hartvormige baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patriciaax3, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jee jij ziet er dus ook heel raar uit vanbinnen;):D Maar is je andere kindje overleden doordat je baarmoeder niet verder groeide of weten ze dat niet?? Dus eigenlijk was je in verwachting van een tweeling...? Heftig hoor... Nou waarschijnlijk waakt je kindje dat het niet gered heeft over het kindje in je buik. Zo heb ik dat wel altijd gevoeld, dat Luna*, mijn eerste dochtertje, over mijn 2e dochtertje heeft gewaakt!
    Is de onderkant van je baarmoeder dan ook in 2en gedeeld? Dan is je baarmoeder dus nog kleiner dan de mijne... Gek he,, je verwacht helemaal gezond te zijn en dan krijg je zoiets te horen... Ik vond het wel heel bizar eigenlijk. Maar ook wel heel fijn om hier andere te ontmoeten die een vergelijkbaar iets hebben. Is voor anderen toch een ver van mn bed show..

Wel fijn dat je kindje niet heel ver achterloopt, ik bedoel 5 dagen is nog te overzien! Heb jij dan ook weinig vruchtwater? Ik had dat wel en tegen mij vertelden ze (achteraf) dat dat erbij hoort!

Lig jij nu nog regelmatig in het ziekenhuis?

Ja ik ben benieuwd, de 11e. Als ik weer zwanger wordt en het kindje nestelt zich in het "friemeltje" dan moet het direct verwijderd worden, dan is het een soort bbz. Ook heb ik verhoogde kans op (late) miskramen, vroeggeboortes en op het feit dat een kindje doodgaat in mijn buik. Dus daar wil ik zoveel mogelijk over weten, ik ben benieuwd!

Kan me voorstellen dat 34/35 weken voldoende is... Zwanger zijn is op deze manier niet leuk!:(

2. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ja heb er ook een hele vage echo van. Ze weten het niet 100% zeker, maar de ene baarmoeder zit boven de andere. Het zit niet gelijk. Dus kan het ook nooit verbonden zijn. En als het dat wel is, is het minimaal. Dus gewoon een loos gedeelte:S

Ukje 2 is het hartje gewoon niet gaan kloppen of gestopt. Waarschijnlijk chromosomen afwijking, maar misschien ook wel omdat mijn lichaam het afgestoten heeft (onder het mom van daag dat gaat niet gebeuren:p) Dat kleintje heeft ervoor gezorgt dat ukje een goede kans heeft gekregen!

Ben altijd al raar geweest hoor:D Dit was de slagroom op de taart:D

Weet niet van weinig vruchtwater? volgens mij normaal, maarja ik hoef niet alles te weten:p 5 dagen is te overzien ja, maar dat is altijd al geweest die 5 dagen. de 11de groeiecho, ben benieuwd.

Heb er een keer 4 dagen ingelegen, een keer 6 dagen een keer 1 dag. Wekelijks controle... En verder laat ik me liever niet opnemen:) Maar kan nog komen...

Ow wat een rot informatie. Dat als het daar innesteld dat het weggehaald moet worden, dan sta je ook niet echt te springen bij een positieve test natuurlijk! (dan heb ik gelukkig 2 goedwerkende baarmoeders) Die risicos zijn inderdaad zo, niet leuk om te weten. Maar je kunt er niks aan doen. Heeft dit jou beperkt in het aantal kinderen dat je wilt?

Hoop trouwens dat onze situatie TO gespaard blijven!!

3. Haha, ik ben ook trouwens, nu ik erover nadenk, ook niet helemaal normaal hihi. Zou het daar iets mee te maken hebben???

Kan me voorstellen idd dat als ukje2 was gaan groeien, dat het dan helemaal krap was geweest voor beide.. Gelukkig heeft ukje 1 nu een goede kans!

Vind trouwens wel dat je er knap mee omgaat hoor! Dat je her bijvoorbeeld ook niet wilt weten van het vruchtwater. Ik wil altijd alles helemaal weten, tot op de bodem opzoeken haha. (daarom denk ik ook het verschil met advies om een gyn te willen spreken)> Ben benieuwd je controle de 11e... Laat je weten hoe het gegaan is??? Ik heb de 11e dus het gesprek met de gyn... Jij toch ook niet toevallig in Nijmegen???

Mij heeft het wel beinvloed. Ik wilde altijd heel graag 3 (levende) kindjes... Denk dat als ik er nu 2 mag krijgen, dat ik daar heeeel blij mee ben en dat we daar dan heel gelukkig mee zullen zijn (zeg nooit nooit, maar zo denk ik er nu over). En bij jou???

4. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    pfoe, wat een verhalen :D ik breek weer even in ;)

ik zou het inderdaad een hele geruststelling vinden om gewoon bij de gyn te lopen, omdat ik er in het begin van mijn zwangerschap ook al geweest ben ivm steeds terugkerende blaasontstekingen.. en ik vond het toch wel wat professioneler.. maargoed, ik wacht maar braaf af :D
    23 maart vervolg 20 weken echo, dan zou ze ook weer extra naar mn baarmoeder kijken dus dan weet ik al ietjes meer, 26e naar vk en dan geef ik gewoon aan dat ik vanaf dan naar de gyn wil. dat mag toch gewoon? ik moet er sowieso al rond week 34/36 heen omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen..

5. Sorry meid, voor al die verhalen, komt ook omdat ik verder niemand ken en ik vind het heel fijn om met anderen die een vergelijkbaar iets hebben, gedachtes en ervaringen uit te wisselen!

Wat voor vervolg echo heb je dan de 23e? Was er met de 20 weken echo niet alles goed te zien??? Laat je wel weten hoe het gegaan is? Ga ervanuit dat ze het dan ook nog eens heel goed bekijken allemaal! Ik zou het ook gewoon zeggen hoor tegen je vk en ook tegen de echoscopist/gyn de 23e! Kan me niet voorstellen dat ze het er niet mee eens zijn!

6. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    oh geeft niet hoor! vind het niet erg om mee te lezen. (klinkt ook weer zo brutaal, maar zo bedoel ik het niet :D)

nou, ze kon niet alles goed zien omdat ie niet wou draaien :p springen hielp ook niet, dus moesten we dan maar terugkomen (ze gaat eerst 3 weken op vakantie ofzo, vandaar dat dat nog zolang duurt) maar van wat we gezien hebben is alles goed! vraag me af wat ze nou nog niet gezien heeft.. volgens mij de buik nog niet zo goed.. maar vruchtwater was ook in orde geloof ik, want daar heeft ze verder niks over gezegd. maar misschien heeft ze er wel niet naar gekeken, dat weet ik natuurlijk ook niet ;)
    achja.. nog 20 dagen :D

7. Nou het blijft spannen dus! Tijdens de 20 weken echo was het de echoscopist ook niet opgevallen dat ik weinig vruchtwater had. Laat je maar goed voorlichten meid! Fijn iig dat je zo positief bent!:)

8. Even een update, Ik krijg as dinsdag een 2/3 D echo om de vorm van mijn baarmoeder te bepalen. Ook hebben we alle risico's besproken waar we mee te maken krijgen. Zal ik hier niet vertellen, jullie zijn nog zwanger, wil je het wel weten vraag maar! En ze hebben bloed geprikt om te bepalen hoe het zit met de overgang, of ik daar vervroegd in kom of eventueel al ben :$Daar krijgen we 8 april de uitslag van! Spannend allemaal dus!

Hoe gaat het met jullie??

9. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

@ marjolein; de risicos zijn mij al wel aardig bekend;) hahaha. Niet te veel bij nadenken.
    Zelf lig ik sinds gister weer in het ziekenhuis. Aan het infuus en longrijpingsprikken. Nu eindelijk rustig, ben benieuwd voor hoelang!! Hopelijk mag ik er nog wel uit voor de bevalling:S

Liefs

10. Och meid wat spannend zeg! Had je weer weeen??? Ik hoop dat je kindje nog wel eventjes mag blijven zitten!! Gelukkig ben je toch al heel ver! Hou je me op de hoogte?!? Spannend zeg!

En tja de risico's, wij gaan ook voor een tweede (3e kindje) dus ik probeer er ook zo min mogelijk bij na te denken!

11. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    ik word dinsdag weer onderzocht.. wat zijn de risico's dan? :)

12. Voordat ik de risico's noem wil ik voorop stellen dat ik van mijn dochtertje bevallen ben met ruim 37 weken, dat ze 3480 gram woog en dat ze tijdens mijn zwangerschap niks wisten van mijn afwijking!

de risico's zijn o.a.
    -Kans op miskramen (maar die periode ben je gelukkig allang voorbij!)
    -kans op late miskramen (zie hierboven)
    -kans op weinig vruchtwater (laat ze dit regelmatig opmeten!)
    -kans op groeiachterstand van het kindje
    - kans op vroeggeboorte door ruimtegebrek, maar ook door het feit dat de bloedtoevoer maar van een kant komt ipv 2.
    -kans dat de baarmoerdermond het niet houdt (ik zou als ik jou was, echt vragen of ze dit regelmatig willen opmeten!)

Kan zo even niks meer bedenken, maar vind het ook wel genoeg zo:$ maar laat je niet gek maken hoor meid! Tuurlijk sta je anders in een zwangerschap, het is geen doorsnee zwangerschap, maar ik zou echt vragen of ze alles goed in de gaten houden! De gyn heeft me verteld dat als ik zwanger wordt (als het lukt) dat ik dan langs moet komen en dat ze dan een heel plan van aanpak gaan opstellen. Dus als ik jou was zou ik ook wel echt willen dat ze je goed in de gaten houden! Laat je goed voorlichten! Ik ben er door alle spanningen etc niet eerder achteraan gegaan, maar nu gaan ze dan dus eindelijk alles uitzoeken, ik laat me niet afschepen en wil precies alles weten! (maar ben dan ook wel een beetje een controlfreak:))

Succes dinsdag!

Mocht je nog vragen aan mij hebben, stel ze gerust!!

13. Oh ja en ook verhoogde kans op stuitligging, met als gevolg dat je voor een keizersnede mag kiezen (heb ik wel gedaan!)

14. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

marjolein; van die risicos heb ik er heel veel gehad helaas. De volgende namelijk:

-Kans op miskramen
    -kans op groeiachterstand van het kindje
    - kans op vroeggeboorte door ruimtegebrek, maar ook door het feit dat de bloedtoevoer maar van een kant komt ipv 2.
    -kans dat de baarmoerdermond het niet houdt (ik zou als ik jou was, echt vragen of ze dit regelmatig willen opmeten!)

Heb een halve miskraam gehad.. Kleintje loopt nu achter en zit klem. Dus kan nu dysmatuur gaan worden. En mijn baarmoedermond is verstreken. Ik lig dus weer in het ziekenhuis aan het infuus en heb mijn longrijpingsprikken gehad. Maar het kan ook goed gaan!!

15. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ow ja, en ukje ligt klem in.. Jawel.. STUIT!!!

16. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Pfff. :(

@ wupsie, wat vervelend voor je! en spannend ook!

@ marjolein, bedankt voor je uitgebreide reactie..
    ik zal dinsdag mn notitieblok in de aanslag houden :D

ik hou jullie wel op de hoogte!

groetjes

17. @Wupsie, meid nog even volhouden! Hoop echt dat je kleintje nog even blijft zitten! Gelukkig ben je al bijna 32 weken, dat scheelt! Hou vol meid!

@Patriciaa, ja alles vragen dinsdag, is belangrijk!!! Hopelijk kunnen ze je antwoord geven op je vragen! Laat je ons weten??

18. @Wupsie, hoe gaat het vandaag met je???

Wat ik me nog afvroeg, heb jij ook weinig vruchtwater??? Ik had dat nl met 28 weken al:(

19. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Nou daar ben ik dan ;)
    vanmiddag dus geweest, maar het leek aardig rechtgetrokken :$
    wat toch vreemd is, aangezien er de vorige keer duidelijk een schot tussen zat.. tussen de 2 helften zeg maar.
    vrijdag moet ik naar mn vk, en dan gaan we wel even bekijken of we het verder laten onderzoeken bij de gyn.. (was vandaag namelijk bij een bureau voor de 20 weken echo :p) ik denk dat ik gewoon aangeef dat ik dat zelf wel graag wil.. je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn toch? :D

20. Hee meid, dat is goed nieuws lijkt me?!? Ik had vandaag ook een afspraak met de gyn voor een echo of de rechterkant open of gesloten was. Konden ze dat met een echo helemaal niet bepalen!?!?!? Maar goed, wel echo's gehad dus en de gyn zei dat puur gebaseerd op de echo's hij geen afwijking kon vinden! Ik weet dus wel dat ik m heb, maar blijkbaar (bij baarmoeder in rust) niet te zien... Binnenkort weer allerlei vervolgonderzoeken, dus ben benieuwd! Ik zou als ik jou was wel alles willen laten uitzoeken hoor, je kan het maar beter zeker weten, dan kan er ook mits het nodig is, eerder actie ondernomen worden!

@Wupsie, alles goed meid??? Is de kleine geboren???

Deel Deze Pagina