hazeslaapjes, wie heeft Ria Blom strikt opgevolgd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caithlin79, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Tot wanneer hou je dit ritme als ik vragen mag?
    Gaan jullie ook naar buiten enz?

Hier wel erg van het ritme maar iets anders dan jullie
    6.00 -fles -slapen
    9.00-uit bed spelen,wassen
    10.00 fruit naar buiten(dutten in kinderwagen)
    12.30-thuis-spelen fles
    13.00-slapen tot 4 a 5 uur
    17.30-groente
    19.30-fles en slapen
    Dit schema al van begin (alleen begin meer flessen natuurlijk)merk als ik afwijk dat ze helemaal van slag is.

Denk dat bij de volgende ook ga verdiepen in ria blom.
    Maar ben ook wel heel blij met dit schema.

2. adi

adi Niet meer actief

Als je bedoelt dat: slapen-voeden-spelen-slapen enz. alleen zolang de baby nog klein is en voornamelijk slaapt en drinkt.
    Hier was dat strikte met 6 maanden al lang voorbij, toen ze aan de bijvoeding gingen was de hele connectie tussen slapen en eten over, en hebben we DIE regelmaat losgelaten.

Oh, naar buiten gingen we als het mooi weer was, of als ik naar de winkel moest, of als we zin hadden om te wandelen of zo. Dat plan ik niet van te voren

3. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Na 6 maanden helemaal geen ritme meer?

Bedoel voor een volgende he ;) (als ik die mag/wil krijgen)

4. adi

adi Niet meer actief

Voor eetmomenten hadden we wel een ritme, in ieder geval in de volgorde van fles/fruit/fles enz enz.
    De tijden werden na 6 maanden wel flexibel, afhankelijk van wanneer ze wakker waren.
    Het slapen hebben we losgelaten en dat gebeurde en gebeurt hier altijd op verzoek.

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Hier deden we na die 3 kwartier dezelfde volgorde, maar dan zonder het drinken...

Dus:
    Drinken/knuffelen/spelen/slapen

Na 3 kwartier wakker:
    Knuffelen/spelen/slapen

En dat werkte eigenlijk heel goed.

Moet ook zeggen dat ik heel goed wist dat hij na 3 kwartier nog niet uitgeslapen was, dus ik liet hem ook wel huilen. En dan elke keer er naar toe om te troosten, of zelfs naast gaan zitten en zacht te neurieën...

En het was idd even flink krijsen, maar hoe ouder ze zijn, hoe langer ze dat volhouden. Maar hij sliep daarna toch altijd weer in en het duurde niet lang meer, of hij plakte ze aan elkaar!

Succes!
    Liefs

6. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik ben nu bezig in het boek van Ria, en ik moet zeggen ik zie er wel wat in (behalve het lang laten huilen, maar in de nieuwe druk is het al geen half uur meer ;) )

maar ik wil wel benadrukken let op dat je eerst mediche dingen uitsluit.
    Yannick deed ook alleen hazeslaapjes, en ik kon hem overdag echt niet wakker weg leggen want dan zette hij het echt op een brullen. (zowel in bed als in de box)
    nu bleek hij vast te zitten in zijn rug/schouders en is hij los gemaakt door een osteopaat.
    Daarnaast bleek hij 180 gram te zijn afgevallen en zat hij nog maar 80 gram boven zijn geboorte gewicht met 5 weken.

nu ik wat gedaan heb aan zijn probleempjes heb ik een heel ander kind!

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier helpen de drie R'en al sinds hij een week of 7 a 8 is heel goed. Niet de volgorde van Ria Blom, maar wel heel veel structuur. Elke morgen begon ik om 7.00 uur met een fles, ongeacht of hij om 5.00 uur nog had gedronken of niet: daardoor creeerde ik een soort ritme alles gebeurde op vaste tijden en in een vaste volgorde, een beetje zoals Adi hierboven beschrijft, en echt op onze eigen manier. Werkte natuurlijk niet meteen, maar binnen een paar weken zaten we in een heel mooi ritme waar Porkie zich goed bij voelde en mama en papa ook. (Overigens werd hij ook wel eens wakker tussen de voedingen ik gaf dan of een klein flesje (Die ruimte hadden wij) of ging wandelen)

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier nog steeds een strak ritme met slapen en eten. Op kdv heeft hij het iets minder en dan merk je dat hij van de leg is.
    Ik ben overigens van mening (maar da tis ook hoe ik zelf ben) dat iedereen het goed doet met een ritme. Dochterlief heeft ook haar ritme van eten en slapen (in avond want ze slaapt niet meer overdag ;)). Ik merk met vakantie als je het ritme wat los laat dat ze de eerste dagen ook van de leg is en beetje humeurig..

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Btw Sacha heeft dus nog met voeding en slapen het ritme. Als je dus te laat zijn fles geeft is hij echt not amused...op het kdv waren en zijn ze er heel blij mee. Ze wisten precies wanneer hij eten moest en hoefden niet te gissen. Wat dus resulteert in een enorm tevreden ventje dat eigenlijk nooit huilt.

10. Lea1003

Lea1003 Lid

3 feb 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ons meisje is nu 10 weken (zondag 11 weken). Ook zij is vanaf week 4 ingebakerd (althans alleen haar armpjes liggen vast). Ze slaapt sinds een week ook steeds met hazenslaapjes van een 3 kwartier tot een uur (kon de klok er op gelijk zetten!). Ik zat hier ook erg mee, omdat ik niet wist of ik haar nu elke keer moest voeden (ze sabbelde ook iedere keer op d'r handjes, ook als ze geen honger had). Daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt en ben ik het al volgt gaan doen:
    Wakker worden (na een uur ongeveer), spelen, bij aantal keer gapen (aangeven van vermoeidheid) naar bed en weer een uurtje slapen. Weer wakker en lekker een flesje. Daarna weer even spelen of knuffelen en dan weer lekker naar bedje.
    Dat ritme bevalt haar prima en ze weet nu ook wel een beetje waar ze aan toe is. Bevalt mij ook prima zo!

Groetjes!

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier werkt die aanpak tot nu toe ook nog niet echt. Het probleem is dat ze na het wakker worden nog steeds moe is, ook al wil ze niet meer slapen.
    Als ik haar naar beneden haal om in de box te gaan spelen begint ze eigenlijk bijna gelijk alweer te jammeren en in haar ogen te wrijven. Dus dan maar weer naar boven, waarop ze weer hoogstens een kwartier tot half uur slaapt en dan begint het huilen weer.

Het is echt ff drama hier momenteel. Snap er helemaal niets van, zou het toch een sprongetje zijn? (hoop dat dan maar)

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Kan heel goed een sprong zijn hoor, met 8 en 12 weken heb je er weer 1, dus wie weet...

Hier is het vandaag ook bal.... steeds weer wakker na een uurtje...
    De ene keer neemt ie genoegen met jengelen en weer inslapen, maar vaak zat leg ik hem maar gewoon weer aan, waarna hij 3 slokken drinkt ;)

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik heb Ria Blom strikt 2 weken opgevolgd. Met als resultaat dat hij nu ook overdag heeeerlijk slaapt in zijn eigen bedje!

Het was erg moeilijk, vooral in het begin. Maar na een aantal dagen zag ik dat hij er zoveel baat bij had dat we hebben door gezet. Met resultaat! :D

14. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hebben hier vanaf thuiskomst uit het ziekenhuis meteen gewerkt met een vast ritme. Dit deden ze in het ziekenhuis ook al, en dat werkte. Vanaf het moment dat ze doorsliepen en met 5 flessen was het redelijk strak om de 4 uur een fles; Als ze bijvoorbeeld om 7 uur wakker werden een fles, 11 uur fles, 15 uur fles, 19 uur fles en 23 uur fles. Overdag sliepen ze bij ons in de box (behalve na de eerste fles, dan gingen ze terug in bed, fles gaf ik boven op onze slaapkamer), ingebakerd. Als ze een uurtje na de fles wakker werden, dan gaf ik ze geen nieuwe fles. De volgende fles gaven we dan pas weer gewoon rond het volgende "fles-momentje". En natuurlijk hanteerde we dat niet echt keihard als we zagen dat ze ontroostbaar waren. Maar dat hebben we hier gewoon echt niet meegemaakt, die van ons hadden echt behoefte aan ritme en regelmaat. Nu ze 16 maanden zijn, doen we dat nog steeds. Meestal zijn ze nu 's ochtends tussen 7 en half 8 wakker. Wij halen ze pas tegen 8 uur uit bed voor 't ontbijt, "stipt" 10 uur fruitmomentje en om en nabij 12 uur is 't lunchtijd. En of we nou thuis zijn of niet, ik hanteer dit overal. Ook als we bijvoorbeeld ergens op visite zijn, want dan gaat het lunchpakketje van thuis mee voor de jongens, hihi....

15. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    #35 sietske, 27 mei 2011
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
    vraagje, hoe doen jullie dat na de laatste voeding/ 's nachts/ de eerste voeding?
    laten jullie je baby dan ook spelen in de box?

ik bedoel dus mijn kleine man ligt nu te slapen. Als hij straks weer komt zal het rond 23.00 uur zijn.. dan dus voeden + knuffelen maar dan... toch in de box of gelijk weer in bed?

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Dan gewoon meteen in bed, dat valt voor mij onder 'nachtvoeding' zeg maar, dus dan is het gewoon zo prikkelarm mogelijk voeden en verschonen en daarna huppa in bed.

Zo doen wij dat iig...

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Wij doen dit nu ook en ik doe, nu we echt een ritme lijken te hebben, ook max 1 uitje per dag.
    Kleine sliep overdag nooit in bed, alleen op de arm, krijste de hele boel bij elkaar...
    Ze ligt nu ingebakerd in een pacco, een rolletje van een handdoek onder dr beentjes, een lakentje over haar heen, strak.
    Ons ritme is inmiddels zo:
    23.30 fles
    slapen
    6u fles
    slapen
    930 in bad
    10 u fles
    kroelen / spelen
    11.15 slapen
    1400 fles
    kroelen / spelen
    1530 naar bed
    18u fles
    kroelen / spelen
    1930/20u naar bed
    23.30 fles

Ze slaapt echt die hele periode ertussen.
    sochtends wordt ze wel s om 9uur al wakker maar dan pak ik dr uit maar laat ik haar nog wel even liggen, even spelen in bed.
    Pak haar pas op als we echt wat gaan doen zegmaar.

Ik laat dr max 10 min huilen, dan ga ik naar dr toe, kijk of ze nog lekker ligt, fluister tegen dr en ga dan weer weg.
    Na een paar dagen sliep ze al binnen die 10 min huilen of lag ze gewoon lekker te kijken.
    Maar ik probeer niet te erg op de klok te kijken met voedingen, geef fv.
    Maar uit bed betekend eten en dat probeer ik goed te onthouden voor mezelf anders pak ik dr te snel op.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maar hoelang laten jullie de kindjes huilen.
    Ik heb toenstraks geprobeerd en dan na 10 minuten kijken.
    Na 45 minuten was hij zo overstuur en ook kwaad ;)
    Dat hij helemaal niet in slaap kwam hoor.
    Uiteindelijk hem toch maar ff eruit gehaald om te troosten teruggelegd en was na beetje nasnikken vertrokken.

19. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je Ria haar methode wel als voorbeeld kan gebruiken, maar je er toch je eigen draad aan moet gaan geven. Hier ook gedaan en met succes:

8 uur fles (7 uur als hij naar het kdv gaat)
    slapen
    12 uur fles (11 uur als hij naar het kdv gaat)
    slapen
    16 uur fles (15 uur als hij naar het kdv gaat)
    slapen
    19 uur fles
    slapen (al is hij 6 van de 7 avonden wakker en bij ons beneden)
    tussen 22 en 22.30 ltst fles
    slapen

Meestal wordt hij een kwartiertje voor zijn volgende flesje wakker en dan spelen we nog even. Ons zoontje heeft blijkbaar erg veel slaap nodig, al merken we de laatste 2 weken wel dat hij meer behoefte krijgt om wakker te zijn, dus laten we dit ook toe. Tuurlijk slaapt hij niet altijd tussen zijn flessen (meestal wel, alleen 's avonds eigenlijk bijna nooit) Na zijn flesje laten we hem boeren en leggen hem dan direct ingebakerd in bed. Hij is dan zo moe en rustig van het flesje geven dat dat hier helpt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo is.

Laten huilen deden we hier wel. Ons zoontje huilt/miept gemiddeld 30 minuten voor hij in slaap valt. We zijn het dus wel gewend van 'm. De eerste 8 weken van zijn leventje huilde hij van 7 uur 's morgens tot middernacht en sliep hij dus bijna niet. Inmiddels kennen we zijn huiltjes zo goed, dat we alles herkennen: verdriet, honger, niet moe, knuffelen noem maar op.. Krijsen gebeurde hier niet, dan kwam hij meteen zijn bedje uit.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Annie ik doe dat ook niet graag was de eerste keer.
    Nadeel hij is door zijn veel ziek zijn en zh opnames heel erg gevoelig geworden.
    En dan knuffel je zowiezo veel natuurlijk en tja dan viel hij in slaap.
    Al is dat nu niet zo met zijn sprongetje ;)

Deel Deze Pagina