Voel je een jongen eerder bewegen dan een meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door masu, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik ben bijna 19 weken zwanger en we weten inmiddels dat we een meisje krijgen!:D
    Ik heb haar echter nog steeds niet gevoeld.
    Dat kan natuurlijk met deze termijn, maar van anderen die in verwachting zijn van een jongen hoor ik steeds meer dat ze de baby eerder voelen bewegen!

Mijn vraag is dus: kun je stellen dat je een jongen eerder voelt bewegen dan een meisje?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!:D

Groetjes
    Masu

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij krijgen een meisje en ik voelde haar al met 14 weken :p

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik voelde mn dochter en zoontje allebei rond 17 weken, dus ik geloof niet dat het verschil maakt hoor.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lijkt me niet dat het verschil maakt.

5. catty

catty Lid

14 apr 2009
    95
    0
    0
    Ik voelde mijn zoon met 13 weken en ben nu 15 weken en voel nog helemaal niets. Maar bij mijn zoon zat de placenta aan de achterkant en bij dit tweede wondertje zit mijn placenta aan mijn buikzijde.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

kan bij deze zeggen dat dat fabetje niet opgaat. :D

7. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Nee daar is echt geen enkele indicatie voor. Gewoon toeval dat het bij jou in de buurt even zo leek. Wanneer je je kindje gaat voelen is afhankelijk van o.a. of het je eerste zwangerschap is en wat de positie van de placenta is. Bij mijn eerste zwangerschap (jongetje) voelde ik hem vanaf een week of 18 (ook zat de placenta een beetje vooraan de buik) en nu bij mijn tweede (meisje) voelde ik haar al voor de 16e week (en de placenta zit nu ook meer naar achteren).

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb een jongen en een meisje in mijn buik zitten, het meisje voelde ik eerder dan het jongentje, dit zou kunnen komen doordat bij het jongentje de placenta voor ligt, en bij het meisje niet, dus wie weet ligt bij jou de placenta ook wel voor en voel je het daarom nog niet, overigens is het nog vroeg hoor om iets te voelen, de meeste voelen pas 'iets' rond de 20 weken of later...

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor de reacties!
    Ik zal gewoon nog ff wat meer geduld moeten hebben...:D
    Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus het kan nog wel ff duren dan...

10. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Nee mijn zoon voelde ik met 18weken goed bewegen en mijn dochter met 17weken en een paar dagen dus zo goed als zelfde termijn.
    Deze baby voel ik al vanaf 15weken goed bewegen en word ook een meisje dus ik denk ook dat dat fabeltje ook niet waar is.

Het kan liggen aan de placenta waar die zit als ie voor zit voel je minder snel als dat ie achter zit.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    voelde mijn dochter veel eerder als onze zoon, dochter was ook altijd krachtiger met trappen.

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik voel mijn zoontje erg goed sinds 20 weken, daarvoor ook al maar niet zo duidelijk.
    Mijn placenta ligt achter aan de zijkant.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik voelde onze meid met 15 weken. Het was de eerste zwangerschap en ik had de placenta aan de voorkant.

Deel Deze Pagina