Wie weet hoe dit zit, ik kom er gewoon niet helemaal uit. Binnen nu en 2 maanden zijn we officieel gescheiden en geen fiscale partners meer....maar nog wel samen ingeschreven op het adres van ons koophuis. Hij kan tijdelijk naar zijn ouders, maar niet daar inschrijven en ik verblijf met de kinderen in ons huis. Is het nou zo dat ik pas recht heb op meer kgb en toeslagen wanneer ik op mezelf in een ander huis woon,dus niet meer samen op een adres. Of heb ik ook alrecht op meer toeslagen wanneer we gescheiden zijn?
Je hebt pas recht op toeslagen zodra jij of hij verhuisd bent! Pas daar goed mee, ik had de Belastingdienst gebeld en die zeiden dat ik al recht had zodra de scheiding rond was. Maar daardoor moest ik een jaar later wel al mn toeslagen terug betalen! En vooral met kinderopvangtoeslag tikte dat hard aan! Dus nee, geen toeslag aanvragen zolang jullie allebei nog op het zelfde adres staan ingeschreven.
Jullie blijven fiscale partners zolang jullie samen wonen ( ingeschreven op het zelfde adres) en samen kinderen hebt van 6 mnd of ouder. Wel of niet getrouwd is niet van belang. Pas zodra jullie bijde op ander adres wonen stopt het fiscaal partnerschap en zijn jullie ook geen toeslagpartners meer
Ja, zolang jij en de vader van je kinderen ingeschreven staan op het zelfde adres, zijn jullie toeslag partners. Dat staat los van het feit of je fiscale partners zijn.
Zolang jullie op hetzelfde adres ingeschreven staan en jullie hebben kinderen van jullie samen zijn jullie fiscaal partner en toeslagpartner. Ik zou hem zich laten inschrijven op het adres waar hij nu verblijft, bij zijn ouders dus. Wellicht kun je naar de gemeente en kijken of jij hem kunt uitschrijven op jullie adres. Wellicht kun je hier ook het 1 en ander vinden. Scheiden
Dankjullie. Dan moeten we t nog maar even zo doen.. nee inschrijven bij zijn ouders kan niet, die hebben ook maar een aow-tje.
Dat is toch niet jouw probleem dan? Dan moet hij gewoon zijn ouders (minimaal) het verschil gaan betalen in wat zij extra kwijt zijn nu hij bij hen woont. Hij woont er ook gewoon daadwerkelijk. Ik zou bij de gemeente nagaan of (en zo ja hoe) je hem kunt uitschrijven op jouw adres zonder tussenkomst van hem.
Overigens heeft het geen invloed op de toeslagen van je schoonouders, omdat zij elkaars toeslagenpartner zijn, daar verandert niks aan als hij er woont.
Maar het huis staat nog op 2namen en de planning is het proberen op zijn naam te krijgen, dus weet niet of het zin heeft hem te laten uitschrijven en of dat überhaupt kan.