Wat allemaal regelen NÀ bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Confidence, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik vroeg me het volgende af.
    Maar welke instanties moet je allemaal inlichten over de geboorte van je kindje?

Vul aub mijn lijstje aan:
    1) gemeente aangifte doen.
    2) HA inlichten??????
    3) Zorgverzekering inlichten?
    4)
    5)

Moet je b.v zelf bellen naar belastingdienst ivm kindergeld / kindertoeslag of hoe zit zoiets?

Ik hoop dat ervaren moeders me op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Goed topic Confidence!! Ik spiek even mee!!

3. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
  4. Seth

Seth Niet meer actief

hier had ik....
    kraamzorg inlichten...
    aangeven.... (let op vader moet ook legitimatie moeder meenemen!!)
    zorgverzekering...

huisarts kreeg een geboortekaartje dus was gelijk op de hoogte...

heb kleintjes ook gelijk aangemeld bij uitvaartverzekering...

Belastingdienst en kinderbijslag gaan automatisch... met inschrijving gemeente, krijgen zij van gemeente bericht.

5. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Emma, handige link, thanks.

Seth, goed dat je dat zei over mijn legitimatie.
    Dat zou je zo vergeten.

Nog meer dames?

Oke, begrafenisverzekering is ook nooit weg om door te geven.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    goed topic!

ik las zelf ook iets over aansprakelijkheisverzekering... maar weet niet of dat nu al moet. En ik zal zelf laatst te denken aan inzittendeverzekering in de auto, maar ook dat moet ik nog ff uitzoeken. Whahah lekker nuttige antwoorden zo he?

xxx sas

ow en het ouderlijk gezag als je niet getrouwd bent is ook wel een belangrijke!

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    aansprakelijkheid en inzittenden staat vaak al op "gezin" dus dat is dan niet nodig.

Kindertoeslag moet je wel zelf aanvragen (als je er recht op hebt)

Verzekering kan vaak ook online, heel handig!

Uwv (hier heb ik een brief liggen die op de bus moet als de kleine geboren is) ivm datum eind verlof

Huisarts en p&o van je werk dmv een kaart. Huisarts komt vaak in de kraamweek even langs (hier tenminste)

Kraamzorg als je in het ziekenhuis bevalt, als je thuis bevalt is de kraamzorg al ingeschakelt bij de bevalling dus weten ze t al :D

De wij jonge ouders :D ook ff een kaartje voor je babydoos en t tijdschrift nog een jaartje te krijgen.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij gemeente aangeven, ziektekostenverzekering en begrafenisverzekering...
    mijn aansprakelijkheidsverzekering hoefde niet apart nog gemeld te worden.
    Veel dingen gaan meteen in werking bij aangifte, zoals kinderbijslag, het consultatiebureau etc

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow ja ouderlijk gezag. Heel handig ja. Van jezelf en je vriend kun je alles online regelen, alleen omdat ukkepuk geen digid heeft kan dat niet.

Als je dus slim bent vraagt je man als ie t kindje aangeeft, gelijk een uitreksel, dan hoef je niet nog eens apart dat te gaan halen.
    Het formulier van t ouderlijk gezag kun je van internet plukken, de uitreksels dus ook. Dus kwestie van opsturen.

10. Seth

Seth Niet meer actief

Volgens mij gaat dat niet hoor...
    want je hebt ook een uittreksel van gba nodig van beiden ouders... en die moet je zelf halen... kan je man volgens mij niet namens jou....

11. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Wanneer je gebruik wil maken van de Kinderopvangtoeslag (als jullie kindje naar KDV/gastouder etc gaat), dan dien je dit anders dan de kinderbijslag wel zelf aan te vragen.
    Ik adviseer je dit op tijd te doen na de geboorte, vaak heeft de belastingdienst moeite met snel verwerken van gegevens en dan ga je weer achterlopen met je uitbetalingen.

www.toeslagen.nl

Succes!

Verder spiek ik ook even mee!

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0

ik bedoel van je kindje, die van jou en je vriend kun je online met je digid regelen. Maar je kindje heeft geen digid en kun je ook niet aanmaken, daarom moet je naar het gemeentehuis

13. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Volgens mij is het meeste wel genoemd.
    Wij gaan deze week ook nog naar de notaris om de voogdij vast te leggen mocht er iets met ons gebeuren.

14. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zal op dat lijstje ook nog een contact opnemen met notaris genoteerd worden. Om vast te laten leggen hoe en wie voogd zou moeten worden van onze toekomstige kleine mochten wij beide komen te overlijden. Geen leuk onderwerp maar wij vinden het wel belangrijk om vast te leggen zodat er geen andere mensen zijn die daar dan de beslissing over moet nemen.

Deel Deze Pagina