hartvormige baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patriciaax3, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    misschien dat ik dat dan ook heb.. want ze stond er zelf gewoon echt van te kijken, omdat het de vorige keer overduidelijk leek.. vrijdag maar even overleggen met de vk dan!

Succes met je vervolgonderzoeken, laat je het nog wel weten? ;)

2. Ja probeer alles maar uit te spreken! Hopelijk neemt ze je serieus! Ik zou wel willen namelijk dat alles goed uitgezocht zou worden! Succes meid voor vrijdag!

Ik hou je op de hoogte, jij mij ook??;)

3. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

@ marjolein; heb heel verhaal getypt. Als je zoekt op mijn naam kun je het teruglezen. Kort. Mijn vruchtwater is bijna helemaal op, ukje ligt klem en groeit moeizaam (1600 gram nu, 200 gram in 2 weken gegroeid, verwachten nu verslechtering) navelstreng flow was ook slechter (dus placenta ook minder) Nu elke dag thuis controle.

4. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Goh wat erg! :$
    heel veel sterkte!

5. Jee lieverd, wat schrik ik hiervan... En je kindje is nog maar zo klein! Ik ga meteen zoeken naar je verhaal, maar voor nu alvast heel veel sterkte!

6. ik kan het verhaal niet vinden:( Heb je het vandaag geschreven???

7. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

25 maart 2010

Vandaag weer afspraak bij de gyn, helaas duurde deze weer bijna 3 uur. Altijd gezellig:D De man wel, maar hoe langer de afspraak hoe slechter het nieuws meestal haha!

Er is geen inwendige meting verricht. Dit omdat hij te bang is aan mijn baarmoeder te zitten. Zo wil hij meten, breken mijn vliezen ofzo:p

Hier veel gerommel, elke 8 minuten een goede stevige harde buik. Maar als eerste hadden wij vanmorgen een groeiecho. Ons ukje heeft het niet meer zo heel gezellig:(

De vorige keer dachten we al dat ukje klem lag, nou had je het nu eens moeten zien. Ook de metingen waren niet super. Het hoofdje is nog verder achter gaan lopen van 1,5 week naar 2,5 week ongeveer? En het buikje was wat bijgetrokken, dit liep nog dag of 5 achter. De benen liepen nu een week achter. Al met al is ons ukje slechts 200 gram gegroeid in 2 weken (gelukkig nog niet onder de onderste lijn dus oke). Geschatte gewicht is nu 1600 gram. Dus ook al zou ik de 37 weken halen (ja wie weet een wonder) zal het ongeveer 4 tot max 5 pond zijn!

Echter werd wel de vraag gesteld of ik vruchtwater was verloren, er was nog maar een heel klein beetje vruchtwater en daar lag ook nog eens de navelstreng in. Ook was de Flow in de navelstreng? niet zo goed meer. Deze was opgelopen. Hierdoor kan de kleine nu achteruit gaan (flow is meting van bloed en heeft te maken met de werking van de placenta, deze ligt natuurlijk ook in de verdrukking). Ik heb dus gelijk weer CTG gekregen. En deze was goed.

Nu mag ik gelukkig thuismonitoren. Elke dag moet ik zelf thuis een CTG maken, doorfaxen naar het ziekenhuis en deze wordt dan beoordeeld door een gynaecoloog. Zodra ons ukje achteruit gaat wordt er ingegrepen. De gyn zei dat hij zelf echt niet meer verwacht dat de zwangerschap nog lang gaan duren. Omdat ik ook al steeds weeen heb natuurlijk en nu de gezondheid van ons ukje nog!
    Dus afwachten maar weer!Was tot nu toe wel heerlijk weer zeg. Helaas is er nu aardige wind opgekomen. Dus niet meer zo lekker buiten!

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

even voor je gekopieerd8)

9. Jee wat een verhaal:( ik schrik hier wel heel erg van hoor. Hoe voel je je verder? En wat zijn de perspectieven voor je kindje? Hij/zij is nog zooo klein:( Ik weet dat ze tegenwoordig heel erg veel kunnen, dus dat zal ongetwijfeld een enorme geruststelling zijn, maar toch. Ik heb de laatste drie weken van mijn zwangerschap in het ziekenhuis gelegen, total bedrust dus (en eigenlijk vanaf een week of 28 bijna niet bewogen etc). Ik heb zelf het gevoel dat dit heel erg heeft geholpen... Heb jij dit advies niet gekregen???

Is je baarmoeder nu op zn grootst, dat je kindje niet verder kan groeien? Of kan ie nog verder uitzetten en kan je kindje toch nog wat groter worden?

Jee meid, wat een verhaal. Ik heb het gevoel dat je er redelijk nuchter onder blijft/schrijft, maar kan me voorstellen dat je ook ontzettend de zenuwen hebt...

Ik leef met je mee en ik duim ontzettend hard voor jullie dat alles helemaal goed mag komen!!!
    Hele dikke knuffel voor jou!

10. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ons kindje is hardstikke sterk. Verder is alles goed ontwikkeld. Dus alleen het gewicht is laag. En 1600 gram is 3 pond. Nou als als ukje zo bijna 4 pond is, dan moet ukje maar meer eten:p

Ze maken zich geen zorgen over de gezondheid als ukje uit mijn buik is. Het gewicht is maar een deel van de verwachting natuurlijk! Maar toch maakt het je wel zenuwachtig. Het liefste zou ik gewoon van de week bevallen. Omdat ik er zelf van overtuigd ben dat ons ukje het niet meer zo naar de zin heeft in mijn buik.

mijn baarmoeder kan alleen nog maar naar voren uitzetten, hij wordt dus niet hoger of breder worden. Maar nu is de vraag of ukje nog goed door gaat groeien. Omdat de Flow natuurlijk hoger is en dus niet bekend is hoeveel voeding de placenta nog afgeeft. Elke week wordt de Flow nu gemeten (donderdag weer) en dan wordt er steeds een beslissing gemaakt.

Gyn zei wel dat als ik a terme had geweest(37 weken) er gelijk ingegrepen had geworden. Maar omdat ik nog maar 32 was donderdag, willen ze ukje zo lang mogelijk in mijn buik houden.

En bedrust heb ik al 13 weken, dus dat is ook geen optie meer. Vorige weekend lag ik ook in het ziekenhuis aan de weeenremming en longrijping. Maar het rusten heeft dus geen nut, aangezien ik dat al 13 weken doe!

Dat is ook de reden van thuismonitoren, omdat ik het ziekenhuis zo zat ben! En omdat ze dan elke dag een hartregistratie hebben:)

Ik ben er wel nuchter onder, ukje moet gewoon uit mijn buik. Maar dat ukje het buiten mijn buik goed gaat doen, daar zijn we zeker van (ook de gyn)

11. Dit verhaal stelt me gelukkig wel gerust! Ik had ook zo erg het gevoel dat mijn kindje het buiten mn buik beter zou hebben dan daarbinnen. Ik was daar ook echt van overtuigd, maar de gyn zeiden bij mij ook dat ze het kindje zo lang mogelijk in de buik wilden houden! Ik was echt verschrikkelijk bang dat ze in mijn buik zou sterven, maarja, mijn eerste dochtertje was nog geen jaar ervoor ook in mijn buik overleden. Wel om heel andere redenen, maar toch dat gevoel kon ik echt niet van me afzetten!

Maar goed, genoeg over mij, ik vind het knap van je dat je zo positief en dapper bent! dat kleintje/ukje van jou is vast net zo sterk en dapper als zijn/haar mama! Het gaat vast helemaal goedkomen en ze houden je nu zo goed in de gaten, dat is ook een geruststelling he!

Hou je mij/ons wel op de hoogte (eventueel knippen en plakken), dat zou ik fijn vinden!!

12. En Patricia, hoe gaat het nu met jou??? Heb je de vk al gesproken??

13. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    @ wuspie, wat een verhalen zeg! ik hoop echt dat alles helemaal goed komt, heel veel sterkte!

@ marjolein, ik ben afgelopen vrijdag bij de vk geweest en die heeft voor mij een afspraak bij de gyn gemaakt op 12 april voor een echo.. dan gaan ze verder kijken naar mn baarmoeder, dus nog steeds afwachten..;)

14. Wat fijn dat je nu iig een verwijzing hebt voor de gyn! Ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn! Maar ook al kunnen ze het op de echo niet zien (konden ze dus bij mij ook niet), ik zou zeker vragen naar alle risico's (zie hierboven). Je kan het maar beter zeker weten he en dat ze je dan goed in de gaten houden! Als je ze het bij mij eerder hadden geweten, had ik ook een heel ander traject gehad.. Succes in ieder geval! Laat je weten hoe het gegaan is???

15. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Mijn geval moet je niet teveel naar kijken hoor;) heb het wel in de extreme. En dat komt niet zo veel voor!

Daarbij had ik met 12 weken al problemen, deze ben je gelukkig al lang voorbij:D

16. Nee, denk ook dat je wel een extreem geval bent;) Maarja, je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen! Ik bedoel, ik heb een kindje gekregen van 3480 gram:$ en toch als ik zwanger word, krijg ik een speciaal traject om alles in de gaten te houden!

Hoe gaat het verder met je Wupsie, was de ct goed vandaag??

17. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Onze uk doet het prima. Toch best wel trots op!!

CTG was wel oke volgens mij. Zelf ben ik geen arts he:p, je wordt gebeld als het niet goed is:( En donderdag gaan we ze doorspreken! Donderdag ook weer echo voor het vruchtwater en de Flow. Dat wordt nu wekelijks gemeten.

Mijn baarmoeder is echt erg geval hoor. Dit is iets wat zelden voorkomt. Maar toch is zelfs de gyn trots dat ik het zolang volhou. Ze gingen uit van de 28 weken natuurlijk. Maar die kanjer/kanjerientje in mijn buik is ook een echte doorzetter:D

Dat ons ukje klein is vind ik niet zo erg. Ben wel blij dat ik voor de zekerheid al pakje in maat 40 en 44 had:D

18. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

hoe is het met jou trouwens. Is er bij jou al meer duidelijk?

19. Jullie kleintje is inderdaad echt een kanjer hoor! En daar mag je super trots op zijn! En op jezelf ook hoor trouwens, je slaat je er zo goed doorheen!!! Hopelijk mag ukje toch nog eventjes blijven zitten (is uiteindelijk toch het beste he) en als ie dan komt, dan gaat vast alles helemaal goedkomen!!!

Fijn dat de CTG er goed uitzag! ik herken het wel wat je zegt. Ik ben er ondertussen ook wel een beetje wijs in geworden;) 1 keer schrok ik wel, toen had ze het benauwd, wrs door een harde buik dat de navelstreng bekneld raakte, maar dat is daarna nooit meer gebeurd gelukkig! Dus je wordt alleen gebeld als het niet goed is?? Niou dan bellen ze vast niet!!!;) En wel spannend donderdag, laat je ons weten?!?!

Ik heb zelf echo gehad, had ik hier volgens mij ook verteld en daar was de afwijking niet op te zien dus. De gyn had het over een HTS (geloof ik), maar dat ga ik allemaal bespreken de 8e, dan heb ik weer vervolg gesprek met mn gyn om alle uitslagen (ook van de bloedtesten) te bespreken. Maar ik weet niet of ik het allemaal wel wil. Ik heb al eens bewezen dat ik een gezond en redelijk groot kindje kan dragen, dus al die onderzoeken... ik moet me maar eens goed laten informeren naar de meerwaarde ervan!

20. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Wupsie, was wel even benieuwd hoe het nu met je gaat? ;)

Deel Deze Pagina