Hoi. Onze baby slaapt ontzettend slecht overdag, altijd maar 15 a 30min en over de hele dag gezien denk ik +/- 2.5uur, 's nachts gaat het wel oke baby slaapt niet door nog ( maar daar hoor je mij niet over), Alleen, baby krijgt nog steeds(!) 6 a 7 flessen a 140 a 160ml! wij gebruiken wel Neocate en dat is lichtverteerbaar, ik heb geprobeerd om de voeding in te dikken met nutriton, maar daar kreeg baby ONTZETTENDE krampen van, dit geldt ook voor rijstebloem. Dus voor als nog krijgt baby gewoon nog alleen melk. heeft iemand een tip, buiten nutriton of rijstebloem wat ik kan doen? Fruithapjes geef ik nog niet, dit omdat ik bang ben voor krampen.
leg je hem op tijd in bedje/box overdag? ik merk hier dat als hij "vervelend" word dat hij moe is en dan leg ik hem in de box, doe ik dat niet of niet snel genoeg dan slaapt hij heel weinig overdag en kan hij zijn slaap ook niet vinden ik moet overdag wel muziek aanzetten ander slaapt hij niet of word van elk geluidje wakker dan en in bedje wil hij niet overdag als hij moe is en echt zijn slaap niet kan vinden ga ik een stukje wandelen, dan gaan de oogjes bij de buren al dicht en bij thuiskomst laat ik hem dan in de wandelwagen liggen binnen en met mooi weer buiten, buiten slaapt hij nog beter haha hoeveel weegt hij? misschien kan je de voeding een beetje ophogen of drinkt hij zijn flesjes niet uit? je kan ook proberen het flesje in 2 te spitsen, nu de helft en over 20min de andere helft. wij krijgen een glas drinken ook vaak niet in 1 keer op over doorslapen, ik probeer met zijn voorlaatste flesje iets minder te geven zodat ik meer kans heb dat hij zijn laatste flesje wel helemaal leeg of bijna leeg drinkt heb je de rijstebloem opgebouwd? wij zijn nu een weekje bezig met rijstebloem om hem te laten wennen aan de voeding, de eerste dagen deed ik er heel weinig in want de maagjes moeten ook wennen ik hoop dat ik je wat tips heb kunnen geven enne doorslapen lukt hier ook nog niet goed is 2 weken goed gegaan haha, nu weer meestal rond 4u snachts
Misschien een vreemde gedachte hoor, maar hij gaat er toch niet langer van slapen als hij een minder volle fles wel leeg drinkt of bij een grotere fles wat laat staan? @ts wat weegt je baby? 6 flessen van gemiddeld 150 ml is niet zo vreemd hoor, sommige baby's hebben gewoon liever vaker de fles met kleine beetjes! Ik had ook een slechte overdag slaper, ik ben toen het volgende ritme aan gaan houden; slapen, voeden, spelen, knuffelen, slapen... Dit is voor haar een fijn ritme, zo weet ze wat ze kan verwachten... Dat betekende dus ook dat ik geen tijdschema had van haar voedingen, de ene keer drinkt ze om 10 uur en dan om 11 uur.. Ik weet dat ze ongeveer 1,5 a 2 uur per slaapje slaapt, maar soms slaapt ze ineens 3 uur of maar 1 uur! Een baby van haar leeftijd kan nu ongeveer 1,5 uur wakker blijven de vanaf 1 uur wakkertijd ga ik haar slaapsignalen in de gaten houden.. Zodra ik zie dat ze gaat geeuwen of in haar oogjes gaat wrijven neem ik har bij me, knuffel ik met haar en dan breng ik haar naar boven.. Hier slaapt ze juist niet in de box en als ze een slechte slaper is, is het misschien ook beter om haar 1 vaste slaapplek aan te bieden.. En rondjes wandelen met de wagen is idd ook een goeie tip!
kellebel, ik heb een slechte drinker, nu met een grotere speen gaat het beter, mocht van het cb maar als hij zijn voorlaatste flesje opdrinkt (1 van de weinige die hij vaak helemaal leeg drinkt) dan drinkt hij bij zijn laatste flesje maar max de helft waardoor hij een uur later toch weer honger heeft. nu ik het zo doe slaapt hij gemiddeld van 20 tot 4u, soms langer
Klinkt bekend: Neocate, nauwelijks slapen overdag, krampjes van rijstebloem en nutriton en gellilact en... Ik was om die reden ook echt bang van starten met vaste voeding, maar bij mijn dochter is dat echt de oplossing geweest. Geen fruit, daar heeft ze nu, op 7 maand, nog steeds last van. Maar wel groenten zonder aardappel: courgette, pompoen, wortel. Ook geen bloemkool of broccoli, want dat kan dan ook weer krampen veroorzaken. En het slapen is hier ook nog steeds een probleem. Ze sliep wel in de auto en in de koets, dus ik probeerde vaak met haar het huis uit te gaan. Veel succes!
Zou het kunnen dat je je baby te laat op bed legt? Ik heb hier gemerkt dat als ik hem te laat op bed legt, hij moeilijk inslaapt of heel snel alweer wakker is. Over het algemeen kan een baby van 4 maanden ongeveer 90 minuten wakker zijn.