Dames help! Wanneer nou schoentjes met hardere zool aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pink150, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Lieve dames,

Ons dochtertje is nu 14 maanden oud, en stapt ineens vanaf gister alleen achter haar loopwagentje de gehele kamer door!!
    Dit was voor ons natuurlijk een super ontroerend moment, vooral als we bedenken dat ze dit vorige week echt nog niet kon!

Vorige week hebben we schoentjes gekocht van merk Quik ( bij Nimco) dit zijn dus echt zachte stoere schoentjes met klitteband.

Nu hoor ik in ieder winkel en lees op elke site een ander advies over wanneer je een stap hoger mag gaan wat betreft de zool.

We hebben bijvoorbeeld super leuke schoentjes van schoesme gezien daar is de zool wat sterker van.

Moet mijn dochter zoveel mogelijk op blote voetjes leren lopen, of zo snel mogelijk schoentjes met een harde zool halen, of doorlaten lopen op de echt babyschoentjes die ze nu aan heeft(quik) ?

Ik hoop echt een duidelijk advies te krijgen van de ervaren mama's hier!! ALvast bedankt!
    groetjes pink

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mij wordt altijd verteld dat ze zo lang mogelijk op een zo zacht mogelijke zool moeten lopen. Mijn dochtertje van 16 maanden heeft vrij grote voeten en zat met 14 maanden al in maat 23. Die heb je niet meer in de babyproof van Shoesme bijvoorbeeld dus is ze naar een iets sterkere zool gegaan (nog steeds flex). Ik laat haar denk ik net als mijn zoontje op flexzooltjes lopen tot ze ongeveel twee is.

3. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hier advies over gevraagd bij een goede schoenenspeciaalzaak. Ik heb namelijk het tegenover gestelde, mijn dochtertje heeft zo'n kleine maat dat er nog geen loopschoentjes te vinden waren terwijl ze al twee maanden stevig losloopt.
    Het advies van de kinderwinkel was dat ze op slofjes (dus met stoffen zool) leren lopen. Als ze dan ook buiten stevig los lopen dan mogen ze een flexzooltje aan, en pas na een halfjaar stevig lopen (en rennen) mogen ze een stevigere schoen aan met een stevige hak.
    Succes!

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mij werd het volgende bijna overal geadviseerd:

Laat je dochterje zoveel mogelijk op blote voetjes lopen (of, nu het kouder is op sokjes/leren slofjes). Haar voetje moet eerst nog echt gaan ontwikkelen tot "loopstand". Als je dochtertje echt los gaat lopen en goed los loopt, dan ga je pas kijken naar schoentjes. En dan natuurlijk met een hele flexibele zool. Ik heb nu net voor mijn dochter (die nu een paar weekjes los loopt) haar eerste schoentjes gekocht van het merk Elefanten. Die hebben een buigzame zool en zijn er vanaf maat 18. Ze zijn helemaal aangemeten op haar voetje. Thuis loopt ze zoveel mogelijk op "blote" voetjes, maar voor buiten zijn ze perfect :D

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron loopt nu anderhalve maand volledig los en binnen draagt hij altijd sokjes. Voor buiten hebben we schoentjes van Oxxy. Wat meer een slofje is met een rubberen flexzool. We willen deze week gaan kijken voor schoentjes van Shoesme met een flexzool.

6. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Ok lieve meiden, super bedankt!
    Als ik het zo lees, dan duurt het nog even voordat we aan een flexzooltje toe gaan!...of het moet nu ineens zo snel gaan!...maar wij wachten rustig af! we zijn nu al apetrots!!

Bedankt meiden!

Groetjes pINk

Deel Deze Pagina