Hashimoto

Discussie in 'De lounge' gestart door Whysteria, 14 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Niet te snel wisselen in dosering, die adviezen komen voort uit dat levorthyroxine een halfwaardetijd heeft van een week. Dat is heel lang voor medicatie. Het betekent dat je 4 weken nodig hebt om een spiegel op te bouwen op hoogte van de nieuwe dosering. Daarna kan je tsh nog wat na-ijlen (maar tsh voel je niet).

Als je straks een beetje ingesteld bent, dan kan je makkelijk af en toe zelf je medicatie een beetje finetunen. Als je de symptomen herkent. Geen probleem. Ik ga altijd bloedprikken en voordat de uitslag er is heb ik m'n dosis al aangepast.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohh fijn om te horen :)
    Ik zit nu zelf op 200.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Je kunt inderdaad beter langzamer ophogen dan gaan 'jojo-en' met de dosering inderdaad ivm die halfwaardetijd. Je klachten klinken mij erg als 'wennen aan de medicatie' in de oren, heeft niets met hoge of lage dosering te maken, maar puur met het feit dat je nu meer binnenkrijgt dan zonder medicatie. Je lijf moet daar aan wennen en omschakelen. Je zult heus niets ernstigs overhouden aan wel snel ophogen, maar of het fijn is is twee. Aan de andere kant, als het te doen is qua bijwerkingen, ben je dan wel sneller 'omhoog'. Op een gegeven moment wordt het ook finetunen en misschien dat er door die ontsteking sowieso nog wel wat extra aanpassingen nodig zijn.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Waarom moet je wachten met medicatie? Zodra de uitslag er hier was meteen gestart met medicatie. Nu elke 3 mnd bloedprikken.
    Na de zwangerschap van de 1e viel en 2e versnelde schildklier gehad. Voel kilo's af. Was moe etc. Niet doorgehad pas na bijna 9 maanden na 2e zwangerschap en ik nog 58 kilo woog. ( ben 1.80).
    Na 2 jaar gestopt met medicatie en mijn lichaam pakte het goed op.
    Ruim 2 jaar geen medicatie en kreeg weer rare klachten. Dit keer iets anders, wel depressief gevoel en viel kilo's AG. De dokter dacht versnelde schildklier maar hij bleek te traag :-o. Waarom ik zoveel afviel ineens was toch stress. ( was eerder aangekomen tot 72 kilo) maar veel stress gehad en toen ik naar de dokter ging woog ik nog 62 kilo. Voelde me zo niet tof.

Direct gestart met medicatie. 50 mg. Daarna nog opgehoogd naar 75. Nu redelijk stabiel, voel me beter, meer energie, slaap beter en niet meer continu ijskoud hebben. Dit duurde even voor ik me beter voelde hoor. Weer elke 3 maanden bloed prikken. Schildklier is flink vergroot maar momenteel wil ik het met medicatie doen. Gewicht is ook stabiel nu. Schommel niet meer ;)

Auto inmuumziekte alopecia areata en nog bijgekregen ;(.

Deel Deze Pagina