Hoihoi, Ik heb een vraagje mbt Lynn en haar slaapgedrag 's middags. In principe hebben we een aardig ritme: Lynn komt 's ochtends tussen 6 en 7 uur voor de 1e fles, dan gaat ze terug naar bed en is dan rond 10 uur weer wakker. Dan kleed ik haar aan en gaat ze mee naar beneden. Tussen 10 en 11 krijgt ze haar 2e fles. Ik hou haar beneden tot ze moe wordt, Meestal tussen 12 en half 1. En dan is er geen ritme meer te bekennen. Ze doet een hazeslaapje van ongeveer 3 kwartier. Dan wordt ze wakker en als ik bij haar kom, ligt ze me lachend aan te kijken. Wanneer ik haar laat liggen, is het brullen. Dus ik haal haar er maar uit, maar eigenlijk is ze niet uitgerust en is ze na een half uur a 3 kwartier weer moe en eigenlijk niet te genieten. Als ik haar dan wel in bed stop valt ze wel in slaap, maar weer voor een half uur. Tussendoor krijgt ze tussen 14.00 en 15.00 uur nog een fles. 's avonds gaat ze rond 7 uur naar bed en dan slaapt ze goed, ze slaapt 's nachts ook goed. Heeft ze gewoon niet meer slaap nodig? Of pak ik het verkeerd aan? Heb je misschien tips?
Hoi, Wat je kunt proberen is om Lynn 's-ochtends iets eerder uit bed te halen. Bijvoorbeeld rond 9.00 a 9.30. Dan lekker bezig houden, spelen, wandelen etc. Flesje geven. Tegen 12.00 a 12.30 (of iets eerder) naar bed. Probeer haar dan tot een uur of twee half drie te laten liggen. Ook als ze wakker is, ze pakt dan toch een stukje rust mee. Probeer haar bij huilen er niet uit te halen, want ze weet snel dat als ze huilt word ik eruit gehaald. Dit kost in het begin wat extra uithoudingsvermogen, maar levert meestal resultaat. De ene baby slaapt meer dan een ander. Probeer het maar eens uit. Ilja