Havermout pap zoete met?

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wonen jullie daar of kun je dat via via krijgen? Lijkt me heerlijk!!

2. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Voor de gene in antwerpen er is in grand bazaar een winkel.met biologische honing..
    Inderdaad.niet te vergelijken met de honing uit de supermarkt het is wel vrij prijzig voor een pot.

3. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
  4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb honing op de kinderboerderij gekocht van een imker maar ik proef echt niet heeeeeeel veel verschil met die van de supermarkt

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Rijstroop ken ik niet. Ook heel natuurlijk gok ik?

Wij hebben vaak honing van het project wat ongeveer achter ons huis zit. Uit je eigen stad, een landbouwproject wat zelf groente verbouwd midde in de stad. En door heel Rotterdam staan bijenkorven op hoge gebouwen en daar winnen ze honing uit. Erg lekker en ook verschillende honing, proef je goed het verschil in!

6. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Het blijft inderdaad suiker, maar er zit verschil tussen suiker en suiker.

De meeste honing is voor een groot deel inderdaad gewone suiker.

Maar het zit hem ook in de glycemische waarde.
    Oerzoet/palmsuiker/speltstroop/enz. hebben een (veel) lagere waarde hiervan waardoor je minder last hebt van een "sugar crash"
    En daarbij dus minder last van vreetbuien.
    Althans... dat is wat men zegt :p

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
  8. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik begrijp geprakte banaan, rozijnen, dadels of honing om het zoeter te maken.

9. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Weet iemand vanaf welke leeftijd een kind havermout mag hebben? Mijn dochter wordt bijna 1 jaar en wil haar ook havermout laten eten in de ochtend.

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
  11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter eet sinds ze een jaar is meermalen per week havermout als ontbijt. Ze vindt het heel lekker.

12. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Als je honing direct van een imker zou kunnen krijgen scheelt het al een hoop!
    90% van de honing uit de supermarkt is namelijk nog bewerkt waardoor er nog meer slechte stoffen in zitten.

13. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Geven jullie dan havermout met gewone melk of met amandel -, soja of rijstmelk aan jullie kleintje?

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Hoe kan je dat zien aan de ingrediëntenlijst? Want ik wil dan wel weten waar ik op moet letten.

15. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Havermout met kokosmelk en kokosschaafsel maak ik weleens, erg lekker. Ik probeer wel wat te variëren, bijv. met de vanillemelk van Alpro en cacaonibs. Of met havermelk en kaneel, ook zo lekker!

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
  17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
  18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik menger er altijd pure cacaopoeder of kaneel onder

19. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik gebruik regelmatig kokosbloesemsuiker en palmsuiker. Ik zie het als een verschil tussen wit brood ( witte suiker) en volkorenbrood (palm-kokosbloesemsuiker). Palm en kokosbloesemsuiker hebben beide wel een iets andere smaak dan witte suiker. Ik vind het wat karamel achtig smaken. Laatst gevulde speculaas gemaakt met kokospalmsuiker (zo heet het wat ik gekocht bij bij onze ah, dus of het kokosbloesemsuiker of palmsuiker is geen idee) en het smaakte heerlijk maar wel wat kruidiger. Ik zou zeggen probeer het uit. Het heeft overigens net zo veel calorieën als witte suiker dus wees er spaarzaam mee ;) .

20. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    @lotuss, het blijft lastig! Wat de blogger wel terecht zegt, soms moet je het zelf gewoon uitvinden.

Ik heb besloten nu ahornsiroop te gebruiken. Een heel klein beetje dan, eens zien of dat wat is.

Deel Deze Pagina