Hashimoto en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door november12, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Sinds twee dagen weet ik dat ik zwanger ben van mijn tweede :)
    Na mijn eerste zwangerschap heb ik een schildklieraandoening gekregen, hashimoto. Ik ben heel benieuwd of er andere vrouwen op dit forum zijn die dit ook hebben. Ik hoor graag ervaringen over hoe de zwangerschap verlopen is.
    Vanaf vandaag moet ik mijn medicatie een kwart omhoog brengen - euthyrox (voor de kenner;))
    Ik ben bang om erg veel aan te komen tijdens de zwangerschap, ook daar hoor ik graag ervaringen over.
    Bedankt alvast!!

2. Natalie1

Natalie1 Lid

20 nov 2014
    51
    74
    18
    He!
    Hier ook een zwangere met Hasimoto..
    Vanaf het begin van mijn zwangerschap elke 4 weken schildklierfuncties laten prikken en controle bij internist. Inmiddels van 125 mcgr thyrax verhoogd naar 175 mcgr, en dit gaat voor nu goed.
    Verder nu niet meer aangekomen dan andere zwangere denk ik, nu totaal 8 kilo! Geniet van je zwangerschap!

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb ook hashimoto (niet van de zwangerschap).
    ben er nu ook zwanger mee, en als je goed ingesteld bent hoef je er geen kilo extra van aan te komen (boven op het normale).

Wel goed op blijven letten, je behoefte verandert gedurende de zwangerschap. Dus iedere 4-6 weken minstens laten meten.

4. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Een stomme vraag misschien, maar door de plotselinge ophoging van mediatie, val je dan niet juist af? En heb je geen last van die ophoging? Hartkloppingen etc?

5. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Hoi,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb ook een traag werkende schildklier slik hiervoor Euthyrox.
    (eerst Thyrax maar dat gaf mij bijwerkingen, slapeloosheid en hartkloppingen, bij Euthyrox geen problemen)
    Meteen toen ik wist dat ik zwanger was moest ik ophogen.
    Uiteindelijk vrij snel van 50 naar 125 gegaan, ik ben zwanger van een tweeling btw!
    Gelukkig helemaal geen last gehad van het ophogen ook al is het meer dan het dubbele. Hopelijk heb jij er ook geen last van :)
    Qua gewicht ben ik ook weinig aangekomen, mijn buik begon ook pas met 23 weken te groeien en blijft een bescheiden buikje, zeker voor een tweeling zwangerschap.
    Veel succes, komt vast allemaal goed! Geniet van je zwangerschap :)

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Toen ik ooit begon met 50 mcrgr (niet zwanger) toen had ik idd last van ophoogverschijnselen. Daarom hoog ik altijd met max 12,5 per keer op
    maar toen ik 50 meer ging slikken in 1x omdat ik zwanger was, had ik nergens last van

7. elmokoekie

4 apr 2012
    67
    0
    0
    hier ook Hashimoto

3e zwangerschap en gaat allemaal goed alleen TSH is hoog zie andere topic over hoog TSH.
    ik slik nu 250 euthyrox

8. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hier ook traagwerkende schildklier. Tijdens zwangerschap kan je gelijk flink ophogen omdat de baby een deel ervan "gebruikt". Vaak heb je dus van de plotselinge ophoging geen last. Ik ben nu 29 weken en ben van 100 naar 137,5 gegaan en dit gaat al een aantal maanden goed. Moet elke 6 weken prikken.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik nog niet goed ingesteld dus heb veel moeten prikken toen om bij te houden hoe het ermee stond. Ik ben die zwangerschap ook veel aangekomen (door vele eten) en het schijnt dat dit ook met elkaar in verhouding staat. Dus wordt je veel dikker, moet je wss ook meer gaan slikken.

Geniet van je zwangerschap en laat je regelmatig prikken :)

9. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen dat het, ondanks de hashimoto, best goed gaat met de meesten. Zijn jullie trouwens vanaf het begin onder begeleiding van een internist en gynecealoog? Of eerst gewoon bij de verloskundige?

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben onder begeleiding van gynaecoloog en internist. Maar als ik alleen mn schildklier had gehad, was ik bij de huisarts en verloskundige geweest

11. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Voor de schildklier was ik al onder behandeling van de internist en voor de zwangerschap bij gynaecoloog omdat het een tweelingzwangerschap is.

12. elmokoekie

4 apr 2012
    67
    0
    0
    voor de schildklier bij mijn huisarts. Ik heb echter ook medicijnen tegen epilepsie en wegens die combinatie ga ik naar de gynaecoloog.

13. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik heb ook Hashimoto en ben nog niet aangekomen (16 weken zwanger nu). Tot nu toe alleen afgevallen (2 kg).
    Ik slikte 75mg thyrax en die is opgeschroefd naar 100mg. Maandag heb ik een afspraak bij de internist om te zien of mijn schildklier nog steeds in orde is.

Ik liep al voor de zwangerschap bij een gynaecoloog en internist omdat ik ook PCOS heb.
    Nu bij een verloskundige en internist.

Deel Deze Pagina