Ik ben op zoek naar een tweedehands bakfiets.nl en heb er misschien eentje gevonden. Hij is 5,5 jaar oud. Heeft iemand een idee van de levensduur van een bakfiets? Ik begrijp dat hij goed is onderhouden maar hij heeft wel veel buiten gestaan.
Is het redelijk om te verwachten dat we hem in ieder geval nog 6 jaar kunnen gebruiken? We gaan hem natuurlijk wel goed onderhouden
Wij hebben ooit een baboe nieuw gekocht en heel voorzichtig mee gedaan, nu een tweewieler baboe uit 2011 en die ziet er net zo goed uit als onze nieuwe na een jaar (ze gaan echt heel lang mee... Tenminste als je een echte baboe hebt en hem niet buiten laat staan..) accessoires zoals regentent etc zijn wat mindere kwaliteit... Evt kun je een houtpakket kopen van baboe om het hout te vervangen... Maar welk merk is het voor welke prijs? O wacht is bakfiets.nl een merk? Ik heb het zelf nooit aangedurfd een tweedehands anders dan baboe maar misschien hebben anderen een andere ervaring
Dank voor je reactie. Het gaat om een bakfiets van Bakfiets.nl. Hij is 5,5 jaar oud en de vraagprijs is 850. Hier in de omgeving gaan ze als warme broodje over de toonbank en meestal voor flink wat meer dan de vraagprijs. Er zit een dekzeil bij en een huif. Edit: het gaat om de Cargo Long met 7 versnellingen.
Jeetje wat een hoop geld. Die van mij doe ik voor veel minder weg, heeft 2 regententen, altijd binnen in de garage gestaan, geen roest. Mijne heeft ook versnellingen.
die van mij is inmiddels 12 jaar oud en inmiddels wel nieuwe achterband en stang van het zadel. Ben er superblij mee, ideaal zo`n ding!
HIk lees mee! Al wen flinke poos opzoek naar een betaalbare tweedehands bakfiets, maar vroeg mij ook af hoe het met de levensduur zit!
Ik vind dat een hele redelijke prijs voor een bakfiets.nl van die leeftijd! Ze zijn idd niet te betalen, maar heel waardevast en ontzettend goed van kwaliteit. Onze fietsenmaker wil alleen bakfietsen van dit merk verkopen omdat het zulke mega degelijke fietsen zijn. Wij hebben er vorig jaar eentje van 8 jaar oud aangeschaft voor hetzelfde bedrag, en ik had al een poosje zitten kijken op Mp, dat was toen een goeie deal. Dus vergeleken daarmee zit je nu nog gunstiger en al helemaal omdat al die accessoires erbij zitten. Ter illustratie: zo'n huif kost nieuw al 200. Ik zeg doen! En tip van ien: als je hem ergens parkeert, zet hem altijd ergens aan vast met een goed hangslot! Ze zijn redelijk diefstalgevoelig. En laat je fietsenmaker even controleren of het slot goed is, ze kwamen er bij die van mij achter dat die nog een oud, makkelijk door te knippen, slot had. Tegenwoordig worden die niet meer verkocht, was er wel een van Axa.
Babboe is een heel ander merk dan Bakfiets.nl. Kwalitatief niet zo goed. Vandaar dat we perse een Bakfiets.nl willen en geen andere fietsen bekijken. Buren hebben de Babboe en die vinden het een fijne fiets maar hebben al zoveel moeten vervangen in de afgelopen paar jaar dat ze voor dat geld ook meteen een nieuwe Bakfiets.nl hadden kunnen kopen. Daar komt bij dat hij bij ons buiten moet staan. We hebben geen garage en geen achterom. De reacties van de dames hier (oa ien) hebben ons gevoel bevestigd en we hebben vanavond een afspraak
Ik heb een bakfiets van babboe tweedehands gekocht. Ik heb m zelf nu een jaar, hij was zeker 4 jaar (of nog ouder) toen ik m kocht. Hij is hier en daar wat geroest, maar het hout van de bak is nog steeds goed. Hij heeft altijd buiten gestaan. Ik heb wel de huif vervangen, deze was gescheurd. En ik kreeg de rits niet dicht. Dus een nieuwe gekocht. En zelf wat accessoires bij gekocht. Ik ben er blij mee! Die van bakfiets.nl schijnen idd wel beter te zijn. Ik zou m dus wel kopen.
Het klopt idd dat je voor dat geld een nieuwe babboe hebt. Maar ik heb ook gehoord dat die een hele hoop onderhoudskosten met zich meebrengt. Ben benieuwd ts of het wat wordt vanavond
Jaaaaaa! Onze nieuwe beste vriend staat voor de deur 😊 we hebben hem net opgehaald. Fietst erg lekker, ziet er netjes uit, versnellingen doen het goed, enige minpuntje is dat de handremmen vrij zwaar gaan. Maar dat lijkt ons iets wat de fietsenmaker vast snel opgelost heeft. Nu nog op zoek naar een goede verzekering. Ien heb jij tips voor een verzekering? We hebben geen aankoopbewijs. Als de mevrouw van wie we hem hebben gekocht hem nog vindt dan krijgen we hem, maar daar rekenen we niet op. Ik ben zo blij 🎉
jaa gefeliciteerd! Ik heb ook een cargobike long, hij is echt fantastisch. Wij doen m gewoon nooit meer weg, we hebben autoloze weekenden sinds we dat ding hebben. Er passen 2 kinderen en een week boodschappen in, heerlijk!
Feli!! Leuk man. Ga je echt geen spijt van krijgen! Verzekering? Euhm.. Wij hebben hem niet verzekerd. Ik wist niet dat dat met een tweedehands fiets ook kon, maar anders deed ik het denk ik nog niet. Wat ik wel áltijd doe, is hem vastzetten 'aan de wereld' dus niet aan een andere fiets maar echt aan een lantaarnpaal of een stevig hek. Als dat niet voorhanden is, ga ik niet bij m'n fiets vandaan. In de praktijk komt dat eigenlijk nooit voor hoor, maar ik ben wel echt bang dat ie gepikt wordt. Heel veel fijne veilige km's gewenst je hebt wel bekijks maar dat maakt mij altijd wel vrolijk 😊
Dank jullie wel Verzekeren gaan we wel doen. Ze worden zoveel gestolen hier in de omgeving. Losse onderdelen worden ook om de haverklap meegenomen, denk bv dekzeil enzo. Vandaag eens even bellen hoe we dat het beste kunnen regelen. Daarbij nog een groot hangslot en dan hopen we er heel lang plezier van te hebben. Ik heb helaas momenteel een ontstoken schouder die rust nodig heeft, want het allerliefst was ik de hele dag gaan fietsen
Ik heb een tweedehandse babboe big uit 2009 , gekocht in 2012 voor 300 euro. Met huif. Had wel buiten gestaan. In de loop van de tijd wel aantal nwe onderdelen aangeschaft (voorwiel achterwiel, remkabels) maar ziet er erg mooi uit en superblij mee!
Jippie gefeliciteerd. Toevallig gisteravond ook een bakfiets gekocht, Moederdag cadeau. Wilde het al zo enorm lang, en nu ik zwanger ben van de derde leek het ons alleen maar praktischer worden, jammer genoeg heb ik bekkeninstabiliteit en zou ik nu nog niet enorm veel kunnen fietsen, maar op goede dagen bij ons in de buurt moet lukken. Woensdagavond gaan we hem ophalen. Heb er zin in, meteen lang weekend erachter aan! Wij laten hem niet verzekeren, maar goed vastzetten op slot moet bij ons in het dorp ook wel kunnen. Heel veel plezier met de bakfiets.