Dag dames, Hopelijk kunnen jullie mij een hart onder de riem steken. Ik heb een echo gehad vanwege eerdere miskramen en bloedverlies op 6+0. De vruchtzak was ongeveer 16-17mm, volgens vk prima. Het vruchtje heeft ze niet gemeten, als ik dat zelf doe met de meegegeven echo kom ik op ongeveer 3 mm. Er was hartactie. Overal lees ik dat dit met week 6 wel 4-5 mm moet wezen. Ik maak me hier druk over ivm een eerdere mk waarbij het vruchtje hartactie had, maar ook een groeiachterstand. Dat ging uiteindelijk mis Zou een lengte v 3 mm toch wel normaal wezen? Hoe was dat bij jullie? Bijgaand de echo:
Ik zou je niet druk maken, komt allemaal goed. Bij de ene gaat het sneller dan de andere je hebt hartactie!! Wat wil je nog meer.
He babyangel, Precies zo zag mijn echo ook uit! (Kan er verder nog niks in zien) dooier of iets dergelijk... Stelt me gerust! Ik dacht al dat er iets verkeerds zou zijn, heb wel een inwendige echo gehad...
ik heb 2 dikke zwangerschapsboeken en daar staat in dat een embryo met 6 weken tussen 2 en 4 mm is. Dus volgens mij loop je prima op schema. Bovendien is hartactie heel belangrijk! Gefeliciteerd met je zwangerschap geen zorgen maken, mocht er iets gebeuren kan je dat nooit tegenhouden. Ik heb van mijn ma's alleen maar geleerd dat ik moet wachten, wachten en wachten tot het 1e trimester erop zit! Ik wens je een goede zwangerschap
Nee joh, da's helemaal prima! Die schema's op internet zijn echt waardeloos, heb ik me ook al meerdere keren op verkeken.. Hier was de baby met 6W1D 2,6 millimeter.
Ik zou me er ook echt niet druk om maken... de echo ziet er keurig uit. Bij mij was er met 5,2 weken nog niet eens een vruchtje te zien. Eén dag eerder of later uitgerekend maakt zoveel uit... Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Geen zorgen maken. Je hebt nu k hartactie en dat is fantastisch! Meetfout is zo gemaakt, echt niks van te zeggen. Tevens is er ook sprake van een normale variatie in grootte..... Gefeliciteerd! Voor nu is dit een hele mooie echo! Het blijft onzeker zo'n zwangerschap.
Aan het eind van de 6e week idd zoveel mm! Maar het begin van week 6 ongeveer 2mm! Maak je niet te druk. Liefs
Een mm verschil bij eigen meting is zo gemaakt joh, niet druk om maken! Hier zei de vk bij de eerste echo dat ik waarschijnlijk korter zwanger was, kindje was toen nog geen 5mm volgens haar berekening en ze had bij mijn termijn dus minimaal 5mm verwacht. Maar wel een kloppend hartje, dus prima. Vier weken later had ik weer een echo, de termijnecho, en toen werd ik ineens een volle week vooruit gezet! Niks klein kindje dus, juist eerder groot (want een week vooruit betekent dat ik al zwanger was voor mijn ovulatie en voor er een zaadje in de buurt was; onmogelijk dus ). Morgen 20 weken zwanger en alles nog altijd prima hoor
Ladies, bedankt voor jullie opbeurende reacties. Kennelijk is het toch wel normaal en is de internetinfo (weer eens) niet betrouwbaar. De duimen draaien voor een goede afloop! Fijne Pasen!