hartvormige baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patriciaax3, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja ik ook eigenlijk wel...!

2. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

sorryyyyyy:p Hier een oververmoeide wupsie :( ben zo moe en heb zoveel pijn grr.. Maar het gaat goed. Voor zover dat kan. Veel voorweeen maar nog steeds geen kind:p

Hoe is het met jullie?'

3. Hee Wupsie, wat goed om te horen!!! Ja natuurlijk niet dat je zoveel pijn hebt en moe bent, maar wel dat het naar omstandigheden goed gaat en dat je kleintje nog lekker bij je is!! Moest je nou niet afgelopen donderdag weer terug voor controle, vruchtwater enzo? Of vergis ik me nu??
    De ct's zijn tot nu toe goed dus??:)

4. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Kind verkeerd in topconditie:eek: Mama niet, kindje wel. Zit al de weg te wijzen waar de uitgang is. Helaas dringt nog niet door:p

Verder kan ik helaas weinig meer. mensen lieve wat verveel ik me arme man zo af en toe. Bijna elke dag wel een huilbui. Nou ja gister in ieder geval wel. hihihi:p

nog plannen met de pasen? wat een weer he!!Brrrrrrrr

5. Haha, kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Gelukkig voor je kleintje is hij/zij heel eigenwijs, voor mama ietsje minder!;):D Was het vrichtwater weer helemaal goed dan donderdag??? Wel knao hoor!;)

Kan je man niet een paar filmpjes huren ofzo??? Scheelt voor hem ook weer he, is ie effe van je af;)

Nou meiske, nog effe volhouden he!!!

6. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Ahw, vervelend voor je! Maar zoals marjolein al zei, gelukkig dat je kindje er nog veilig zit.

Heel veel sterkte ;)

7. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

We hebben film1, heb heel de dag door films. Hebben hier zat laptops enzo maar toch op ten duur gaat alles je vervelen hoor!!

Boeken, tijdschriften grr.. Helemaal up to date!!

Vruchtwater was nog steeds te weinig, maarja:S

Voer hele discussies met mijn buik. In de zin van: Haal je hoofd uit mijn maag of ribben:p Ga papa eens pesten hihihi

ukje gaat pas komen als we helemaal klaar zijn thuis volgens mij. Nu al veeleisend:D

8. Nou en ukje heeft groot gelijk hoor!;):D Is nu al een eigenwijsje, maar volgens mij is ukjes moeder dat ook wel, dus das niet zo vreemd dan he;):D

ik hoop voor je dat je de dagen toch een beetje doorkomt... Nog maar een fimplje dan ofzo. Ik had er zelf niet zo'n moeite mee, maar ik ben dan ook best een beetje lui aangelegd;):D

9. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    tijdje geleden, hoe gaat het nu met jullie?! :)

ik ben vanochtend weer in het ziekenhuis geweest, was weer niks te zien dus.. inwendige echo gehad, baarmoedermond zag er ook prima uit (of wat ie dan ook maar bekeek :D) en het kindje groeit goed, genoeg vruchtwater.. misschien dat het op die ene echo even alleen zo leek.. maar voor alle zekerheid krijg ik over 4 en 8 weken weer een echo, in- en uitwendig, en urine is op kweek gezet.. vanaf 36 weken moeten alle controle's ook bij de gyn, omdat ik in het ziekenhuis beval ivm GBS-bacterie..

dus ben wel opgelucht! ;)

10. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden

wat apart dat ik dit topic nu tegenkom

het verhaal van wupsie is het verhaal wat mijn gyn me nu al voorschoteld
    omdat ik een uterus didelphis heb (wat vaak verward word met andere afwijkingen )
    het houd in dat ik tot in mijn vagina alles dubbel heb alles dus precies de helft van wat normaal is
    het vaginale gedeelte is bij de kijkoperatie 1 geheel gemaakt

ik moet nog zwanger worden maar oef wat zal die tijd ook spannend worden

hoe is het nu met jullie en wat weten jullie van jullie afwijkingen
    is er al een exacte naam aan gegeven?
    bij mij kwamen ze er perongeluk achter door onderzoek naar mijn pco en heb vorige zomer een kijkoperatie gehad waar ze dus zagen dat ik echt 2 baarmoeders heb van gelijke grootte maar ze zijn beide exact de helft

groetjes hollowglade

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meiden,

Ik kom net jullie topic tegen, ben nog niet zwanger maar 9 april bij de gyn geweest en een inwendige echo gehad waaruit blijkt dat ik PCO heb. Ook was hierop dus te zien dat het een hartvormige baarmoeder is.... als ik dat zo hooor.. en den kaan een stuitbevalling krijg ik de kriebels! Een vrouw van mijn man's collega is pas bevallen van een dochter die in stuit lag, en is 7 keer ingeknipt, hebben mee lopen duwen op haar buik omdat ze klem zat...

ik hoop in elk geval snel een wondertje in mijn buik te hebben!

liefs

12. Patricia, wat een supergoed nieuws zeg!!! Kan me voorstellen dat je enorm opgelucht bent!!!

Ik moet een MRI om precies te kunnen bepalen hoe het er bij mij allemaal uitziet. Maar ik heb wel groen licht gekregen van de gyn, we mogen zwanger worden in de tussentijd! Dus daar ben ik heeeeel blij mee!!

@Hollowglade, jouw afwijking ken ik wel. Die van mij is ermee te vergelijken, alleen heb ik maar 1 helft. De andere helft is bij mij niet volgroeid. Het heet uteris unicornis. Ook heb ik maar 1 eileider, 1 eierstok en maar 1 nier. Bij mij weten ze niet of de linkerhelft open of dicht is, waarschijnlijk heb ik ook nog ergens bovenin mijn buik een eierstok. Ik snap dat je angst hebt, dat het hetzelfde gaat verlopen als met Wupsie. Maar eigenlijk heb ik ook maar een halve baarmoeder en ik heb een keizersnede gehad met 37 weken en mijn dochtertje was 3480 gram! Dus het kan ook een stuk beter gaan!! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

@Wendyenrichard...heeft de gyn er verder helemaal geen uitleg over gegeven. Eventuele complicaties etc tijdens een zwangerschap? Als je kindje in stuit ligt, mag je ook kiezen voor een keizersnede! Heb ik ook gedaan! En als jij nog vragen hebt...

13. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi marjolein

okay he eindelijk mensen die de afwijkingen begrijpen
    hoe vaak de didelphis die ik heb niet verward is met een bicornis of een tussenschot;) okay de beschrijvingen lijken inderdaad wat op elkaar maar het is toch net even anders

geeft me wel geruststelling dat het ook gewoon goed kan gaan
    er heeft zelfs al en vrouw een drieling gebaard met 2 baarmoeders las ik ergens

elke situatie is anders wel fijn dat er hier lotgenoten zitten

wanneer krijg jij je mri marjolein?
    bij mij hebben ze het niet eens voorgesteld ik kreeg als enige optie om te weten hoe en wat een kijkoperatie

groetjes

14. Ik heb er ook heel veel over gelezen, weet er ondertussen bijna net zoveel vanaf als een gynaecoloog;)

Wat raar dat er bij jou alleen een kijkoperatie is voorgesteld. Mag ik vragen in welk ziekenhuis je bent? Ik ga naar een academisch ziekenhuis (Radboud Ziekenhuis) en daar hebben ze toch wel meer ervaring misschien? Ze willen bij mij ook alles zoveel mogelijk in kaart brengen en ze gaven inderdaad aan dat de beste manier is een kijkoperatie, maar dat willen ze voorkomen. NA intern overleg met de persoon die een expert blijkt te zijn op baarmoederafwijkingen hebben ze dus besloten tot een MRI. Schijnt de een na beste manier te zijn... Misschien dat je dit zelf zou kunnen aangeven?

Wat is het verdere traject bij jou? Weten ze bijvoorbeeld al of je in beide helften van je baarmoeder een zwangerschap zou kunnen dragen? Zijn beide helften ontwikkeld of zouden ze dat juist met een operatie pas kunnen bekijken?

Ik zou zeker met je gyn een MRI bespreken, misschien is dat voor jou ook een goede optie. Ik heb een uitnodiging ontvangen voor 27 juni maar dan ben ik met vakantie, dus ik moet m verzetten. Dus zal waarschijnlijk wel nog langer gaan duren... Gelukkig mag ik in de tussentijd wel zwanger worden, dus daar ben ik erg blij mee! Hebben ze hier bij jou iets over gezegd?

Toen ik mijn gesprek had met de gyn, vertelde hij dat hij die week ervoor een keizersnede had gedaan bij een vrouw met dezelfde afwijking als jij hebt, het was een tweeling, met 41 weken!!! Dus dat is toch goed nieuws!!!

15. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vermoed dat ze dat bij mij hebben voorgesteld omdat het wel de meest duidelijke manier is om de afwijking in kaart te brengen

mijn beide baarmoeders zijn beide volledig ontwikkeld en even groot
    alleen zijn ze dus kleiner dan 1 normale baarmoeder
    ik heb de kijkoperatie dus ook al gehad vorig jaar
    heb gelukkig wel gewoon 2 nieren het schijnt vaak voor te komen dat er een nier mist bij zulke afwijkingen

ik loop in zwolle de isala klinieken
    wel fijn om te weten dat ze in het radboud vrij veel ervaring hebben
    mocht er wat zijn zou ik daar contact mee kunnen opnemen ook al is het een flink eind weg

maar wat een wachtlijst zeg voor een mri wow

16. Oh jij hebt de operatie al gehad dus.. Wel fijn iig dat je nu precies weet hoe het ervoor staat. Hebben ze je verteld over een eventuele zwangerschap? Zijn jullie nu aan het proberen om zwanger te worden? Wel spannend allemaal he. Ik bedoel zwanger worden, kindje krijgen is allemaal al zo heftig en spannend, maar nu je weet dat je een afwijking hebt is het allemaal nog veel spannender! Als ik zwanger word, wordt er een heel traject voor me uitgezet, gaan ze dat bij jou ook doen?

Ja lange wachtlijst he...is toch niet normaal eigenlijk...

17. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons is het een en al heftig geweest de afgelopen jaren
    en gaat het dus ook nog wel blijven

ik heb pco en de afwijking
    en mijn man heeft erg weinig zwemmers

wij zijn dus aangewezen op icsi
    volgende week hebben we een afspraak in het ziekenhuis om te evalueren en dan worden we er ook weer tussengedrukt en gaan we onze 1e ICSI doen

wel wist de assistente van de gyn te vertellen dat we bij 12 weken zwangerschap terug verwezen worden naar ons streekziekenhuis
    toen ik vervolgens zei van ja en mijn didelphis dan?
    ja dat maakt niets uit zegt ze
    nou echt wel dus ik weiger onder behandeling te gaan hier ze hebben al genoeg fouten gemaakt dan maar een eind rijden voor het ziekenhuis

waarschijnlijk mag ik gewoon bij de gyn in zwolle blijven lopen
    ook omdat ik buiten de fertikliniek ook al bij hem loop ivm de didelphis
    en zo niet trap ik stennis zodat ik wel mag blijven daar
    ons streekziekenhuis heeft al zo veel fouten gemaakt bij me

18. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze ook fouten gemaakt. Ik ga er dan maar vanuit dat dat komt, omdat ze er gewoon weinig ervaring mee hebben. Ze weten bij mij dus niet precies wat ik heb en ze zijn dit nog nooit eerder tegengekomen, dus er bestaat geen vast beleid voor. Ik heb 3 gyn gehad en alle 3 zeiden ze wat anders... Ondanks dat het een universitair ziekenhuis is dus...

Wel heftig dat er bij jou ook zoveel fouten zijn gemaakt en dat jullie aangewezen zijn op icsi. Ik hoop heel erg voor je dat het lukt! Hou je me/ons op de hoogte???

En je moet doen wat goed voelt hoor! Als jij in dit ziekenhuis wilt blijven, dan doe je dat! Heb je dat niet met de gyn besproken???

19. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb volgende week een afspraak met hem dus dan gooi ik het op tafel

in ons streekziekenhuis zijn ze zo erg geweest

ik kreeg een hsg .. ze zeiden dat doet geen pijn je hebt geen pijnstilling nodig vervolgens heb ik 3 uren in het ziekenhuis gelegen creperend van de pijn
    bij een hsg maken ze direct een foto en na een uur
    ook al zagen ze niet direct alles er werd maar 1 foto gemaakt
    de 2e foto was niet nodig zei die
    terwijl als ze die wel gemaakt hadden wisten ze toen al dat er iets niet goed was bij mij

ze hebben er tig echo's gemaakt en ze hadden toen mn pco al kunnen constateren en zelfs mn dubbele baarmoeder hadden kunnen zien
    maar nee hoor mevrouw die lange cyclus is gewoon normaal
    8 weken??? normaal?

het feit dat het bij mn man slecht is kregen we in de omkleedruimte bij de rontgen te horen
    letterlijke woorden van de gyn waren
    o je man zn zaad is slecht dus de hsg hoeft niet perse

(wij)huh wat? wij weten van niets

ow heeft de assistente je niet gebeld?

(wij)nee

o foutje

toen toch maar gekozen voor de hsg maar als ik alles had geweten wat ik nu weet grrrrrrrrrrrrrrr

het enige goede wat ze gedaan hebben is ons doorverwijzen naar zwolle waar ze wel beter keken

20. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Bij mijn KS maandag hebben ze een foto gemaakt van mijn baarmoeder:D echt raar om te zien een hart:)

Deel Deze Pagina