Niet kunnen eten/geen eetlust

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MariaMercedes, 26 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaMercedes

MariaMercedes Nieuw lid

26 sep 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Lieve dames,

Ik zit met een probleempje. Sinds mijn 16e week van mijn zwangerschap is mijn eetlust compleet verdwenen. Ik heb al moeite met een boterham en moet mezelf echt forceren iets naar binnen te krijgen. Ben nu 21 weken en nog steeds gaat het niet veel beter. Van de voren ben ik eigenlijk al aan het stressen als ik moet gaan eten omdat ik alweer weet wat voor gevecht het gaan zijn om ook maar iets weg te krijgen, het is gwn alsof me keel blokkeerd want is niet eens dat ik misselijk ben maar moet soms toch ook overgeven. Fruit gaat nog redelijk goed naar binnen maar heb dan toch het idee dat ik niet genoeg naar binnen krijg en blijf dan ook echt een honger gevoel houden. Ben echt ten einde raad, raak er zo gefrustreerd en verdrietig van…. Het neemt ook echt me hele dag in beslag. Hebben meer dames hier last van?? Tips zijn welkom

2. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik heb het wel gehad, maar nu gelukkig voorbij.

Is het de structuur van vast eten? Gaat het drinken wel goed?
    Zou je bijvoorbeeld smoothies kunnen drinken? Daar kun je spinazie of boerenkool in doen voor extra groenten. En havermout voor de koolhydraten.

Of eventueel soep maken? Dat kan van bijna elke groente. Zoete aardappel, broccoli, courgette, paprika, etc.

Heel vervelend.

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik had dat bij de zwangerschap van mn zoontje de eerste 11 weken. Deze zwangerschap ook kisselijk de eerste 11weken maar kon wel eten. Soms is t idd de structuur. Ik kon warm eten slecht naar binnen krijgen maar smoothies, salades en fruit wel. Net als crackers of zoutige dingen die krokant zijn. Brood at ik niet en warm eten al helemaal niet. Soms is t echt even zoeken naar voeding die je dus wel binnen kunt krijgen.

Deel Deze Pagina