Vre-se-lijk. Ik houd al totaal van van die deftige chique sfeer die in dat soort restaurants hangt. Ik was er met een teamuitje van mijn werk, ik vond de keer ervoor dat we gingen wokken veel geslaagder Ik eet veel, door 3 van die hapjes die je net met een vergrootglas ziet liggen zit ik niet vol. Ben toen ook na afloop naar de mac gegaan, quarter pounder menu en een mc flurry en toen voelde ik pas een bodempje. Na afloop bleek wel dat ik op 2 na de enige was die er zo over dacht, de rest van de ongeveer 20 mensen vond het een groot succes. Onbegrijpelijk. Ik heb dus onbeperkt spareribs gestemd, vorige week nog gedaan, heeeerlijk! Eten tot je ploft
Geweldig. Ik ga bijna nooit uit eten, maar vorige week naar een sterrenrestaurant geweest: amuse, 4 gangen, wijnarrangement: TOP! En honger? Pfff, kon geen pap meer zeggen. Het waren dan ook niet echt heel kleine porties. Ik vind de term haute-cuisine trouwens een beetje oubollig. Wat ik overigens vreselijk vind, is uit eten gaan in een 'normaal' restaurant of bistro en dan een grote bak friet erbij krijgen en geen enkele hap groente of fatsoenlijke salade (en dan heb ik het niet over de geraspte wortel met komkommer in het zuur).
Ja heerlijk! Ik vind dat het beste ter wereld, je vol eten aan kleine hapjes en liflafjes. En dat je alles eventjes mag proeven. Hmmm... Ik kan met periodes wel veel eten en kan ook best eens genieten van een vreetschuur, maar dat hoeft voor mij echt niet elke dag. Een 3-gangen menu in een vreetschuur krijg ik echt niet op. Ik heb dan ook veel liever kwalitatief goed eten en dan maar ietsje minder, dan bergen met te vet en te zout eten. Ik ben ook niet iemand die de MacDonalds en BurgerKing onder de categorie 'goed eten' zou scharen. Ik vind dat vaak ronduit smerig, ga er weleens heen, maar alleen uit pure noodzaak of om mijn vriend een plezier te doen. Maar heb achteraf altijd spijt... En als er iets is aan eten waarna je na 1 uur alweer trek hebt, dan is het het eten bij die tenten wel... Tjokvol slechte vetten, suikers en snelle koolhydraten... Niet echt een volwaardige maaltijd te noemen.
Ik ben DOL op sterrenrestaurants! Wij gaan 4x per jaar met een bevriend stel naar een sterrenrestaurant. Toevallig in november naar Calla's in Den Haag geweest (echt fantastisch) en eind deze maand gaan we naar Parkheuvel. Verder zweeer ik bij Fred (ik woon daar om de hoek dus dat is een thuiswedstrijd) Wij pakken overigens net als Hilly vaak de "Heerlijk-weken" of de restaurantdagen, want waarom teveel betalen als het niet hoeft. Wat overigens een grote denkfout is is dat je een ervaring in een goed restaurant naast "gewoon uit eten" kunt zetten. Als je spareribs gaat eten sta je na 2 uur weer buiten. Een sterrenrestaurant is een avondvullend programma. Meestal zijn wij rond half 8 binnen en gaan we rond middernacht weer weg. Het is echt een beleving van meerdere uren waarbij elke gang een feestje is.
Bolkje je moet echt een keer bij het Perceel gaan eten. Google maar eens.. Heerlijk eten en een restaurant met 1 ster. Wij komen er ook regelmatig.
Dit dus ... de laatste keer was bij Bij Jef op Texel ... om 20.00 uur aangekomen en rond 23.30 weggereden. Zaaaaalig gegeten!! (met thee arrangement, een complete aanrader overigens - mooi alternatief voor mensen die zwanger zijn (zoals ik toen) en een droogstaande alcoholist )
Tsja, als je honger hebt en onderweg bent met de trein + 10 minuten overstaptijd, dan is het een van de weinige mogelijkheden Het is niet alsof ik elke week bij de Burger King kom hoor @Eliza: bedankt voor de tip, neem ik zeker in overweging. Er was 1 wat luxer restaurant waar wij wel regelmatig kwamen, namelijk DEEG in Utrecht. Daar hadden ze ook vaak van die kleine gerechtjes op de kaart staan en dan 5 gangen. Dat vond ik wel erg lekker altijd, maar die is helaas dicht zag ik net op de site. Was wel benieuwd of dit ook een beetje onder "haute cuisine" viel maarja
Nog nooit haute cuisine gegeten, maar het lijkt me een enorm leuke ervaring, dus absoluut iets wat ik nog wel eens wil gaan doen. *neemt ondertussen nog een hap van een broodje hamburger speciaal*
Hangt af van de portie-groottes. Als ik met honger van tafel ga ... vind ik het zonde. Als het echter lekker en genoeg was ... heerlijk. Binnenkort op een koksschool gaan eten met 't werk . Ik heb vorig jaar aan mij laten passeren, maar 't was kennelijk zo de moeite dat ze dit jaar opnieuw gaan.
Hier hetzelfde Een keer haute cuisine uit eten geweest met schoonouders. Was leuk een keer mee te maken maar niks voor mij. Er waren zoveel dingen die ik echt niet lekker vind. Doe mij ook maar een lekker stuk vlees op mijn bord. Ik vind trouwens ook verschillende keukens wel lekker.
Ik vind het heerlijk, en altijd interessant on te horen waarom iemand voor bepaalde ingrediënten kiest, zoals kreeft met een saus van grapefruit. Ik kan er echt van genieten, man en ik doen het ook zeker 3 keer per jaar. Onze buurman had ook een ster voordat hij alleen wijn ging doen, en hij kan ons ook altijd goede restaurants in de Benelux aanraden.
Keer voor feestje bij duur restaurant haute cuisine gegeten en echt vol weg gegaan. Ligt eraan waar je komt denk ik. Was leuke ervaring en erg lekker.