Druppels bloedverlies 4,5 WK na miskraam menstruatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door NBK, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NBK

NBK Nieuw lid

27 dec 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi, ik heb een vraag over bloedverlies 4,5 weken na mijn miskraam. Dit is het hele verhaal:

Ik heb nu nu 4,5 weken geleden een miskraam gehad. Deze is spontaan verlopen en ik heb 4 dagen gevloeid en een stolsel verloren, maar geen na controle gehad (wel interne echo om MK vast te stellen). Het klonk de VK als voltooid.
    Sindsdien regelmatig klachten. In de liezen en onderbuik, uitstralend naar bovenbenen. Hier over VK gebeld. Dit is nu twee weken geleden en deed dit omdat ik echt paracetamol nodig had. Dus was verontrustend. Antwoord was: het is of ovulatiepijn, ook al is de pijn aan beide kanten in de liezen, of nieuwe zwangerschap. Tests gedaan, beide negatief. Sindsdien (en ervoor ook al) onregelmatig getest op ovulatie maar deze niet kunnen spotten.
    Daarna meerdere andere (hormonale?) klachten gekregen (emotioneel, acne op kin en rug, steken in de vagina) maar blijf negatief testen op ovulatie en zwangerschap. Zou ook nog wel erg vroeg zijn om op zwangerschap te testen.
    Afgelopen maandagavond, dus ruim 4 weken na miskraam, bloedverlies gehad, twee grote druppels. Volgende ochtend slechts kleine hoeveelheid bruine afscheiding in tampon. Rest van de dag alleen bij afvegen heel lichtbruin, vooral veel slijm. In de ochtend een uurtje menstruatieklachten gehad. Daarna niets meer.
    Kan dit mijn menstruatie zijn geweest? Normaal ben ik regelmatig op 28 dagen. Dit was na ongeveer 30. Niet gek na MK. Maar ik menstrueer normaal wel 4 dagen, dit is erg weinig. Is het normaal om zo weinig bloed te verliezen tijdens je eerste menstruatie na een miskraam?
    Ik hoor het heel graag. Alvast erg bedankt.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    #2 Monique, 1 jan 2015
    Laatst bewerkt: 1 jan 2015
    Goedemiddag,

een eerste menstruatie na een miskraam kan anders verlopen. Het kan heel hevig zijn of soms minder dan je gewend bent. Het bloedverlies kan een menstruatie zijn, maar kan ook duiden op iets anders. Het kan een ovulatiebloeding zijn, of een innestelingsbloeding bij een nieuwe zwangerschap, maar het kan ook een tussentijdse bloeding zijn in een cyclus en wordt je bijvoorbeeld over een aantal dagen toch nog echt ongesteld. Het lichaam kan na een miskraam echt even van slag zijn, waardoor je vage klachten ervaart en bloedingen die je niet helemaal kan plaatsen. Ik zou je adviseren je lichaam de tijd te geven om te herstellen van de miskraam. Succes!

Groetjes Monique

3. NBK

NBK Nieuw lid

27 dec 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor de fijne en duidelijke reactie.
    Ondertussen heb ik een paar dagen bruinverlies gehad dus ik verwacht dat het toch een vreemde versie van een menstruatie is geweest. Het is fijn om te weten dat alles waarschijnlijk weer rustig op z'n plaats terecht komt.
    Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina