Wat moet een baby aan in de wagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LauraEliza, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraEliza

LauraEliza Nieuw lid

19 jun 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,
    Ben nieuw hier op deze site, al wel eerder aangemeld maar
    nog niet eerder gebruik van gemaakt...

Ik ben 30 weken en 2 dagen zwanger, onze kleine meid wordt
    dus midden in de winter geboren.
    Het is onze eerste kleine en zit met veel vragen, maar m'n eerste
    vraag aan jullie is:

Wij hebben een autostoel van maxicosi met een lekkere voetenzak
    erbij, is het voldoende als ze daarin een jasje aan heeft of raden jullie
    aan om een pak te kopen? Het zelfde geld voor de wandelwagen,
    hoop na een paar weken na de bevalling af en toe een frisse neus te kunnen gaan scheppen, volstaat dan een jasje met een dekentje en wellicht een kruik of is een pak beter?

Alvast bedankt.

Grtjss Laura

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb in de maxi cosi een voetenzak en dan heeft mijn zoon een vestje aan.. Dat is genoeg want het zijn toch maar kleine stukjes naar de auto.. En in de auto is het warm..

In de wagen hetzelfde vestje.. En dan een dekentje met een lakentje wat ik strak instop en dan heb ik nog z'n zacht fleece dekentje erover wat ik lekker hoog optrek zodat hij helemaal onder de dekens ligt behalve zijn hoofd natuurlijk.. En dan het dekje van de kindereagen erover..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter is in 2010 geboren toen er die nacht een mega pak sneeuw viel. We hadden voor haar een lekker dik vest want een echte jas is niet handig. In de maxi cosi deden we haar inderdaad met vest, voetenzak en muts. In de wagen legden we haar onder laken + deken, 2e deken er boven op ( of wikkeldeken, en daarin nog een dun katoenen dekentje ) en als het echt heel koud was - als in min 10 wat het toen was - dan legden we de kruik waar we de wagen mee voorverwarmden er nog naast in de wagen. Een muts is 't voornaamste en een lekker dik vestje. Een skik pak vind ik voor een pasgeborene echt niet handig want je zal zien dat ze heel vaak slapen als je ergens heen wilt of als je terug komt. Dan krijg je dat pak niet aangedaan en slapen in een vestje thuis in de woonkamer vind ik nog wel ok maar slapen in een ski pak is weer zo'n gedoe. Ik pakte heel vaak mn slapende kindje die eerste weekjes uit de wieg, zo in de maxi cosi, en op bestemming aangekomen slapend weer in de wagenbak.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    oja muts doe ik ook..

5. LauraEliza

LauraEliza Nieuw lid

19 jun 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Dat scheelt weer, alles is toch al zo duur.. San zorg ik gewoon dat ik een extra dekentje in huis heb voor als ik met m'n kleine meid strakkies ga wandelen.. :)

Jeetje heb er zin in..! Kan bijna niet wachten tot ze er is haha

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gewoon een dikker vestje aan in de wagen en maxi cosi en dan een dekentje.Mijn andere 2 kinderen zijn allebei van december en daar deed ik het ook op deze manier.In de wandelwagen liggen ze helemaal beschut en hebben ze het al snel warm.Ik zie vaak genoeg van die kindjes met van die rode wangen in de wagen liggen en dan liggen ze echt veels te warm en dat is echt niet goed.Ik doe wel een mutsje op voor over de oortjes.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    -10 heb ik nog niet meegemaakt met mijn kinderen want die temperaturen zijn pas van de laatste jaren haha en mijn andere 2 kinderen zijn al bijna 7 en 9 jaar.
    Als het hier weer zo koud gaat worden dan doe ik er wel een extra dekentje bij.

Geniet van je zwangerschap en het is idd zo heerlijk om lekker met je kleintje te wandelen.Ik geniet er volop van(smelt).

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hadden een berenpakje maat 50 hihi te schattig en heerlijk warm!

dochter is geboren met -15

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een lekkere dikke zak voor in de maxicosi alleen gebruik ik die bewust nog niet. Nu is het namelijk nog niet zo koud. Als het straks wel heel erg koud is dan kun je dus niets extra's meer doen. Daar moet je wel mee oppassen want dan is het zo dat voor jouw gevoel je beeb dik is aangekleed maar kan hij het nog koud hebben.

Wat ik nu doe in de maxicosi is haar gewoon aankleden, slofjes aan, mutsje op. Ze heeft een lekker dik jasje met zo'n hoody erop. Die doe ik omhoog zodat ze daar op haar hoofdje extra bescherming heeft. Ik heb een fleecedekentje die ik half optrek. Ze wil haar handjes sowieso nooit onder de deken hebben dus dat heeft geen zin. Die deken doe ik wel altijd om de voetjes heen en dan iets boven de heupjes.

In de wandelwagen kleed ik haar hetzelfde, maar dan zonder slofjes. Mutsje altijd! en dan gewoon lekker haar dekentje eroverheen. Ik heb altijd haar wikkeldeken bij me voor het geval het weer ineens omslaat in guur. Je weet het nooit tenslotte hier en beter mee verlegen dan om verlegen.

Kap van de wandelwagen meestal half of helemaal hoog.

Leven is verschrikkelijk duur. Daarom ben ik ook erg blij met Marktplaats :D. Vaak dingen die amper of niet gebruikt zijn en dus nog heel mooi zijn voor betaalbare bedragen :).

10. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Als wij gaan wandelen met de kinderwagen dan doe ik eigenlijk helemaal geen extra kleding aan behalve een muts. Verder zorg ik ervoor dat ze goed in de zak van de kinderwagen ligt. In de Maxi Cosi heeft ze ook alleen haar kleren aan (verder geen vestje ofzo) maar dan wel met een dekentje over haar heen en een mutsje op. Ik voel regelmatig in haar nek of ze het niet koud heeft en dat is eigenlijk nooit zo. Laagjes zijn handiger als je vaak van binnen naar buiten gaat.

Deel Deze Pagina