Toen hij om 23.00 nog een fles kreeg was het flesje leeg, boeren en terug in bed. Als hij echt hysterisch huilde, ging ik naast zijn bedje staan.. zachtjes 'sssst' zeggen en met mijn hand over zijn wangetje.. Dan was het idd nasnikken en viel ie in slaap. Ik kan je niet zeggen hoelang hij huilde; dit lag echt aan zijn huiltje. Je hoort wanneer het 'fake' is, wanneer het protest is en wanneer het echt ellende is..
ik heb het boek niet gelezen maar heb gegoogeld wat het zo een beetje inhoudt en heb de belangrijkste regels toegepast. omdat het soms niet anders kan(heb nog een hummeltje hier rondrennen), heeft ze wel eens 20 min gehuild in bed en de ene keer viel ze in slaap maar de andere keer was het gewoon tijd om te eten. ik moet zeggen dat de 3r's hier heel goed hebben geholpen hoor. hier ging het zo: wakker worden eten spelen even babbelen en na 1,5 uur weer naar bed..wel wakker op bed gelegd en het ging steeds beter. nu "huilt" ze hooguit 10 min en dan slaapt ze.
ben wel benieuwd wat jullie hier mee doen. gisteren lag mijn zoontje te slapen maar hij sliep echt lang voor overdag. maken jullie de babys dan wakker binnen die 4 uur? of laat je ze slapen zolang ze willen.
Jep, overdag maak ik hem ongeveer na 4u wakker. De ene keer is dat met 3u45m, de andere keer met 4u15m. Ik kijk altijd een beetje of hij in een lichte of diepe slaap zit. Diepe slaap heeft hier geen zin om te onderbreken, dan drinkt ie toch niet en wacht ik liever ietsje langer. 's nachts mag hij het wel helemaal zelf bepalen en maak ik hem niet wakker!
Ik heb het echt zo geprobeerd, maar het lukt me niet, dit schema echt te volgen. Ik heb overigens ook het hele boek van Ria Blom gelezen. Mijn poging was dan ook heel serieus. Maar het scheelt een hoop gehuil, geschreeuw, wanhoop en onzekerheid om haar gewoon uit bed te halen als ze na 40 tot 60 minuten wakker wordt en gaat huilen. Mijn baby doet per dag 4-5 slaapje van 40-60 minuten en als ze wakker is, haal ik haar eruit. Ze mag dan aan de borst. Als ze niet wil drinken, is het knuffelen, spelen, bij vermoeidheid weer naar bed. Mijn baby is ook veel langer wakker dan Ria Blom voorschrijft en ze jammert dan niet. Kennelijk weinig slaap nodig. Zodra ze gaat jammeren of anderszins aangeeft dat ze moe is, gaat ze echt naar bed. Overigens geef ik haar ook wel eens een borst als ze blijft schreeuwen bij het naar bed gaan. Soms is ze dan echt hongerig. (en nee, ook ik laat haar niet huilen à la Ria Blom). Hier staan wat tips voor als je baby korte slaapje doet (3 opties): inbakeren.nl - hoeveel slaap heeft een baby nodig?
Ohh meiden ik heb hier ook zo mee geworsteld en veel info over opgezocht. Die hazeslaapjes... gek werd ik ervan, ik kwam gewoon niet toe aan de noodzakelijke dingen zoals stofzuigen/eten koken. Wat mij hielp was op een gegeven moment de knop omzetten en accepteren dat het zo was, dat scheelde mij een hoop stress. En geloof het of niet maar nu mijn zoontje ouder word gaat hij steeds langer slapen overdag. Meestal een slaapje van zeker 3 uur, heerlijk! Succes ermee! x
Ja heel moe, en vooral erg prikkelbaar en nerveus. Ben dan echt niet gezellig zolang ze niet slaapt. Nu heeft ze van het weekend heel goed geslapen, en vrijwel niet gejengeld in bed, dus heb ik het er vandaag weer extra moeilijk mee nu ze wel weer heel huilerig is. Ik vind het ook zo lastig te bepalen wanneer ik haar even moet laten gaan of wanneer ik beter wel gelijk naar haar toe kan gaan.
ja ik ken het! Ik voel me op het moment echt onzeker. Mijn kleine man was namelijk 180 gram afgevallen en woog op 5 weken maar 80 gram meer dan zijn geboortegewicht. Op de een of andere manier was mijn borstvoeding verminderd tot bijna niets, en hij was bijna uitgedroogd. Toen huilde hij dus ook... en nu voel ik me dus extra onzeker als hij huilt. zo van misschien is er dus echt wat. Ondanks dat hij nu fles voeding krijgt en dus geen honger meer kan hebben.
onze kleine werd en wordt nog steeds ook wakker tussendoor...soms werkt het dan om hem te sussen, z'n speentje weer te geven en dan slaapt hij weer door (soms dan weer een half uur, andere keren weer drie kwartier) zo heeft hij dan toch z'n slaap gehad denk ik dan maar! wij volgen niet strikt de methode, maar wel dat we hem niet meteen uit bed nemen. het werkt nu wel maar heeft lang geduurd hoor!!!als hij echt niet meer wil of 'overstuur' is dan haal ik hem eruit maar dan wel in het kamertje en in het donker. ik voed hem dan (BV, da's het makkelijke dat het niet erg is om te voeden...) en soms valt hij dan weer in slaap...maar ik kan je zeggen dat wanneer het ineens lukt, het de volgende dagen weer anders kan gaan omdat hij tandjes krijgt, of weer een sprongetje heeft...echt een gouden tip heb ik dus niet...
Heb niet alles gelezen. Hier werd de kleine ook vaak wakker liet dr dan gewoon liggen. Heb ook de flessen iets groter gemaakt dat scheelde ook best wel!! Ze sliep langer. Achteraf had ze ook nog verborgen reflux, misschien heb je er niks aan maar wou het toch even zeggen
Sinds wij Jesley (nu 10 weekjes oud) op zijn buik laten slapen, gaat het super!! Wij doen dit ongv sinds 3 weken (eerst oefenen natuurlijk) Hij slaapt smiddags vaak van 14.00 tot 18.00 uur. Word soms tussendoor even wakker, beetje jengelen en slaapt weer heerlijk verder.... (voorheen elke uur wakker, heel onrustig en ''krijsen") Snachts slaapt hij vaak van 22.00 tot 06.30 uur! Een echt buikslaper dus! Maar je moet het durven en willen... Maar hier werkt t super! Voor ons, maar vooral voor Jesley! Het is een tevreden en lief mannetje die goed slaapt en altijd vrolijk is! Huilt hooguit 15/30 min per dag