Haute cuisine?!

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Haute cuisine?!

1. Ja, super!

2. Nee, niet aan mij besteed

3. Mwoah....

4. Doe mij maar onbeperkt spareribs eten ;)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een raar cliché vind ik dat, dat je honger zou moeten hebben na een sterren diner. Totaal niet mijn ervaring.

Spare ribs vind ik geen eten mits zelf gemaakt en mij zul je nooit zien in een mc donalds of zo'n all in vreet schuur. Vind het simpelweg vies, zout en chemisch smaken.

2. Manoya

Manoya Niet meer actief

Daar is geen michelinster voor nodig hoor:)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik heb het 1 keer gehad... en ik vond het wel lekker.

Maar ik zou er zelf nooit met mijn man gaan eten voor die prijs.

Misschien later als we ouder zijn...maar nu vind ik het zonde geld.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Tja, ts voelde toch zelf dat ze nog honger/trek had?

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.489
    3.941
    113
    Vrouw
    Heerlijk! Maar idd, je hoort niet met honger weg te gaan, dus dan gaat er iets mis...
    Overigens vind ik onbeperkt spareribs voor een keer ook lekker hoor :)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, ik vind het geweldig. Mits er echt goed wordt gekookt. En niet dat het er heel ingewikkeld uitziet, maar stiekem niks voorstelt.

Mijn man en ik zijn beiden echt dol op koken en lekker eten. En het is een tijdje mijn werk geweest om restaurants te recenseren. Wij hebben als 'hobby' om naar sterrenrestaurants te gaan. Je hebt een paar keer per jaar van die restaurantweken dat je met korting uit eten kunt gaan en daar maken we dankbaar gebruik van. :D

Overigens, we genieten ook van een goed klaargemaakte schnitzel of pizza. Het is niet altijd haute cuisine.

Ik ben overigens ook nog nooit met honger weggegaan uit een restaurant met een of meerdere michelin-sterren.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als wij naar een sterrenrestaurant gaan, dan kiezen we eigenlijk nooit van de kaart, maar gaan we voor het menu van de chef. In de meeste sterrenrestaurants is het helemaal niet gebruikelijk om a la carte te eten, maar heb je een of meerdere menu's waar je uit kunt kiezen.

8. Ik heb dus nog nooit echt haute cuisine gegeten uit eigen vrije wil, zeg maar.... Alleen met het werk van mijn man.

Gisteravond was dit het menu:

Voordat we gingen eten liep het personeel rond met hapjes zoals pittige mango met suikerspin eromheen
    Als voorgerecht kregen we 2 coquilles met een roosje bloemkool. Als hoofdgerecht een stukje eendenborst met twee mini-stronkjes gekarameliseerde witlof en een heel klein beetje aardappelpuree * boehoehoe * dacht ik toen ;) Het nagerecht was een soort gelatine-pudding die alle kleuren van de regenboog had, een zwaantje van soesjesdeeg gevuld met iets dat tussen slagroom en mousse in zat en een marsmallow met chocolade eromheen, gedoopt is stikstof.

Maar ik moet zeggen dat de enthousiaste reacties van sommige me dan wel weer nieuwsgierig maken hoe het zou zijn om echt bij een sterren restaurant te gaan eten. Misschien dat ik dan wel op mijn mening terugkom...

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het klinkt mij in de oren als een restaurant wat een feestelijk menu heeft gemaakt voor een groep. En niet specifiek 'haute cuisine'. Tenminste, ik denk dan aan het dineren bij een restaurant met een michelin-ster of iets dergelijks. 3-gangen is namelijk ook best weinig voor echt 'sterren-eten'. Dan zit je toch sneller aan 4, 5 (of 6 of 7). Wel inderdaad allemaal 'kleine' porties op 1 bord.

Je krijgt bij sjieker uit eten gaan (niet per se haute cuisine dus) geen schaaltjes met groente of friet op tafel. Dat past meer bij een eetcafe of 'gewoon' restaurant.

Overigens is het wel heel gebruikelijk (in eigenlijk elk restaurant) dat een groter gezelschap een menu krijgt en niet vrijelijk uit de kaart mag kiezen. Het is anders namelijk voor de keuken niet te doen. Meestal mag je dan kiezen uit vlees, vis of vegetarisch.

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Heerlijk! Ik ben nog nooit met honger naar huis gegaan hoor:p.

Verrassende gerechten/smaakcombinaties en mooie passende wijnen, ik vind het echt leuk! Jammer dat het zo duur is.

11. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, het is ook afhankelijk van de hoeveelheden die mensen normaal eten. Wij zijn kleine eters en zijn na 3-4 gangen in een sterrenrestaurant echt vol!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Geef mij die spareribs maar! :p
    Geintje, nee geen haute cuisine, maar gewoon een leuk restaurantje is al goed genoeg voor mij. Zolang het eten maar lekker is en de sfeer goed.
    Morgen gaan we toevallig bij Bruintje Beer eten, is best een vreetschuur te noemen,zit op het randje haha, maar ze komen toch je eten serveren en dat vind ik wel prettig. En mijn dochter kan daar uit haar stekker gaan zonder dat ik me opgelaten hoef te voelen, want er komen zoveel kinderen daar. Van die massale vreetschuren met buffet maak je mij niet blij mee.

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Lijkt me echt een droombaan:)

14. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    niets voor mij

geef mij maar 'gewone' keuken, als wij eens uiteten gaan dan wil ik geen geld verspillen om daarna nog met honger gevoel te zitten ;)

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mwoah. Wij hebben een paar keer bij een sterren restaurant gegeten, en ja het was erg lekker maar voor ons het geld absoluut niet waard.
    Vriende van ons hebben een heerlijk Mexicaans / Argentijns restaurant en eerlijk..... Daar gaan wij liever heen. Veel meer onze ambiance, om het maar even zo te zeggen 😉

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.841
    3.630
    113
    Ik vind t eten heerlijk en best leuk om eens mee te maken, maar voor mij persoonlijk weegt de prijs in dergelijke restaurants niet op tegen hoe leuk/lekker/bijzonder ik het vind. Dan ga ik toch liever 2 keer in een 'normaal' restaurant eten.

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb gestemd op de spare ribs.

Op zich vind ik zo'n avond wel leuk maar niet als ik er nog trek aan over houd, dan is het me de prijs gewoon niet waard.

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw

Inderdaad, ik ga ook veeel liever naar een sushi restaurant of een mexicaans tapas restaurant. Veel lekker, houd niet zo van haute cuisin haha.

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik ben van het type wat een boer niet kent, dat vreet ie niet
    en ik moet gewoon een goede lap vlees of vis op mijn bord hebben liggen.
    (of een pizza of lasagna, ik ben wel van de italiaanse keuken)

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan 1 of 2 keer per jaar echt chique uit eten. Ik vind het vaak wel moeilijk kiezen, want niet alles is echt mijn smaak. Maar wat je krijgt is dan wel echt goed klaargemaakt. Ook wel verrassende smaakcombinaties vaak. En wat ik ook belangrijk vind op zo'n avond: echt goede bediening.
    De porties zijn vaak wat kleiner, maar daar heb je ook meerdere gangen voor. En ik vind het wel fijn dat ik meerdere gangen kan eten en dan ook nog echt kan genieten van een dessert omdat ik nog niet helemaal propvol zit.

Deel Deze Pagina