Handjes in gezicht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meis28, Mar 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ons mannetje van 9 weken zit veel met z'n handjes in t gezicht de momenten dat hij onrustig is (bij het in slaap vallen, tijdens slapen, wakker zijn soms ook). Hij krabt zichzelf dan ook wel eens. Sinds een paar dagen is hij soms ook aan het duimen, heel hard zuigend. Vaak doet hij dit na een hazenslaapje of natuurlijk als hij wakker wordt en echt honger heeft. Weet iemand waarom hij dit doet of is t gewoon normaal baby gedrag?

2. Muusje20

Muusje20 Actief lid

Nov 13, 2014
    264
    0
    0
    Misschien al vroegtijdig zijn handjes aan het ontdekken? Word hij er ook wakker van? Ons zoontje namelijk wel, wij hebben hem toen ingebakerd, dat ging super goed!

3. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat deed/doet ons mannetje ook, en nog steeds!
    Wij bakeren hem in (zijn inmiddels aan het uitbakeren), omdat hij zichzelf hiermee wakker maakt.
    Hij zit graag met zijn handjes in zijn gezichtje, deed hij in de baarmoeder ook (op de echo's).
    Als hij moe is dan krabt hij nog weleens in zijn gezicht.
    Dan gaat hij 'klauwen'.
    Ben druk met nageltjes knippen haha!

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Mijn zoontje heeft licht eczeem en krabt zichzelf soms enorm in zn gezicht tot bloedend toe. Ik doe hem nu slokjes om z'n handjes als hij gaat slapen. Hij kan op deze manier nog wel 'vrijven' als hij jeuk heeft en dat vind ik wel zo fijn voor hem! Ook bijt/sabbelt hij wel eens aan zn hand met sok haha maar dat is geen probleem.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hier doet ie t eigenlijk op verschillende momenten dus moeilijk te ontdekken waarom ie het doet. Of gewoon zonder reden dat kan misschien ook?! Soms na de voeding, soms als hij moe is, soms als hij honger heeft , etc..!

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Het inbakeren, moet dat ook overdag of kun je ook alleen snachts doen? Heb de puckababy weer uit de kast gehaald en is snachts heel goed gegaan

7. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik bakerde hem elk slaapje in.
    Inmiddels kan hij savonds/snachts en het late middagslaapje zonder, de rest nog wel ingebakerd.
    Fijn dat het snachts bij jullie goed is gegaan!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hij heeft vanmiddag weer helemaal niet geslapen, zat zo op z'n duimpje te zuigen en te krabben in z'n gezicht. Had helemaal een rood oogje :( dus denk toch dat we n smiddags ook maar moeten inbakeren.

Share This Page