Hallo allemaal, Ik ben bij mijn dochtertje in 7(vanaf 1e wee tot dat ze er was) uur bevallen. Nu ik weer zwanger ben vertellen mensen mij vaak dat de 2e bevalling vaak sneller verloopt dan de 1e. Is dit een bakerpraatje? Of is dit echt zo? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen? Zouden jullie voor mij de pol ik willen vullen en in een berichtje willen zetten hoelang de 1e en hoelang de 2e bevalling(vanaf de 1e wee tot einde) duurde? Ik ben heel erg benieuwd. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes Yvonne
Ja, mijn 2e bevalling was wel sneller. Beide bevallingen zijn begonnen met het spontaan breken van de vliezen. Bij mijn 1e kwamen de weeën zo'n 1,5 uur later wat op gang en was ze in totaal 10,5 na het breken van de vliezen geboren. Bij mijn 2e begonnen de weeën ca. 1/2 uur na het breken van de vliezen en was hij 3,5 uur na het breken van de vliezen ter wereld.
Meestal is de 1e bevalling degene die het langst duurt. Daarna gaat het ontsluiten meestal wat vlotter, en het persen helemaal. bij mij: 1e: van allereerste wee tot geboorte 20 uur, waarvan ruim 1,5 uur persen 2e: van eerste echte wee tot geboorte 9 uur, waarvan 10 min persen (alleen als ik de voorweeën zou meerekenen heeft het ruim 2 weken geduurd, maar dat zie ik niet als begin van de bevalling) (ik denk dat je nog bezig bent met de poll, maar alvast mijn antwoorden)
Oh ja, wat Bri zegt idd, het persen ging bij de 2e ook veel sneller. Bij de eerste 1 uur 20 minuten geperst (geen goede persweeën, uiteindelijk met een knip en buikduw van de kvz geboren). Bij de 2e 7 minuten geperst (hier dus wel goede persweeën, er was geen houden aan, hahaha).
1e: 4 uur (12 min persen) 2e: 3 uur (7 min persen) Beide vanaf het allereerste krampje (dat ik dacht: zijn het mn darmen of is het toch ...) In mijn dossier staat 'bevalt vlot' dus wel iets waar ze rekening mee houden (gelukkig) .
Nee, ik denk niet dat je dat nu nog zelf kunt wijzigen. Moet je even een pb'tje sturen aan 1 van de modjes met de poll-opties die je wilt. Dan kunnen zij dat er wel voor je bij zetten.
Eerste bevalling was hier ingeleid omdat mijn vliezen gebroken waren en ik 37 weken was,die vliezen braken donderdag sochtends en zondag middags is de kleine geboren (ben vrijdags ingeleid met gel en weeënopwekkers met maar weinig resultaat). De 2de werd ik opnieuw ingeleid met 41+5 weken zwangerschap. Zehebben gel gedaan 2x maar dat hielp niks en daar kwam niks mee op gang tot om 17:00 de vliezen spontaan braken en de weeën opkwamen zetten spontaan en om 2:45 zondag op maandag nacht is de kleine man geboren in een totaal van 4,5 uur! Dat is een heel verschil met de eerste bij mij.
Oh, oke. Nou jah, dan maar zonder pol. Zo lukt het ook wel bedankt voor al jullie snelle antwoorden Tot nu is bij iedereen de 2e bevalling sneller verlopen.
Ik ben bij beide ingeleid met gebroken vliezen, maar vanaf dat de oxitocine ging werken 1e in 6,5 uur waarvan half uur persen 2e in 2,5 uur waarvan 10 min persen Ben nu zwanger van de derde en de gynaecoloog zei al dat ie zijn keeperhandschoenen vast ging opzoeken hahahahaha
Bij de 1ste duurde de bevalling 8 uurtjes ( 1 uur persen) bij de 2de duurde de bevalling 4 uurtjes( 5 min persen)
1e bevalling vanaf eerste wee tot geboorte 4 uurtjes (50 min persen) 2e bevalling vanaf eerste wee tot geboorte 1 uur 50 min (2 min persen)
Hier eerste 15,5 uur direct weeenstorm, een uur persen. Tweede 3,5 uur en 1 minuut persen. Dus ja over het algemeen is dat zo.........uitzonderingen daargelaten.
hebben ze niet ingegrepen?? Bij mij werd er na een uur persen al ingegrepen omdat de hartslag daalde. Ik lees mee, hoor ook van iedereen dat de 2e bevalling sneller gaat, soms wel een eng idee omdat de eerste ook ´maar´ 7 uur duurde. Ben soms bang dat het allemaal heel snel gaat en we niet meer naar het ziekenhuis kunnen ofzo.
Bij de eerste in totaal 12 uur met 21 minuten persen Bij de tweede in totaal 7 uur met 45 minuten persen
Ik ben om 6.00 uur s'ochtends begonnen met spontane weeen. 7.00 uur was de vk hier en voelde meteen dat ik al 8 cm ontsluiting had. Binnen een half uur 2 cm erbij en om 7.30 uur mocht ik dan ook al persen. Ik had ook een ziekenhuis indicatie, maar omdat alles zo snel ging, haalde we dat niet meer. Enfin, 7.30 uur begonnen met persen maar ik merkte meteen, dat het niet ging. Heel gek om uit te leggen. Ik had echt persdrang maar ik kon persen wat ik wou, het schoot gewoon niet op. Ik heb in alle houdingen gezeten en gelegen. Uiteindelijk heeft de vk pas om 10.00 uur de ambulance gebeld en ben ik opgehaald. Ik moest eigenlijk mijn persweeen wegpuffen, maar dit ging echt niet. Dus op de brancard met de benen wijd naar het ziekenhuis. Daar waren we om 10.45 uur en met de pomp erop en een knip is Fem om 11.13 uur geboren. Achteraf heeft de vk een enorme inschattingsfout gemaakt en had inderdaad veel eerder moeten ingrijpen. Dit was haar 3de bevalling alleen en ze was erg onzeker. Fem was een sterrenkijker en hierdoor kon ze er niet uit. Als dit wel was gelukt, dan was ze binnen 1.5 uur geboren! We hebben uiteraard nog een zeer stevig gesprek gehad met de vk.
Jeetje wat heftig zeg! Inderdaad heel nalatig van de vk om pas zo laat in te grijpen! Poe! Gelukkig is alles goed gekomen met jou en de baby.