Ik heb er eerder een topic over geopend, ik kom er niet uit en ik weet ff niet meer hoe of wat. Dochterlief ingebakerd, dit is haar schema: 06.00 180/6 (laat 20cc staan) 09.30 150/5 13.00 150/5 16.30 150/5 19.45 180/6 Ze is om 6u een uurtje wakker, slaapt dan tot 9u. Dan gaat ze om 11u naar bed tot 12u. Om 13.30 tot 16u, van 18u tot 18.45 en dan vanaf 20.30 tot de volgende ochtend. Ze is besr veel wakker. Vaak nog eerder dan bovenstaande tijden en slaapt ze een half uurtje. Ze is ingebakerd en protesteert bij het ochtend- en avondslaapje hevig. Wat niet helpt: Zonder inbakerdoek slapen Eerder naar bed brengen (ze huilt dan haar tijd vol) Later naar bed brengen Buikligging of zijligging Ik kreeg van fam het advies dat ze erg oververmoeid is en daarom niet slaapt. Maar ze lijkt gewoon uitgeslapen. Is erg actief en vrolijk. Ze boert wel op de gekste tijden (verborgen reflux) Iemand nog een idee?
Ik kreeg net wat onderzoekresultaten binnen... dat baby's van 3 maanden gemiddeld 10 - 18 uur slapen. Ik zou zeggen dat als je baby niet jengelig is, ze voldoende slaapt. Oververmoeidheid toont zich in jengelig en huilerig, ontevreden gedrag.
Als ze gewoon vrolijk is tussen deze dutjes door, dan is het toch prima? Mijn zoontje sliep heel lang maar max 40 minuten aaneengesloten, pas toen hij nog maar 2 keer overdag sliep werd dit wat langer, dus ik vind jouw schema nog best luxe
Hier ook een dame die minder slaapt dan de meeste baby's en dus veel wakker is. Jammer voor mama soms, (want zou wel eens handig zijn als ze meer zou slapen) maar zolang ze vrolijk is, is het prima
Als ze verder tevreden is, dan is dit gewoon wat ze aan slaap nodig heeft. Hier altijd hazeslaapjes gehad, beide kids. Vaak zie je zodra kinderen op 1 slaap overgaan, dat de slaap dan langer wordt. Mijn jongste slaapt nu 's middags 1,5 uur.
Ons mannetje maakt overdag ook heel onvoorspelbare slaapjes. Ik volg hem gewoon. Is hij wakker en oogt hij nog moe? Dan geef ik hem zijn speentje en laat hem nog even in bed liggen. Vaak valt hij dan vanzelf weer in slaap. Is hij wakker en is het lachen, gieren en brullen? Dan mag hij uit bedje en lekker spelen in de box. Wanneer hij weer tekenen van moeheid laat zien (en het is nog geen flestijd) dan gaat hij weer naar bedje. Hij maakt soms slaapjes van 40 minuten, maar soms ook 1,5 uur. Het is heel wisselend.... Soms lastig, maar gelukkig slaapt hij 's avonds en 's nachts als een trein (behalve dat hij soms ineens om 5.30u vindt dat het ochtend mag zijn... )
Hier haalt de dame het ook niet. Maar wat paarse80 zegt heb ik ook gemerkt. Vlak nadat ze de nacht doortrok, kon ik haar 's middags ook in bed leggen. Dan heeft het denk ik toch te maken met het overbelaste zenuwstelsel dat wat meer tot rust komt wat de osteopaat hier vertelde.
Wij hebben ook een hazenslaapjes koning hoor .. Na ongeveer 1,5 uur vrolijk wakker, gaat hij naar bed voor 30/45 minuten.. en dat de hele dag een beetje door Misschien is het een fase.. ik weet het niet.. maar aan die 2 slaapjes van 2/3 uur per dag komen wij echt niet Maar ach, hij doet het er goed op en slaapt de nachten lekker door, dus ik mag niet klagen