Heel ander dagritme gekregen mbt slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze meid heeft sinds een paar dagen een heel ander ritme gekregen. 's avonds gaat ze rond 19.00 uur slapen, 22.30 uu wakker maken voor fles, 7.15 uur de fles en slaapt dan nog door tot een uur of 9. Dit is heerlijk!!

Maar overdag is het nu heel anders. Haar slaapjes duren niet langer dan 45 min. Dan wil ze echt uit bed. Dan is ze een uurtje wakker en dan geeft ze aan dat ze moe is. Weer 45 min. slapen en dan weer uurtje wakker. Op zich vind ik dit helemaal niet erg, maar zo heeft ze wel 5 slaapjes op een dag....
    Is dit erg? En hoe kom ik dan ooit op 2 of 3 slaapjes per dag?

Iemand die dit herkent?

Gr. shampoo

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Is w.s. een fase en gaat vanzelf weer over. Die 2 tot 3 slaapjes op een dag komen ook vanzelf. Je kindje geeft het zelf wel aan...

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

geeft ze echt aan dat ze eruit wil?
    huilen of jengelen?
    hier valt ze soms na die drie kwartier weer in slaap na een kwartiertje.
    en soms ja dan is het losse 3 kwartier slaapjes.
    je weet dat babys 3 kwartier slapen en in een wakkere fase komen? verklaart dat wat?

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, dat heb ik gelezen over die 45 min. slaapcyclus. Het is jengelen wat dan uiteindelijk overgaat in huilen. Toen ze nog ingebakerd was viel ze ook na 15 minuten weer in slaap. Nu niet meer. Misschien moet ik haar bij het jengelen nog niet te snel oppakken en wat langer aankijken?

5. Sweetlakecity

Ik zou echt even aankijken wanneer het huilen wordt. Dan pas eruit halen.
    Jengelen kan ook zijn dat ze naar zichzelf aan het luisteren is he. Dat deed ze hier op een bepaald moment ook. Dus het was geen huilen maar een soort van roepen/ praten. Als het telang duurde ging ze huilen maar was ook niet moe meer. Ja en soms viel ze dan na een uur beneden zijn weer in slaap. Ik liet haar lekker in de box dan liggen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Is heel normaal die slaapjes van 45 minuten. Kindjes moeten leren om dan weer verder te slapen. Laat haar eens liggen (en even huilen) best een goeie kans dat ze weer in slaap valt. Na een paar dagen wordt ze minder wakker en valt ze zonder te huilen weer in slaap. 's nachts doen ze dit ook maar omdat het dan donker en heel stil is gaan ze vanzelf weer slapen. Overdag
    is dit moeilijker (minder moe, minder donker, minder stil etc)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben dit rond die leeftijd ook gehad. Ik haalde mijn zoontje niet uit bed, binnen 5-10 min sliep hij weer door. Bij elkaar sliep hij dan zeker 2,5 uur per keer.
    Na een korte periode was dit weer over en werd hij niet meer na 45 min wakker.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.244
    437
    83
    Vrouw
    home sweet home
    hier ook heel herkenbaar. Ik heb hem vandaag ook even 5 minuten laten huilen/jengelen en ja hoor hij viel weer in slaap. Maar ik denk ook dat jouw kindje heel veel uren slaap haalt uit de nacht. Daar slaapt ze al 14 uur als ik het goed heb? Logisch eigenlijk toch dat ze overdag dan wat minder behoefte heeft aan slaap? Of denk ik nu verkeerd

9. Sweetlakecity

wat vruchtje zegt klopt helemaal!
    Heeft ze hier een goede nacht gehad dan zijn haar overdag slaapjes korter.

Deel Deze Pagina