Onze dl - 14-2-2016 wordt sinds een 3-tal weken weer 2 keer per nacht wakker. We verschonen haar, geven een fles van 200 ml en ze valt vanzelf terug in slaap. De nachtvoedingen breken ons op. Iemand tips? Haar ritme van vandaag. - 8.30u: fles 200 ml - 9.30u: 150 gram fruit + 15 ml melk - 12.15u: boterham + 120 ml melk - 15.00u: koekje + water - 17.00u: 100 gram groentehap + 120 ml melk - 19.30u: 250 ml melk + pyjamapapje granen (Wij gaan vroeg slapen doordat we op zijn.) - 22.30u: 170 ml melk - 2.00u: terug wakker. Laten jammeren met muziekje. Om 3.00u toch fles 235 ml helemaal op. (Nu ligt mama te piekeren ... wat doen we fout?!) Wij weten het niet meer.
Het eerste wat ik denk is dat je overdag weinig vaste voeding geeft. 100 gram avond eten is wel weinig, logisch dat ze honger heeft in de nacht. Daarnaast krijgt ze ook veel flesvoeding. Heeft ze die 15 cc nodig na de lunch? Rare hoeveelheid.. Ik denk dat als je overdag meer gaat geven ze mischien meer verzadigd is. Yohurt na de maaltijd, meer groente en fruit.
On schema is nu 8 180 fles ochtend ( met moeite) 10 uur tussendoor en water 12.00 2 broodjes en fles 180 ( die laten we vallen met 11 mnd) 15.00 fruit 2 stuks plus water 17.30 ca 200 gram eten plus yoghurt 19.00 fles 180
Klopt helemaal. Groentehap en fruit eet ze weinig. Maar voor haar begrippen is dit van gisteren al heeel veeel. Soms houdt ze na 5 à 10 happen haar lippen al stijf op elkaar. Ik kan doen wat ik wil ik krijg er niet meer in. Daarom dat ik aanvul met fles. Gaf eerst de flessen niet maar water, is dan ook tevreden maar heeft dan 's nachts nog meer honger. *zucht*
Ik denk ook dat ze overdag meer vaste voeding nodig heeft. Voor de ochtendfles laten ontbijten: brood, crackers of yoghurt met fruit. Je kunt ook pap geven. Daarna de fles. Moet je haar om 22.30 uur wakker maken voor de fles? Zo ja, dan zou ik hiermee stoppen. Toen wij stopten met wakker maken voor de late fles sliep mijn dochter 's nachts ook beter/dieper, omdat we haar (door het wakker maken) uit haar diepe slaap haalden. Hoe geef je de groentehap? En wat geef je? Met fruithapjes kun je ook combineren: banaan en kiwi, mango en banaan, verse jus met een verkruimeld beschuitje, etc. Mijn dochter is bijna 10 maanden: 7u Brood of yoghurt met fruit, fles 180/4 (thee en 4 schepjes) 10u 1 stuk fruit, paar slokjes thee of water 12u Brood of cracottes (rauwkost nog geen succes), fles 120/4 15u 1 stuk fruit, stukje soepstengel, paar slokjes thee of water 17/17.30u Flink bord warm eten (groente met af en toe zoete aardappel/aardappel/pasta), 2 eetlepels griekse yoghurt na 18.30u Flesje 120/4, en daarna op bed.
M'n dochtertje eet nagenoeg alles en we maken alles vers. Enige wat ze niet lust zijn rijstwafels . Fruit wisselen we zo veel mogelijk af. Soms 1 soort, soms mengen we 2-3 soorten door elkaar. Groentehap bestaat uit 2/3 groenten 1/3 aardappelen / rijst / pasta / couscous/... en dan nog 20 gram vlees. We hebben een babycook dus alles wat te hard is stomen we eerst en mixen we. Paar maanden terug at ze kant-en-klare potjes beter dan ons verse eten. Is nu lang geleden dat we dat geprobeerd hebben.
Geef je haar alleen groentes bij het avondeten? Geen pasta, rijst, aardappelen oid. En heb je geprobeerd het eten in stukken aan te bieden en haar zelf met haar handjes te laten eten? Of beiden, dat je de groentehap geeft en met jullie avondeten haar nog met de pot laat meeeten? Edit:ik had je bericht nog niet gezien, ze krijgt wel pasta, rijst e.d. . Ik zou het haar dan ook nog ongepureerd aanbieden zodat ze zelf kan experimenteren.
@ rijo: nog vergeten te zeggen we maken dl niet wakker. Wat slaapt lijdt niks. @ mama van lieverd: Inderdaad we bieden momenteel alles met lepel aan. Wel probeer ik het nu minder fijn te malen dan met 6 maanden. Kan ik inderdaad proberen om haar stukjes te geven. Dat doen we met brood ook en kan ze wel ... al vindt ze ermee spelen nog leuker. @ allen: Tips die ik nu al meegenomen heb: - meer vast, minder melk proberen - stukjes aanbieden - in plaats van koekje 's middags nog eens fruit Dankjewel al voor het meedenken. Mochten er nog tips zijn. Graag.
Ik zou juist niet minder melk gaan geven... Melk hebben ze op die leeftijd het hardste nodig! En nachtvoedingen zijn niet zo gek hoor op die leeftijd...
Melk is zeker belangrijk maar haar kindje krijgt 1110 over de dag en dat is veel te veel. En al helemaal voor die leeftijd.
Oei ze krijgt echt enorm veel melk. Met een jaar (dus dat is over 2 maanden) hoef je nog maar op 300 cc te zitten. Ik weet ook dat de meningen erover verdeeld zijn, daarom geef ik je de mijne Ik vind nachtvoeding met 10 maanden helemaal niet zo "normaal". Klinkt lulliger dan ik het bedoel Ik ben het met de dames eens die zeggen dat ze te weinig vaste voeding krijgt. Erin proppen kun je niet, maar ik zou het zeker niet meer aan gaan vullen met melk, want ik ben bang dat ze dan zeker niet beter vaste voeding gaat eten. Een steviger ontbijt geven...dus een boterham erbij of pap geven. Het middagtussendoortje idd weer fruit...vult meer. En wat ook al gezegd was: stukken aanbieden, het moeten kauwen verzadigd veel meer dan puree doorslikken. S nachts zou ik enkel nog maar water geven. Om 22.30/23.00 uur ook. Geen melk meer bij het fruit en de groente. Enkel nog bij het ontbijt, lunch en die om 19.30 uur. Ik denk dat het geen honger is maar gewenning.
Hay mijn zoontje is ook 10 mnd. zijn schema is 0830 200ml pap 1000 fruit 2 stuks/potje 1230 1 broodje en fles 150cc 1500 beetje volle yoghurt met stukjes fruit of koekje/rijstenwafeltje oid 1730 groente 250gr en toetje 1930 fles 150cc je hebt al een hele hoop tips gekregen, ik zou de dag idd beginnen met een stevig ontbijt. je zegt dat je dochtertje het leuk vind om met brood te spelen, net zoals mijn zoontje dus die krijgt ook maar 1 boterham, meer eet hij toch niet. ik geef om die reden ook pap s ochtends, misschiem voor jou ook een idee? verder zou ik na de warme maaltijd geen fles meer geven maar bijv. 100 ml yoghurt. (ik gebruik volle yoghurt op advies van cb,maar volgens mij maakt het niet zoveel uit) Ik vind dat een kindje van 10mnd prima de nacht door zou moeten kunnen komen zonder voeding, maarja dat is mijn mening tenzij ze ziek zijn oid. Komt ze zelf om 2230? anders zou je haar misschien beter kunne laten liggen en als ze dan wakker word misschien wat water geven? ipv melk? succes!
Vandaag al naar de supermarkt geweest. Volle yoghurt gehaald en na 80-90 gram groentehap hield ze haar lippen stijf op elkaar. Maar yoghurt ging er nog vlotjes in. YES! En bij haar geprakte prakje groenten ook nog gewone penne gegeven. Had jammer genoeg geen groenten meer liggen om zo te geven. Dat is voor morgen. Ook voor morgenvroeg granenontbijt gehaald. Ik heb weer tips om weer beetje moed te krijgen. En weet dat nachtvoedingen er misschien bij horen. Maar vond 400 ml op 1 nacht wel veel. En dat al een maand aan een stuk. Ik wil haar ook niet vet mesten. En m'n gezond boeren verstand zei toch dat ze te veel binnen kreeg.
Ons zoontje slaapt vaker niet dan wel door in de nacht en eet voldoende. Hij lijkt bij elke doorkomende tand lastige nachten te hebben. Wel moet ik zeggen dat het met niet zo zwaar valt omdat het redelijk gestroomlijnd gaat in de nacht. Alles staat klaar op Mn nachtkastje en 10 min later lig ik er weer in. Ons voedings schema is zo: 7.30 fles 150+5 en 2 scheppen pap 8.00 stuk fruit 11.00 cracker 12.00 boterham met water 15.00 koekje 17.00 flink bord eten (groente, aardappel of pasta en vers) 18.30 180+6 22.00 180+6 zelf wakker 2.00 150+5 niet leeg
We hebben bij haar nachtfles ook geen granen meer gedaan. En ze heeft tot half 3 geslapen. Dus maar 1 nachtvoeding. Voel me zo veel geruster. Net wel maar 100 gr fruit op. Maar de rest krijgt ze dan maar als 3-uurtje en geen koekje. Dankjewel allemaal voor jullie tips en support.
Hier ook bij onze dochter van 11 maanden ineens 2 nachtvoedingen. Heel vermoeiend. Na de fles wel direct weer verder slapen gelukkig de laatste dagen. Maar niet nodig natuurlijk. Het ontbreekt me momenteel aan energie om 's nachts geen voeding te geven, maar water. Mijn prioriteit is momenteel proberen zoveel mogelijk uurtjes te pakken 's nachts, zodat we nog een beetje kunnen functioneren.
Hier vannacht ook weer 2 keer , maar de eerste keer (om 00.00u) door een vuile pamper. Dus dat begrijpen we. Maar hoopten wel dat ze door zou slapen vanaf dan omdat we haar ook een fles gegeven hadden. Helaas net kwam ons prutske weer. Zou water ipv melk geven helpen. Water is momenteel nog niet haar favoriet. Bied het de hele dag tussendoor aan maar drinkt max. 20 ml per dag. (En ik vertik het zoeter te maken:-$)