Bij de lidl zin Sucadelappen in de aanbieding. Ik heb alleen geeeen idee hoe je dit moet maken. iemand een makkelijk recept?
Ik maak er alleen maar stoofvlees van, heerlijk. Vlees even aanbraden, bouillon erbij, bruin bier, laurierblaadjes, scheutje azijn en dan een paar plakken ontbijtkoek erover verkruimelen. Dat lekker een aantal uren laten sudderen.
Kruiden met peper en zout en aanbraden in boter. Dan water (of runderbouillon) erbij met eventueel een scheut azijn of wijn en een laurierblaadje. En dan lekker een paar uur (3-5 ) laten stoven. Af en toe kijken of er nog genoeg vocht bij zit.
Oh hemel dat klinkt ingewikkeld. wat voor bouillon runderbouillion? Liter? En hoeveel bier en laurier enz? Sorry kan echt slecht koken haha
ik heb ze net op t was lekker wel lang bezig geweest maar ze waren ook superzacht! ben om 11:00 begonnen en om 17:30 waren ze superzacht. Heb de sucadelappen met zout en peper bestrooid en ingesmeerd met wat mosterd. Toen de sucadelappen goed gebakken in een koekenpan. Ondertussen in een braadpan wat uien gefruit, kokend water in de braadpan incl. scheutje azijn en 2 verkruimelde ontbijtkoeken. Toen het 'water' kookte in de braadpan de sucadelappen er pas ingedaan en toen heel lang heel zachtjes laten sudderen. Ik had geen laurierblad dus heb het zonder gedaan maar t was heerlijk! Ik wilde er eerst hachee van maken maar dat vond mijn man zooooow zonde!! je moet in ieder geval wel de tijd hebben voor het vlees.
Mmmm stoofvlees, heerlijk! Is juist helemaal niet ingewikkeld. Je hoeft er amper naar om te kijken. Je vraag om de hoeveelheden bouillon/bier etc., maar dat is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid vlees. Ikzelf gebruik trouwens geen bier (lust ik niet), maar rode wijn. Hier een recept zonder alcohol: https://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=423617&userid=198034
op de simpele manier: vlees kruiden met zout/peper ikzelf vind de kruidenmelange van Maggi erg lekker. Ook kan je het kruiden met mosterd. even goed bakken in een braadpan, als ze mooi bruin zijn wat water erbij gooien en zachtjes laten sudderen. na ong. 2uurtjes zijn ze heerlijk mals.
Lekker draadjesvlees van maken: Vlees op kamertemperatuur laten komen, insmeren met mosterd. flink boter in een braadpan laten smelten, de lappen allemaal even aanbakken, evt na elkaar. Als ze mooi bruin zijn allemaal in de pan, gekookt water erbij tot ze onder staan. 2 laurierblaadjes erbij en scheut azijn. Vuur heel zachtjes zetten, deksel er schuin op. Dan steeds als het water verdampt, water bijvoegen, let op dat je gekookt water pakt anders krijg je het nooit mals. Hier staan het meestal van 9.00-15.00 op. Zo zacht dat je het niet eens uit de pan kan prikken.
Vlees bestrooien met peper, paprikapoeder en wat bloem. Aanbraden aan beide zijden. Dan vlees eruit en gesnipperde ui (1-2) toevoegen en fruiten. Dan eetlepel bloem erover en 250 ml warm!!! water erbij en half runderbouillonblokje. 2-3 eetlepels ketjap manis erbij, 2 laurierblaadjes en 4 kruidnagels. Beetje sambal (naar smaak) erbij. Dan laten sudderen gedurende 2-3 uur of langer... op laatst paprikareepjes erbij en een kleine dun gesneden prei. Je kan er ook hachee van maken.
Vlees kruiden met zout en peper. Even aanbraden in een braadpan. Dan eruit halen en even op een bordje leggen. In het braadvet uien aanbraden totdat deze wat bruinig zijn. Doe er dan 2 teentjes knoflook, 1 theelepel tomatenpuree, 1 theelepel (grove) mosterd, 2 laurierblaadjes en een stuk of 4 kruidnagels (kan je ook weg laten als je het niet lekker vind). Leg het vlees weer in de pan en schenk warme (van koude vloeistof wordt je vlees taai) runderbouillon overheen totdat het vlees net onderstaat. Warmtebron laag zetten en deksel op de pan. Laat het vervolgens 4 uur sudderen. Heerlijk !
Van goede sucade kun je ook biefstuk maken Maar hier wint stoofvlees van biefstuk. Ik heb het vandaag gemaakt en het was heerlijk, al zeg ik t zelf. Ik gooi t in de slowcooker en dan als volgt: Lappen insmeren met p/z. In de sc leggen, scheutje rode wijn erbij (jam!!), laurierblaadjes en peperkoek met mosterd bovenop. Dan zet je de sc aan, en ga je heel de dag je ding doen. Bij t proeven vond ik t te zoet, dus beetje boullion erbij. Geen slowcooker: hetzelfde, maar dan in de braadpan. Wel even aanbraden dan. En goed op t vocht letten!! Ik ben gek op stoof, stoof ook met bier of alleen boullion. Heeeeerlijk!!!
Ik maak er tajine van. Lappen dichtschroeien, gesneden uien erbij. Dan met wat water en de kruiden uurtje op het vuur. Dan de groente erbij, meestal doe ik pompoen, courgette, wortel en zoete aardappel erbij. Paar uur stoven en klaar. Easy does it.