Vanmorgen heb ik voor onze kleine pluis nexium gekregen. 1 keer per dag 7.5 ml en het liefs laat op de middag zodat ze beter de avond en nacht ingaat. Na hoeveel tijd merkte jullie het verschil bij jullie kindjes? Nu huilt ze ong een half uur tot 2 uur na haar voeding en komt haar maagzuur omhoog. Buiten reflux heeft ze koemelkallergie hier krijgt ze hypo allergene voeding voor van de kruitvat een beetje aangedicht met johannesbroodpitmeel. Groeien doet ze super bijna 1 kilo in 5 weken tijd. Geven jullie het voor of na een fles?
Even eerst iets anders. Bij een koemelk allergie helpt hypoallergene melk niet. H.A. Voeding is alleen bedoelt ter voorkoming van een koemelkallergie, en sommigen stellen zelfs daarbij de vraag of het wel echt werkt. (Staat ook op het pak) Als er vermoeden van een koemelkallergie is ga je pepti van nutrilon of pep van hero baby geven. Als er dan verbetering optreedt kan je er vanuit gaan dat het een kea/kma is. Mocht dat niet voldoende zijn zal je andere voeding moeten proberen, waarbij de koemelkeiwitdeeltjes kleiner zijn. Dus als er sprake is van kea of vermoeden van kea is kan je beter overstappen op de juiste voeding, anders red je het niet. Nexium kan je het beste voor een fles geven, hier was het advies op een nuchtere maag, dus zelfs voor de eerste fles. Maar dat advies kan natuurlijk per kind verschillen. Nexium kan je het beste op een vast tijdstip geven. Dus bijv elke dag om 19 uur. Kies hiervoor een tijdstip die ook voor jou handig is, mocht je hij weer gaan werken straks. Is je duidelijk uitgelegd hoe je dit moet klaarmaken? Dus heel zakje aanmaken, helft geven en de rest weggooien?
We gaan even wachten met de pepti want in de 5 weken dat ze oud is zijn er al 4 verschillende voedingen bij de kleine meid ingegaan. Bv Nutrilon 1 Nutrilon AR Extra care kruitvat. Ze groeit goed op deze voeding en haar huid is rustig. Ja was een hele uitleg hoe ik het moet maken maar dus vergeten te vragen voor of na de fles. Hen doseerspuitje en maatbekertje mee gekregen. 15 mil maken en 7.5mil geven
Ik zeg ook niet dat je moet veranderen van voeding, ik geef alleen aan dat ha voeding niet helpt bij een koemelkallergie. En dat bij een vermoeden van altijd minimaal pepti geprobeerd moet worden. Ik reageer alleen op wat ik lees in dit verhaal he? Niet de reden, niet wat je hebt geprobeerd of waarom. Het beste is dus voor de fles. Dan werkt het beter en als er gespuugd wordt is de kans groter dat de nexium in de maag blijft. En mocht er gespuugd worden; dit kan diep rood tot paars eruit zien. Dit is dan de nexium en dat geeft gemene vlekken op kleding
Hier maak ik al een jaar nexium klaar. Ze zat op een zakje per dag. We verdeelden het over de dag in de ochtend een half zakje en dan voor de nacht. Dit werkte hier het beste. Ze krijgt nu alleen nog in de ochtend. Ik doe het zakje in een bakje en verdeel het dan en maak het dan klaar. 4,5 ml water erbij. Daarnaast ook een zware koemelkallergie. Ze zit nu op neocate voeding en heeft 14 maanden bv gehad en ik een dieet gevolgd. We moeten echt uitkijken wat ze eet anders heeft ze last en verergerd de reflux ook direct. Volg je gevoel em probeer anders pepti maar ik snap dat als je al zoveel gehad hebt dat je eerst rust wil. Sterkte....
En in het begin werd ook wel eens gezegd een kwartiertje voor de fles geven. Dan werkt het al als de voeding erin gaat.
Zo en zo rust idd even voor haar darmpjes, die hebben het al zo zwaar de eerste maanden. Raar dat de kinderarts het niet gehad heeft over pepti hij zei kruitvat is ook prima dus vandaar. Pepti is dus beter? Mag dit ook met jbp? Vanmiddag begonnen net de nexium en wat vond ze het vies...gelukkig nog er wel iets in kunnen krijgen.
Hier duurde het toch wel dik 2 weken voor de rust weer wat was wedergekeerd met de nexium. Gaf eerst op nuchtere maag, toen eens per toeval 08.00 sochtends 1,5 uur na de fles en ze was zoveel rustiger.Dus sindsdien niet meer op nuchtere maag
Als er mogelijk sprake is van koemelkallergie is de eerste stap pepti. Doorgaans reageren veel babys op de koemelkeiwitten en in pepti zijn deze kleiner geknipt. Zoals op de verpakking van ha staat is dat ter voorkoming van. Of althans dat wil je proberen. De eiwitten zijn daar iets kleiner (hoewel de eiwitten in standaard voeding ook steeds kleiner zijn geworden) waardoor je de kans verkleint. Echter, de eiwitten zijn nog dusdanig groot dat bij een allergie deze eiwitten herkent worden. Kijk in principe is alle flesvoeding in nl goed. Of je nu kruidvat, jumbo, etos, nutrilon of hero baby geeft, het merk maakt vrij weinig uit. Alleen verkopen veel merken standaard, h.a., ar en bijv forte voeding, maar niet de speciale voeding bij (vermoeden van) koemelkallergie. Deze voeding is standaard een stuk duurder en ik begreep vandaag dat de regels dit jaar weer strenger zijn geworden voor het uitschrijven van deze voeding. Pepti is nl een stukje duurder, maar wordt vergoed door je verzekering. Waarom je arts het niet heeft gezegd? Geen idee. Is er koemelkallergie genoemt? Nogmaals ik zeg niet dat je (weer) moet wijzigen. (Te vaak veranderen is niet altijd even verstandig, maar volgens mij weet je dat wel ) Sommige kindjes hebben geen allergie, maar reageren wel beter op ha voeding. Het is nl wel lichter verteerbaar. Alleen als er sprake is van vermoeden van koemelkallergie, ja dan is pepti beter. En is sommige gevallen niet voldoende. Dan heb je nog andere opties zoals nutramigen lgg of zelfs koemelkvrij zoals nutramigen aa of neocate. Pepti mag idd gewoon met jbpm. Mijn jongens vonden het beide eerst niet lekker de nexium, maar omdat ik het voor een fles gaf wisten ze al snel dat ze erna een fles kregen Bij de jongste duurde het trouwens 5 dagen voor het hielp....
Is er sprake van een koemelkallergie, of heeft ze gewoon gevoelige darmen? Wat merk je aan haar, dat je denkt dat er een koemelkallergie speelt? Ik zou nu even geen voeding gaan veranderen: eerst eens zien of de nexium z'n werk doet en of je dan rust krijgt. Die hoor je een half uur voor de voeding te geven, meen ik me te herinneren. Alleen dan kan het middel goed inwerken op het maagzuur en werkt het dus ook.
Belangrijk dat je dit zoveel mogelijk op dezelfde tijd geeft zo werkt het beter. Bij ons werkte het na een paar dagen iets maar niet veel.uiteindelijk door naar de kinderarts en andere medicatie gekregen en dat verschil was veel groter.je zag hem relaxen en begon met lachen.dus niet te lang doorlopen en met arts uitzoeken of er andere medicatie nodig is of andere voeding. Succes!
Owly : welke medicijn hielp uiteindelijk bij jullie kleintje? Maar ik vind zelf wel dat je nieuwe medicatie toch wel minimaal 2 weekjes de tijd hoort te geven om te kunnen beslissen of het daadwerkelijk zn werk doet.