Dat vraag ik me dus af. Mag dat al? Dan bedoel ik zonder kaneel en vanillesuiker maar gewoon zonder? Ik had zelf een zak giesewildemannen gehaald en aangezien we net gestart zijn met een oefenhapje vroeg ik me dat af. Ik kan er op internet niet echt iets duidelijks over vinden. Jullie een idee?
Nee geef nog geen fruit. Wij eten het als groente hier. Wat is er grappig aan dan?? Ik dacht als het mag...een keertje wat anders dan de wortel/bloemkool/broccolli's die ik trouwens ook ga geven...maar deze was ik nu ff benieuwd naar. Mijn oma zei dat het niet kon want het was een steenvrucht!!!??? Maarja, meer uitleg kon ze niet geven dus nu ben ik echt nieuwsgierig of het al kan.
Of het wel of geen steenvrucht is daar verschillen de meningen geloof ik nogal over. Op internet wel iig Maar sommige kindjes zijn allergisch voor gewone peren. Ze raden dan aan om het eerst eens gekookt aan te bieden. En aangezien stoofperen sowieso worden gekookt lijkt het me geen enkel probleem
Oke, dan zet ik voor hem een eigen pannetje op geen idee of het wel te nassen is zonder zoetje eigenlijk...hahaha
Ik verwacht dat het een vrij waterige neutrale smaak heeft Maar baby's proeven alles nog veel intenser dus misschien vinden baby's het wel lekker
Tip: peertjes met een laagje water opzetten en minstens 4 uur op het aller kleinste pitje laten staan die je hebt, af en toe kijken of er nog wat vpvocht bij zit. Ze worden dan donkerroze en heeeeel zoet, zonder suiker! Succes!
Er zitten nogal wat 'steentjes' (die harde korreltjes) in stoofperen. Ik zou het niet aan een jong kind geven, al helemaal niet als het nog zo jong is!
Ja ze zijn gelukt! Goed roze geworden. In de avent stomer super glad gepureerd. Heb Levi even een theelepeltje laten proeven en hij vond het heerlijk. Het smaakt naar stoofpeertjes maar dan heel licht zoetig. En geen kaneel Heb 3 potjes gevuld en in de vriezer gedaan. Dus nog geen hele hap gegeven.
Dirksmama, ik zit altijd naar jouw plaatje te kijken. Wat staat er nu op? Ik zie een roze pak met een helm? Is het je dochter? Of mega mindy...hahaha of ben je het zelf?