Havermout pap zoete met?

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Oeh heb je voor mij het recept van Jamie Oliver?

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik het recept dat ik gebruik zit nauwelijks melk. Maar 1 scheutje, misschien als ik inderdaad een andere melk soort gebruik helpt het.

Dit is het recept! (Overgenomen uit het boek, dus voor 4 personen)

1 mok havermout
    2 mokken water

Havermout met water aan de kook brengen en zo 10 minuutjes zachtjes laten sudderen met soms door roeren. Daarna een scheutje melk (of room) toevoegen, nog 5 min laten sudderen op een laag pitje. Dan in een kom doen, zoete met wat jij wilt (hij raad zelf golden syrup aan) en dan 3 tot 5 minuten even laten staan. En daarna eten maar!

Het is echt super lekker zo, enorm romig en super simpel dus. Gek genoeg word het door het water veel romiger san bijv door in melk te koken.

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina

Echt? Goed om te weten. Want de poeder en tabletjes vorm vind ik echt vreselijk vies!

4. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik maak mijn havermout altijd klaar in vanille soja drankje ... wil het niet anders meer hebben, vind het echt lekker zo (warm ook alleen trouwens)

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik doe havermout warmen in amandelmelk (ongezoete) en dan rauwe cacao erdoor. Nu wil jij geen fruit erdoor (ik doe altijd banaan en aardbei) en ik doe er nog geraspte kokos er door. Ik heb kokosbloesemsuiker thuis maar eerlijk gezegd nog nooit uitgeprobeerd met pap. Ik vind het wel een apartere smaak hebben zo maar niet vies.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb een boekje van anne marie reuzenaar "zonder suiker" laatst gekocht daar staat als natuurlijke alternatieven voor suiker ook nog in: carob, lucumapoeder, mesquite poeder, moutstropen, oerzoet, ongeraffineerde suikerbietenstroop, tagatose of tagatesse, vruchtensuiker (fructose), yacon. t zegt me allemaal nog niks.
    Kokosbloemsuiker is volgens de schrijfster rijk aan vitaminen, mineralen en antioxidanten, maar t advies is wel om t met mate te gebruiken.

Ik vind banaan een uitgesproken smaak hebben en vind dat zelf niet lekker als zoetmaker.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb wel eens oersuiker geprobeerd, was niet mijn smaak. Een hele typische smaak en ik verwacht eigenlijk dit ook een beetje bij kokosbloemsuiker. Dus hoopte dat er iemand er ervaring mee heeft :p

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Zomerfruit (diepvries) en geraspte chocolade van minimaal 70%. Jummie!

Ik zou geen zoetstoffen of stevia gebruiken. Ze zeggen wel dat stevia natuurlijk is, maar om die zoete smaak te krijgen is het enorm bewerkt en dat is niet zo gezond. Ga maar eens op zoek via internet.

Stevia: sluipmoordenaar of reddende engel? : Voeding en gezondheid – aHealthylife.nl

Je kunt ook agavesiroop of honing doen, geen idee of dat lekker is. In honing schijnen trouwens kleine plastic deeltjes in te zitten.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let op als je honing koopt dat het geen gemengde eu en niet eu honing is. Die niet eu honing is gewoon suikerwater waarmee ze de honing in volume vergroten. Dus ongemengde eu honing. Succes.

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik doe altijd havermout met rijstemelk met vanille smaak. Heerlijk! En zonder toegevoegde suikers.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dit klinkt toch nog best lekker.

Misschien ook lekker met kokosmelk

12. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    inderdaad dingen als rijstmelk, die zijn al ongezoet maar smaken wel zoeter.

Palmsuiker is lekker (let op, sómmige palmsuiker wordt gemengd met rietsuiker. Staat bij de ingrediënten)
    Oerzoet: te krijgen bij de natuurwinkel

En wat ook kan helpen is vruchjes erdoorheen doen, vaak gebruik in dan de diepvries vruchten.
    Het vocht wat daar van af komt is ook weer een ntuurlijke zoetmaker.

13. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Rozijnen erdoorheen!

Wat je ook kunt doen is het de avond van tevoren maken met bevroren fruit erdoorheen, dan de nacht in de koelkast zetten. Zo is het sochtends allemaal koud, en echt heel lekker hoor.

Nadeel van honing, palmsuiker, stevia, oerzoet... Het blijft suiker. Als je het doet om af te vallen heeft het dus geen zin.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik eet alleen nog maar honing op mijn brood en beschuit en ben inmiddels toch al 11 kilo afgevallen.

Honing is meer dan alleen maar een suiker...het is echt heel erg gezond.

Waarom is honing zo gezond?
    Honing is niet alleen erg lekker, het is ook nog eens enorm gezond. De 5 belangrijkste gezondheidsvoordelen van honing zijn:
    Het heeft een bacterie- en schimmelremmende werking, dankzij de enzymen die bijen aan honing toevoegen. Honing kan daarom verlichting bieden als je keelpijn, een maagzweer of bacteriële darminfectie hebt, en je kunt het zelfs op wondjes op de huid smeren.
    Het beschermt tegen kanker en hart- en vaatziekten, omdat honing boordevol flavonoïdes en antioxidanten zit.
    Het verhoogt het uithoudingsvermogen en de sportprestaties, omdat honing de glycogeenvoorraad in de spieren langer op peil houdt en daardoor ook de herstelperiode na het sporten verkort.
    Het reguleert de bloedsuikerspiegel dankzij de ideale balans van fructose en glucose in honing. Honing is dus absoluut niet te vergelijken met suiker, en een goed merk honing heeft een lage waarde op de Glycemische Index, zodat je bloedsuikerspiegel er niet van piekt.
    Het is een probiotioca en houdt de darmflora in balans. Sommige honingsoorten bevatten zelfs zeer grote hoeveelheden ‘vriendelijke’ bacteriën, waaronder 6 soorten lactobacilli en 4 soorten bifidobacteria.

15. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dat is ook heel lekker! :D amandelmelk vond ik zelf niet zo. De gewone rijstemelk is ook lekker.

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik gebruik een beetje ahorn siroop...

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Geldt dit voor alle honing?

18. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Rijststroop gebruik ik hier veel.

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Alleen voor biologische honing. De meeste 'gewone' honing is voor een groot deel suikerwater

20. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, wij kopen onze honing bij de boeren uit de Alpen, het is in verste verte niet te vergelijken met de honing uit de winkels .

Deel Deze Pagina