Hazenslaapjes door niet meer inbakeren. Wordt dit beter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    We zijn nu een week geleden gestopt met inbakeren. In het begin was het een ramp, nu gaat het al een stuk beter. De nachten en ochtenden gaan prima. Alleen overdag is het opeens heel anders. Ze slaapt zo'n 45 minuten en wordt dan wakker. Dan gaat ze jengelen. Dan is ze een uurtje wakker (soms nog wat korter) en geeft weer aan moe te zijn. Weer naar bed, 45 min. slapen en dan weer hetzelfde...

Wordt dit beter of zou het nog even wennen zijn want haar armpjes maaien nog flink in de rondte...

Gr. shampoo

2. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

hoi, hoi,

nou ik heb mijn zoon nooit ingebakerd hoor, alleen hij deed altijd hazeslaapjes van een half uurtje....je kon de klok erop gelijk zetten, ik snapte er niks van ....nu slaapt hij sinds ongeveer toen hij 10 mnd was ongeveer 2 slaapjes van anderhalf tot 2 uurtjes dus het is zomaar veranderd....hoe het kan??? weet ik niet, maar er is dus nog hoop!!!

succes

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Het gaat zeker veranderen, maar het duurt even. Het heeft een maand geduurd voordat hij helemaal rustig en vast weer doorsliep aan 1 stuk door zo'n 2 a 3 uur overdag's. 's Nachts ging na een paar weken al heel goed.

Dus ja het gaat over... geduld...

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoi hoi,

jij ook nog steeds aan het afbouwen/ Laten wennen?
    Ik ben ook sinds 1/2 weken gestopt met inbakeren en overdag gaat het vrij goed. ik herken de hazeslaapjes wel, maar mijn zoontje is nu 4,5 maand en hij kan nu ook met iets minder slaap af. Meestal probeer ik, als hjij na een blok van 3 kwartier wakker wordt, hem nog in slaap te krijgen door hem te laten liggen. Meestal lukt dit wel, soms geef ik hem een speentje en een aai over zn bol. Ik laat hem t liefst minstens 1,5 uur slapen, omdat ik dan weet dat hij goed uitgerust is en er weer ca 2 uur tegenaan kan.
    's nachts slaapt hij goed, alleen dat gejengel in de vroege morgen... Afgelopen week hielp de hitte natuurlijk ook niet mee. Maar deze week was het ook nog niet zoals ik het zou willen.
    Eergisteren nacht vanaf ca 5 uur elke keer kleine schreeuwtjes, gebrabbel etc. Ik wil m niet laten wennen aan de speen dus dat gebruik ik echt alleen als het gebrabbel huilerig gaat klinken. eenmaal in slaap gaat dit ca om het half uur door (hazeslaapjes) tot ca 7 uur en dan geef ik m een fles.
    Maar vannacht ging het een keer wel goed! Pas om 7:15 uur meldde hij zich! Ik hoop dat het doorzet...
    En dat maaien doet hij ook nog steeds hoor. Ik denk dat hij zich daardoor wakker houdt. t schijnt wel minder te worden...??

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Waarom nu al gestopt met inbakeren dan? Gewoon benieuwd hoor. Nova was er toen ook nog niet aan toe. Met een maand of 5 ging het goed en sliep ze dus overdag ook lekker zonder.

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Omdat ons dochtertje reflux heeft staat haar bedje schuin naar beneden. Ze draait alle kanten op in bed en 2 weken geleden lag ze horizontaal en rolde zich bijna op haar buik (dit ging natuurlijk gemakkelijk omdat het matras naar beneden afloopt). Recht zetten is nog geen optie omdat ze anders meteen weer spuugt.

Ik moet er toch een keer mee beginnen....
    Vandaag is na een slaapje van 45 minuten, 10 minuten wakker gebleven en daarna zelf in slaap gevallen!!! Een hele mijlpaal dus!

7. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Mijn eerste vraag was in eerste instantie ook: waarom al aan het afbouwen..maar ik lees je antwoord ;)

Ik gebruikte de Pacco doek en dan kon ik er 1 armpje uit laten en zo kon ze er een beetje aan wennen, daarna in een slaapzakje die precies op maat was (niet te groot want dan voelde ze het niet goed om haar heen) en zo ging het stapje voor stapje goed!

Succes ermee...fijn dat ze weer zelf in slaap viel :)

8. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik lees even je verhaal mee want ik heb hetzelfde probleem.
    Gijs is nu 4 1/2 maand en ik baker hem sinds vorige week niet meer in.
    Ingebakerd sliep hij heerlijk door 's nachts, nu wordt hij weer wakker rond 3 uur. Echt wakker is het eigenlijk niet, want zijn oogjes zijn nog dicht, maar hij is dan jengelig en blijft door zijn bedje heen rollen.
    Ik ben gstopt met inbakeren omdat hij dus omrolt en omdat hij er een sport van maakte om zich los te maken (trots dat hij was, als het lukte!).
    Ik hoop heel erg dat het maar een fase is en dat hij zo weer gaat doorslapen, want het valt echt tegen. Overdag wordt hij soms ook wel na een uurtje weer wakker (terwijl hij normaal 2 uurtjes sliep), dan stop ik hem weer even toe en geef hem zijn speen. Meestal valt hij dan wel weer in slaap. Ik hoop dat dat ook voor jou gaat lukken.

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Vannacht, om 3.00 uur, 1 keer jengelend wakker geworden. Instoppen, speentje en kus en ze is meteen weer in slaap gevallen. Heeft geslapen van 19.15 tot 7.30 (met een voeding om 22.30 uur) En dat zonder inbakeren!!!

Nu is ze net ook weer zelf in slaap gevallen!

Ik ben dik tevreden :).

(En nu klop ik heel hard af op de houten tafel :D)

gr. shampoo

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat goed!! Zo ziet het er doorgaans bij ons ook uit. Ik ben er redelijk tevreden mee!
    Om ca 19:30 laatste fles en dan naar bed tot ca 7 uur. 1 (of 2x) er uit vind ik schappelijk, en inderdaad: het is vaak even het speentje erin en hij valt weer in slaap.

@ Macdee: ik lees dat jouw zoontje ook 4,5 maand is. Mijn zoontje doet precies hetzelfde: hij jengelt wat en als je dan gaat kijken ligt ie overdwars door zn bed en vaak met zn oogjes dicht, alsof hij in zn slaap ligt te roepen. Maar ja: wij zijn dan klaar wakker.
    Vannacht was het weer drama: Om 23 uur, 2, 3 en 6 uur steeds weer een huiltje, en een jengeltje. We proberen hem te laten liggen, maar soms "roept" hij zo luid dat ik toch maar ga kijken. 9 van de 10 keer is hij dan helemaal niet echt wakker, maar met zn ogen dicht en ligt ie in de meest rare kronkels, alsof hij in zn slaap heeft proberen om te rollen maar halverwege in slaap is gevallen ofzo.
    Hij slaapt echt een stuk onrustiger en ik vraag me af wanneer het beter wordt?
    Inbakeren durf ik echt niet meer en wat ik hier ook al las: we moeten er even doorheen.
    Maar macdee: ik bedacht me ineens: zou het een "19 weken" sprong kunnen zijn???

Overdag sliep hij doorgaans soms ook wel 2-2,5 uur, en nu soms 2 uur, maar vaker 1,5 uur of maar 3 kwartier. Lastig om te bedenken of hij nu in een leeftijd komt waarop hij minder slaap nodig heeft of dat hij het wel nodig heeft, maar door de onrust korter slaapt?

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Lekker als het goed gaat.
    Nova had ook verborgen reflux. Wij hadden haar bedje heel schuin staan, ik geloof wel iets van 45 graden.
    Ik stutte haar aan de zijkanten met opgerolde handdoeken. Zij lag in het midden van het bedje en dan legde ik aan beide zijden rolletjes handdoeken naast haar zodat het bedje smaller werd en ze dus niet zo makkelijk onderuit kon glijden/zakken of rollen.
    Misschien een idee als het toch nog niet zo goed blijkt te gaan.
    Het kan namelijk nog niet de leeftijd zijn hoor waardoor ze minder slapen. Doorgaans gaan ze zowat meer en langer achter elkaar slapen alleen wordt de tijd dat ze wakker zijn tussen de slaapjes in langer.
    Ik heb een aantal keren geprobeerd te stoppen met inbakeren, maar als ik merkte dat ze onrustig werd of slechter ging slapen ben ik ook meteen weer begonnen. Op een gegeven moment werd ze gewoon een beetje boos als ik haar wilde inbakeren terwijl ze daarvoor altijd lachend er in ging. Toen ben ik gestopt en ging het meteen goed.
    Ik weet dus niet of het een kwestie is van doorzetten of van gewoon het juiste moment afwachten.

12. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hoi,
    mijn zoontje heeft ook tot ruim drie maanden in de pacco geslapen. Ik ben toen overgegaan op de woombie (bij: ikbenmama gekocht). Dit is een stretchbakerzak. Daarna is hij in een slaapzakje gaan slapen. In het begin wat onrustig, maar het ging al snel beter hoor. het is ook wennen voor je uk

13. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Bij ons gaat het eigenlijk steeds slechter. De eerste dagen werdt Gijs 1x wakker, na een week was het ongeveer 3x, maar dan wel iedere keer 3 kwartier tot een uur wakker. Ook werden de slaapjes overdag korter.
    Hij slaapt dus weer in de inbakerzak.....(balen!!)

Deel Deze Pagina