Hazeslaapjes door darmkrampjes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dot, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Het begon allemaal zo goed de eerste week. Mijn mannetje sliep bijna de hele dag.
    Nu krijgt hij steeds meer krampjes heeft pijn en is onrustig, maar wil ook steeds op schoot als hij volgens mij niks heeft.
    Ik loop en wieg en zing, leg hem dan zachtjes neer en een kwartier later weer huilen.
    Ik weet het even niet meer.
    Zo'n kleintje heeft toch veel meer slaap nodig dan steeds maar even een kwartier. Zit er even doorheen :rolleyes: Ben kapot.
    Ik laat hem wel eens 10 minuten huilen om zelf even time out te hebben.
    Weet iemand iets erop?

P.s. pas de osteopaat al bezocht, maar nog niet echt effect.

2. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Er zijn een aantal dingen denk ik. Iedere baby moet leren om te slapen. De een doet dat heel snel zelfstandig, de andere heeft hier meer moeite mee. Het is goed als je al met een bepaald ritme gaat werken. Wakker worden, voeden, en knuffelen, eventueel spelen (als ze wat ouder zijn) verschonen, slapen. Het is goed om ze wakker in bed te leggen. Ik vind het bedje om te slapen en box en wipstoeltje bijvoorbeeld om te spelen.
    Ja darmkrampen, dat is echt super vervelend. Hier zijn wel wat middeltjes voor: infacol, sap simplex bijvoorbeeld. Dat zorgt voor de lucht in de darmen.
    En het laten huilen, dat werkt vind ik bij zo'n heel kleintje nog niet. maar dat zal per kindje ook verschillen denk ik.
    Bij ons had de osteopaat na 3 x pas echt resultaat.

Succes

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter moest ook leren om te gaan slapen. Ze was soms 5 uur achter elkaar wakker.
    We passen nu rust en regelmaat toe. En verder inderdaad zoals hierboven ook gezegt, wakker...voeden....knuffelen...spelen....wakker in bed leggen.

De eerste 2 dagen was het vreselijk en huilde ze met tussenpozen soms wel 1 uur.
    Maar als ik haar nu in bed leg dan kraait ze soms 1 minuut en valt ze al in slaap.
    Een baby laten huilen is vreselijk, maar ben blij dat ik het advies van het cb heb opgevolgd. Heb nu een heel ander meisje :D

4. Bij ons is het precies het zelfde. Onze dochter slaapt 's avond en 's nachts heel goed maar vanaf 's ochtend 11 uur is het een ramp. Ze wil niet boven in haar bedje slapen. Bij het voeden vallen haar oogjes dicht, maar zodra ze in bed ligt is het huilen geblazen. Ik gebruik inmiddels wel infacol voor de krampjes en het wordt ook al wat beter.
    Ben nog niet bij een osteopaat geweest, wat doet deze precies?

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Maar mag je zo'n kleintje dan laten huilen? En hoelang?
    Ik dacht pas vanaf een half jaar, hij is nog zo klein :rolleyes:
    Dat boek van Ria Blom is dat hetzelfde?

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dit is osteopatie:
    http://www.osteopathie.nl/

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Misschien al last van de 5 weken sprong? Sterre had dit ook ineens, en nu is het ook ineens weer voorbij :)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe sliep in het begin ook nauwelijks vanwege de krampen. 's Nachts ging hij gewoon aan 1 stuk door dus wij sliepen ook gewoon niet. Nu huilt Tobe niet, hij kreunt, steunt en perst alleen heel veel en heel hard. Maar dat is evengoed vervelend...

Uiteindelijk bleek dus met behulp van het CB dat hij te veel en te gulzig dronk. Hij had daar gewoon echt onwijs last van. Ik ben toen afgekolfde borstvoeding gaan geven met de fles en ik had direct effect: hij sliep opeens weer! En na een paar dagen begon hij weer veel rustiger te drinken, nette boertjes te laten en is hij veranderd van een onrustig kind in een tevreden kind. Hij heeft nog steeds af en toe wel last van krampjes, maar hij kan nu ook 's nachts 5 uur aan 1 stuk slapen. Een wereld van een verschil! En hij kan nu ook gewoon lekker tevreden in zijn box liggen :)

De reden waarom het CB hieraan dacht is omdat hij in 2 weken tijd een kilo was gegroeid, onrustig was tijdens en na de voeding en zich ontzettend veel verslikte tijdens de voedingen. Daarbij was zijn buikje enorm groot en hard. Ik ben blij dat ze met dit advies kwamen :)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter moest echt leren om te gaan slapen.
    Ze kreeg teveel prikkels, daardoor kon ze niet slapen en ging ze huilen. En als ze huilde pakte ik haar op, en kreeg ze weer nieuwe prikkels...waardoor ze dus weer niet kon slapen. Een vicieuze cirkel dus.

Ik had van het CB inderdaad het boekje van Ria Blom, Rust en Regelmaat gekregen.
    Tja hoelang je een baby mag laten huilen, daar zijn de meningen over verdeeld.
    Ik vond het echt vreselijk om haar te laten huilen, voelde me zo'n slechte moeder. Maar het heeft ontzettend geholpen, als ik haar nu in bed leg slaapt ze meestal binnen een minuut.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Dot: hier hadden we dezelfde drama's bij de darmkrampjes. Niet laten huilen hoor: dat moet je doen als je zeker weet dat je kind geen honger meer heeft, een droge luier en geen pijn. Je weet nu dat je kindje pijn heeft, dan moet je het gewoon troosten. Doe je dat niet, dan leer je je kindje eigenlijk dat het bij jou geen plek vindt voor troost voor z'n pijn.
    Dat rust en regelmaat is een prima methode hoor, maar dan wel als je kind zonder reden niet (door)slaapt....

We hebben hier een paar dingen gedaan: infacol, zodat Thirza goed de lucht weg kon gaan boeren, (zie voor verkoopadressen op www.infacol.nl).
    Daarbij de voeding ook aangepakt, (ik geef BV): eerste lading melk even afkolven, zodat de dunne voormelk eraf is, (daar worden de krampjes erger van) en halverwege de voeding even verschonen en boeren, zodat er niet een enorme opeenstapeling van lucht komt in dat maagje. Ik had in twee dagen tijd een heel ander kind.
    Achteraf heeft dat hier maar tijdelijk geholpen, omdat Thirza kiss-syndroom blijkt te hebben, waarvan die darmkrampjes een symptoom kunnen zijn, maar ik las geloof ik dat je al bij de osteopaat loopt, dus die zal ongetwijfeld dat gecheckt hebben.
    Maar goed, wij zijn inmiddels ook bij de osteopaat en na 1 behandeling merkte ik al verschil, (Thirza drinkt weer goed door en hoeft niet meer elke 3 kwartier wat te drinken).
    Succes!

Deel Deze Pagina