hoe doen jullie dames het per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door music4life, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hoi hoi ik was benieuwd hoe jullie het pm doen kwa boodschappen enz
    hebben jullie een huishoudportemonee?
    ik heb allebei gedaan een huishoud potje en gewoon ind e winkel pinnen ,nu moet ik eerlijk zeggen dat het beter voelde als ik de boodschappen doe pinnen in de winkel.....

ik wil een beetje handig worden met een vast bedrag per maand aan boodschappen ,,,en daarnaast over houden voor iets extra,s bijv kadoo voor een verjaardag hebben jullie tips

ik deed iedere week 150 euro pinnen dan deed ik voor 80 pw boodschappen of meer en dan de rest in een potje ,,maar ik vind dit niet zo werken ,,het leek alsof het geld veel harder ging

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik haal 1 x per maand 200 euro van de gez. rekening af en dat gebruik ik alleen voor de boodschappen.

extra dingen pin ik zoals kado's.

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Ik ben ong. 300 euro per maand kwijt aan boodschappen. Ik haal boodschappengeld van de bank (300) en verdeel het in week bedragen. Dit gaat best goed, heel afentoe moet er iets bij 30 euro of zo, maar over het algemeen red ik het wel met die 300.

Gr,
    Hillegonda

4. music4life

ja dat lijkt me ook wel wat,,,gewoon 1 bedrag afhalen voor boodschappen en de overige dingen pinnen

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik maak thuis een lijstje wat ik echt nodig heb, bereken hoeveel ik nodig heb daarvoor, neem dat geld op en ga naar de winkel, eventuele extra's kan je dus niet kopen dus kom je ook niet in de verleiding want daar heb je het geld niet voor bij je...

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Wij hebben een aparte huishoudrekening. Hier maken we elke maand geld naar over en van deze rekening betaal ik de boodschappen. Gas, water, Eneco en kabel worden ook van die rekening afgeschreven.

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou, wij gaan naar de supermarkt, kopen wat we willen kopen, vervolgens pinnen we alles.. Mijn man zegt altijd, op voedsel gaan we niet bezuinigen, we kopen dus gewoon waar we trek in hebben. Alle uitgaves gaan via de rekening van mijn man, die van mij is voor om te sparen zeg maar. En als we net een maand te kort hebben, dan pinnen we van mijn rekening.

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn man zegt precies hetzelfde Enise. Wij pinnen ook gewoon en houden het verder niet echt bij.

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij pinnen alle boodschappen van zijn rekening.
    Ik hou wel precies bij wat we per maand uitgeven aan boodschappen, maar we bezuinigen er niet op.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik doe echt niets eraan. Ik haal boodschappen en ik kijk niet naar wat het kost. Ik check vantevoren wel altijd me rekening om zeker te zijn dat er wat op staat:p

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
  12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb een huishoudportemonnee, hierin gaat elke maand 400 euro, 100 euro per week voor de boodschappen en sigaretten. Alles wat ik per week overhou doe ik in een part vakje en daar koop ik aan het einde van de maand iets leuks van voor Sharon bijvoorbeeld.

Elke week doe ik 'vers' 100 euro in de portemonnee en zo werkt het prima, zo houden we elke maand wel wat over en dat gaat dan opzij op de spaarrekening erbij ofzo.

Kado's etc pin ik meestal. Succes!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik pin altijd alles aan booschappen.een vast bedrag permaand pinnen werkt hier niet.want ik pin het toch en als ik dan 250 euro pin in de maand zit er aan het eind van de maand nog steeds 250 in mijn portemonee

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mijn man en ik hebben in totaal 1 gezamelijke rekening (niet allebei nog eigen rekening!)
    en maandelijks hebben we alleen voor de boodschappen zo'n 400euro er voor uit getrokken
    de ene maand is dat meer dan de andere maand...
    we hebben bedrag voor benzine 175 euro, voor de hondencreche 150euro en voor kadootjes/ leuke dingen doen 300 euro....
    en dan de vaste lasten zoals de hypotheek, eneco en ziggo enz

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben 3 rekeningen, 1 voor hem, 1 voor mij en 1 gezamelijke. Zodra er salaris binnen is, dan gaat er een x bedrag naar die rekening en daar worden de rekeningen vanaf geschreven.

Ik pin meteen 400 euro, dat is voor boodschappen, als ik daarvan overhou, dan is dat mooi meegenomen.

Er blijft 300 euro op de rekening staan van hem of van mij, daar doen we andere dingen mee, zoals tanken, cadeautjes of kleding. De rest gaat naar de spaarrekening.

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij ons komt alles op 1 rekening en gaat het ook van 1 rekening af, we pinnen onze boodschappen, kopen vaak de aktie-produkten en gaan 1 keer in de week naar de Aldi voor voorraad zoals thee/koffie/drinken...verder kijken we nergens naar.

17. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    We hebben 300 per maand te besteden aan boodschappen. Das ongeveer 60 per week. Ik weet wat ik elke week zo'n beetje nodig ben en dus kwijt ben, ik pin het altijd gewoon. Mocht het nou een keer iets duurder uitvallen dan 60 euro, dan lukt pinnen altijd, als ik 60 euro precies bij me heb niet....

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    pinnen.... en let er niet zo op, wij hebben ieder een eigen rekening, en hi betaalt een deel van de vaste lasten en ik.. uiteindelijk betalen we allebei 50/50 ongeveer, hi iets meer dan ik, en cadeautjes haal ik meestal...

19. music4life

bedankt voor al jullie antwoorden,,,het is zo ik let er nu exra op ,wat gaat er weg ,wat komt er binnen,wat moet er nog af,,,en in het begin deed ik dat dus ook totaal niet ,en hielden we iedere maand lekker wat over, maar nu ik er zo op let ,lijkt het alsof het inneens veel lastiger is,,,dus ik denk dat ik gewoon alles weer terug draai en mijn boodschapjes weer lekker pin,,en idd heelgoed gezegd op eten moet je niet bezuinigen vind ik ook ,,, bedankt iedereen nog eenfijne avond xxx

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Op eten moet je niet bezuinigen.. maar je hoeft je geld ook niet weg te gooien!
    Als je het geld gewoon hebt is het natuurlijk geen probleem, maar wij zijn in een situatie gekomen waar ons inkomen ineens gigantisch gedaalt is (ik werkeloos, daarvoor ziektewet dus ook geen loonsverhogingen), en nu moeten we wel kijken waar we op kunnen bezuinigen. We hebben nog wel de luxe om uit te proberen en dan te kiezen voor indien nodig toch de a merken, maar vaak voldoet een huismerk prima.

Ik heb voor mezelf een bedrag van 10 euro per dag voor de boodschappen (zonder luiers en voedingen van Fay) en dat gaat redelijk. Ik pin het overigens wel.

Deel Deze Pagina