Gaat deze nou door je lelletje of ook door dat vlakke gedeelte zoals je kraakbeen? Misschien zeg ik iets heel doms hoor maar ik hoorde altijd dat door je kraakbeen, je bloemkool oren kunt krijgen en dan vooral bij mensen met een donkere huid. Ik wil dit al zolang en aangezien ik morgen ga met Ies om haar gaatjes te laten schieten… Op de foto lijkt het net alsof het alleen maar door het velletje rondom je kraakbeen geschoten is. Klopt dat? Iemand ervaring?
Inderdaad piercer het laten doen. Officieel mag een juwelier alleen door het kraakbeen schieten (als ik het goed zeg). Dus afhankelijk van je oorlel daar Max 3 oorbellen. Rest hoort bij de Piercer.
omdat het door je kraakbeen gaat. ik heb in december een helix laten zetten. Toevallig 3 weken geleden er uit gehaald omdat ie nog steeds pijn deed.
Dat is toch niet zacht? Daar zit je kraakbeen, en ja er zit natuurlijk nog een zacht stukje huid omheen maar daar kun je niet doorheen schieten. Dat zou direct uitscheuren. Ik heb deze piercing en die gaat 100% door je kraakbeen en mag dus niet geschoten worden. Alleen in je oorlel zit geen kraakbeen. Afhankelijk van hoe groot die is kun je 3 a 4 gaatjes schieten. Alles daarboven is piercen.
Jaren geleden laten schieten (toen ‘mocht’ dat nog). Enorm veel last van gehad, pijn, ontstekingen. Het gaat inderdaad door je kraakbeen. Ik ben een zijslaper en kon echt niet meer op die kant liggen. Eruitgehaald en toen weer aan de andere kant laten zetten. Nu al heel lang geen last meer van maar ik zou niet aanraden om het te laten schieten. Het is een vervelende plek en genezen kan lang duren. Ik vind het wel mooi en ben er blij mee.
Ze schieten helaas wel door kraakbeen. Toen ze het nog gewoon deden 20 a 25 jaar terug heb ik er ook 2 laten schieten. 1 ging goed en gaf geen rare dingen. De ander ging dus niet goed en gaf pijn en bultjes achter het oor. Nu het dus genezen is mis ik ook een stukje kraakbeen. Er zat wel zoveel jaar tussen schieten dus eerst links to3n jaren later (fout) rechts. Dus mijn advies is toch wel piercen
Het gaat door je kraakbeen. Dit laten schieten is perfecte een manier om een bloemkool oor te krijgen. Laten piercen bij de piercer. Hou er rekening mee dat het een lange heeltijd heeft en je dus ook een aantal maanden moet oppassen met bv zwemmen. Voor mij een reden om hem in november te laten piercen.
Hier ook lang geleden laten schieten bij de juwelier. Dat was in die tijd heel gewoon. Met 2 nooit problemen gehad. Met de 3e ontstekingen, bultjes en pijn.
Ik heb ook destijds bij de juwelier laten schieten aan beide kanten (verschillende momenten), beide kanten zijn met regelmaat gaan ontsteken en wilden niet goed genezen en ik bleef ontzettend last houden met er op liggen. Dus uiteindelijk allebei de keren oorbel eruit gehaald. Een kant is goed genezen, een kant heb ik nog eens in de zoveel tijd dat er wat talg uit komt omdat er toch een gaatje in het kraakbeen is gemaakt ondanks dat er al meer dan 20 jaar niets meer in zit. Dus sluit mij aan bij de rest, als je het laat doen laat het bij een goede piercing shop doen
Hier laten piercen maar heb er echt jaren last van gehad. Nu inmiddels niet meer gelukkig, maar het is echt een vervelende plek. Ben benieuwd; ga je het doen denk je? Nu je weet dat je het moet piercen?
Ik heb 'm ook, na ongeveer 4 maanden op 1 zij slapen kon ik weer op het oor liggen en op m'n andere zij. Het duurt ook 6 maand voordat het gaatje genezen is. Volgens mij mogen juweliers het sowieso niet meer schieten door kraakbeen. Ook daar word het gepiercd, alleen knijpen ze het inderdaad er met n tang doorheen en gebeurd het niet zoals de gaatjes in je oorlellen, die schieten ze wel. Verder geen last van gehad, goede reinigings spray erbij kopen en niet teveel aan komen. Voorzichtig haar borstelen en haar afdrogen dat soort dingen. Het piercen deed geen zeer, wel de dagen erna wat rood oor / rode rand.
Dit is een helix, die kan je echt het beste laten piercen. Is niet duur, de prijs is vooral afhankelijk van het sierraad wat je erin wil. In principe zetten ze er niet direct een ringetje in, maar eerst een staafje om het gaatje netjes recht te krijgen. In mijn geval werd er wel meteen een ring in gezet, maar dat is kennelijk niet standaard en wordt dus eigenlijk afgeraden. Bij mij genas het heel mooi. Maar ik heb meerdere piercings en heb nooit zo'n last gehad van het genezingsproces. Piercen gaat overigens vrij vlot, vond het niet perse erger dan schieten.
Ik heb er ook één. Mijn oudste dochter ook. Bij mij werd dat ruim 25 jaar geleden nog gewoon geschoten. Een aantal jaren terug wilde mijn dochter er ook één. Bij de Lucardi hadden ze een heel verhaal over dat dit tegenwoordig niet geschoten maar gepierced moet, maar dat zij dat ook deden met een pierce-apparaatje en dat ze dat tot een bepaalde hoogte in het oor net nog mochten....achteraf grote onzin, ze schoten dus gewoon het er alsnog in. Mijn dochter heeft dus toen helaas wel last gehad van extra kraakbeenvorming (wat een bloemkool-oor kan worden). Uiteindelijk vrij snel door gehad en met een speciaal genezingsolie gaan smeren voor piercings wat de schade beperkte. Maar dus echt, laat hem piercen.