voor drinken op je nachtkastje. * Fototoestel! Dan kan je foto's maken voor de papa die 's nachts thuis slaapt.
lekker zacht toiletpapier? in de meeste ziekenhuizen hebben ze dat grijze schuurpapier. Toen ik op verloskunde werkte namen best veel vrouwen een eigen rolletje wc papier mee
Hahaha.... Dat is ook best wel een goede en vooral als je met aambeien zit . Ik zie aan de lijstjes wel dat ik nog het een en ander in kan pakken en dat de tas nog niet vol genoeg is. Heb zelf wel een badcape/wikkeldoek ingepakt voor de kleine. Niet perse voor het badderen maar wel om je kindje lekker in in te leggen. Luiers, zoogcompressen, kraamverband neem ik allemaal niet mee want neem aan dat ze dat daar wel hebben. Oordopjes heb ik ook ingepakt en ik neem een kruikje mee die ik vaker gebruik voor als ik koude voeten heb die niet warm willen worden.
Kraamverband, pampers, wikkeldoeken, spuugdoekjes etc etc hebben ze allemaal in het ziekenhuis... moet wel zeggen dat ik de onderbroeken van het ziekenhuis erg prettig vond dus heb mijn eigen niet aan gehad elke keer een netbroekje gepakt... Ook eenmaal thuis zijn die prettig...
pontskaartje niet vergeten. ik moet bijv ook de rode band kaart meenemen omdat ik neg bloed heb en de kleine positief bloed. Iets voor de lekkere trek. In zh hebben ze veel hoor. van tandeborstel tot shampo. en manlief moet elke dag naar huis en kan nog genoeg meeslepen haha.