baby draait op buik in slaap en niet meer terug..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beeps, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    .. en raakt dan overstuur en vermoeid door het omhooghouden van zn hoofdje.

Gevolg is dat mama en papa zo'n 8x per nacht (naast voeden) nog naar beneden rennen om de kleine weer op zn rug te leggen.

Ik heb hem al met zn zij tegen de zijkant gelegd, zodat hij niet kan draaien (hij kan maar 1 kant op) maar op een of andere manier krijgt hij het dan toch voor elkaar.

heeft iemand tips hoe ik voorkom dat de kleine snachts draait, wakker wordt, overstuur raakt, en weer omgedraaid moet worden?

Hij slaapt al in een slaapzakje, wat draaien zou moeten bemoeilijken.

Alvast bedankt!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    geen tip maar je moet er even doorheen, komt vanzelf goed :D (de niet terug kunnen draaien fase heeft hier paar weken geduurd)

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan ne van mijn dochter herinneren dat we iets hadden dat we om haar buikje deden en het zat om dematras. Volgens mijnwet dat een safe t sleep

4. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry beetje krom taalgebruik

5. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter slaapt alleen maar op haar buik. Ze heeft zoveel kramp gehad dat dit de enige manier voor haar was om pijnloos te slapen.
    Ze is nu 7 weken en slaapt vanaf 4 weken op haar buik.
    Het hoofdje draait vanzelf mee. Soms lijkt het van niet maar je hoort dan een rustige ademhaling.
    Mijn ervaring zegt: "Lekker laten liggen."
    Maar misschien vindt je me wel te gemakkelijk.

Groetjes, Chantal.

6. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik rolde een handdoek op en legde die tegen haar buik (ze lag altijd op haar zij). Zo kon ze niet op haar buik rollen. Werkte prima!

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Slaapzakje uit doen en lakentje lekker strak opmaken

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sam32: Yep is de safeTsleep. Ideaal ding. Ze kunnen vrij bewegen maar niet omdraaien. Werkt ook ideaal als peuter uit ledikant naar groot bed gaat. Kan ie er niet uitrollen :D

9. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    super, ga ik zo'n safeTsleep aanschaffen, handoek oprollen lijkt me ook een goeie, ga ik vanavond gelijk proberen.

Lakentje strak werkt niet, hij schopt zo'n lakentje helemaal weg, die vind ik vaak bij het voeteneind terug!

bedankt dames, ik ga met jullie tips aan de slag!

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier heeft die periode zo'n beetje 2weken geduurd. Hij wist niet wat ie deed in zn slaap en was dan in paniek.

Nu vind ik hem op de gekste plekken en de raarste houdingen terug in bed. Het lakentje en een dekentje heb ik dan ook uit zn bed gehaald omdat ik hem nog eens daar onder ga vinden. Brrrr ik moet er niet aan denken.

Je moet er even doorheen, komt vanzelf weer goed! Liefs

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier vanmorgen eentje op zijn buikje uit bed geplukt.

Maar ik was beneden aan het luisteren met de babyfoon en kan precies horen hoe ver het is haha!

Dekentjes werken hier niet want meneer schuift zijn hele bed door en ligt na elk slaapje ondersteboven. Hier gebruiken wij dus ook een slaapzak. Ik denk dat we er gewoon doorheen moeten. Overdag rolt ie wel weer heel gemakkelijk terug als hij aan het spelen is.

12. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    hier juist precies andersom!!
    onze kleine man slaapt altijd op zijn buik! en de laatste tijd kan ik er 2x per nacht uit omdat hij dan ligt te gillen omdat hij op zijn rug terecht is gekomen!...
    hahaha niets aan te doen!... komt vanzelf goed neem ik aan :D

13. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    haha wat grappig.

ja hier ligt meneer soms ook overdwars of achterstevoren in zn bedje, en terugdraaien gaat overdag ook goed, maar dus niet met het slaapzakje aan.. we moeten er maar even doorheen denk ik, want die tip met de handoek oprollen is ook geen succes, hij trekt hem gewoon los en over zich heen, als hij dan gaat rollen krijg je wel enge situaties..

bedankt in ieder geval iedereen!

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oeh nee... een handdoek oprollen zou ik inderdaad met deze leeftijd ook niet meer doen. Ik krijg al een hartverzakking als ons mannetje met een spugdoekje op zijn snoet slaapt... om vervolgens breed te glimlachen als ik hem er vanaf haal.

15. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @cyntje, haha, ja dat is een leuk spelletje, maar dan wel als ze wakker zijn!!

Deel Deze Pagina