Gedrag vriendin van dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ammie1984, 29 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter van 10 heeft een vriendinnetje op school. Ze zien elkaar ook regelmatig buiten schooltijd. Ze is hier regelmatig over de vloer en een leuke meid.
    Echter kom ik er achter dat ze m’n dochter een beetje opzet tegen andere meiden..
    De laatste tijd zijn er een aantal dingen voorgevallen.
    Een paar voorbeelden:
    - dat vriendinnetje had gisteren met E afgesproken. In de middag stuurt ze m’n dochter een appje dat ze niet met E heeft afgesproken omdat ze niet zo lekker is en gaat ze m’n dochter uithoren over wat ze van E vind; of ze E nog aardig vind. Mijn dochter antwoord met ja. O zegt ze; ik dacht dat je haar haatte..
    blijkt dat het vriendinnetje dat berichtje stuurt terwijl zij met E aan het spelen was.. Later komt mijn dochter ze nl samen tegen buiten.
    - andere keer had mijn dochter met een klasgenootje afgesproken. Vriendinnetje vraagt aan mijn dochter om ook die dag af te spreken.. nee zegt m’n dochter ik heb al met iemand afgesproken..Eind vd middag krijg ik van de moeder vh klasgenootje de vraag of de afspraak nog door gaat voor die dag, omdat vriendinnetje beweerde tegen klasgenootje ook die dag met mijn dochter te hebben afgesproken
    - vriendin heeft een keer via de whatsapp van m’n dochter berichten gestuurd naar een goede vriendin van m’n dochter waarin ze zei dat ze haar vriendin niet meer wilde zijn.
    - m’n dochter heeft met een klasgenootje een soort bedrijfje. Toen m’n dochter een keer met vriendin aan het spelen was stuurt vriendin klasgenootje een app met de vraag of ze het nog leuk vind samen met m’n dochter. Vervolgens krijgt m’n dochter appje van klasgenootje met de vraag of ze het nog wel leuk vind om met haar samen te doen.

Bovenstaande dingen zitten me echt totaal niet lekker.
    Toch heeft mijn dochter haar heel hoog zitten. Vriendin trekt momenteel heel erg naar iemand anders toe en dat vind ze niet leuk. Ik moet altijd vragen om af te spreken zegt ze; het komt nooit van haar.
    Ik heb gezegd dat het misschien verstandig is om wat afstand van haar te nemen. Ze zei dat ze dan het gevoel heeft alsof ze haar in de steek laat. Daarop heb ik aangegeven dat het echt geen acties zijn die een goede vriendin bij je zou doen en dat vriendschap ook van twee kanten moet komen.

Ik ga goed om met de moeder van het meisje. Het punt van het appje sturen vanuit mijn dochters naam weet ze al, dat heb ik aangegeven. De rest niet.
    Ivan alle acties bij elkaar krijg ik het gevoel dat de vriendin m’n dochter tegen anderen opstookt.
    zouden jullie daar iets van zeggen tegen haar moeder en zo ja op wat voor manier zouden jullie dat aangeven?
    Of is dit iets wat m’n dochter zelf moet oplossen richting die vriendin?

2. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, dit heeft ook bij mijn dochter zo gespeeld vorig jaar. Dit is typisch meidengedrag en meidenvenijn. Mijn dochter heeft afstand genomen, maar ging ook makkelijker omdat ze naar een andere school ging. Mijn advies was dus om andere vriendinnen te zoeken en dat is gelukt. Sinds de kerstvakantie heeft ze weer wat contact met de oude vriendin, maar blijft teleurstellen omdat ze een ander meisje ( die haar vriendin weer gebruikt voor alles) eigenlijk leuker vind en dus om bepaalde dingen gaat liegen.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Mijn dochter is 8 en heeft in haar klas een meisje dat aardig is maar ook overheersend en dat eigenlijk mijn dochter voor zichzelf wil hebben. En dat is niet wederzijds. Ik heb mijn dochter aangeraden om ook andere vriendinnetjes te zoeken en met andere meiden te gaan spelen. Als de ouders van dat meisje (ook vrij overheersende mensen) mij vroegen of onze dochters konden spelen, paar keer gewoon gelogen dat het niet kon en mijn dochter met anderen laten spelen.
    Als laatst ook de juf ingeschakeld toen bleek dat dat meisje in de klas ook aan mn dochter hing en niet wilde dat zij naast andere meisjes zou zitten. Gevraagd om een andere plek voor haar. Sinds die tijd gaat het goed. Ze speelt nog wel met dit meisje maar heeft daarnaast een hele reeks andere (leukere) vriendinnetjes met wie ze gelijkwaardig omgaat. En het doet haar goed :)

Dat meisje zie ik nu een ander nieuw kind in de klas bespringen.. tja..

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Herkenbaar ja, maar ik zie het echt als meidengedoe. Bij mijn dochter is het in de klas al vanaf de kleuterklas gedoe onderling. Geroddel, tegen elkaar opzetten etcetera. Pittige klas daardoor.
    Maar Dochter is nu gelukkig zo ver gegroeid dat ze het laat gaan. Eerder was ze de hele dag bezig, wat zeggen de meiden, wat doen ze, wat willen ze, wat bedoelen ze. Nu niet meer. Ze heeft 2 meiden met wie ze vaak speelt, de rest laat ze meer links liggen. Ze heeft door dat het omgaan met die kinderen haar bakken energie kost en daar heeft ze geen zin meer in. Nog steeds kost het in de klas functioneren haar veel energie, dat komt ook door hoe ze zelf is hoor, maar het is al stukken beter nu ze zelf zo sterk is geworden.

Ik zou je dochter dus steeds voorhouden: wat kun jij hiermee? Moet je er uberhaupt wat mee? Wat helpt jou om het van je af te laten glijden? Of moet ze er iets mee richting de juf bijvoorbeeld. Ik zou het haar zelf laten oplossen en als ze er geen last van heeft het laten gaan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina