Hb 6.7 30wk wel/niet ijzertabletten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door piccolina, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je hebt ook' Gentle iron'. Dit is oa verkrijgbaar bij de DA.
    Het is een ijzerhoudend voedingssupplement, zonder de vervelende bijwerkingen als obstipatie en aambeien als een gevolg daarvan.
    Bang zijn voor een te kort bij je kleintje zou ik niet zijn.
    Zoals gezegd zit je nog binnen de 'normale' (acceptabele) waarde en die refernetiewaarden hebben ze niet voor niet gekozen.
    Daar komt bij dat jouw hb niet veel lager is dan normaal.
    Bij mij ging hij van 8,6 naar 6,4. Dat verschil heb ik wel gemerkt. Maar ook geen ijzerpillen nodig gehad. Ook na de zwangerschap was het snel weer op m'n oude niveau.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Ok duidelijk!
    Ik was ook na keizersnede ontslagen met 5.4 en kreeg advies gewoon tomaten, granaatappel en rood vles eten dus ook zelfs dan geen tabletten.

3. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook lage hb. 6.3 maar ze kijken dan naar je ijzergehalte. Die vervoerd het zuurstof naar je kindje.
    mijn hb was laag maar ijzer gehalte was goed. Mijn bloed is gewoon zo verdunt door de zwangerschap je maakt meer bloed plasma aan en de rode bloedlichaampjes kunnen dat soms niet bij houden en krijg je dus lage hb terwel de rest van de waardes.kloppen.. Hoef dus geen ijzer tabletten.

Ik wordt met 30 weken nog geprikt en mocht ik gezakt zijn of ijzer gehalte lager zijn krijg ik ze als nog.
    nu aan de floradix ik vind drankje niet vies maar sommige wel je kan ook in sinaasappelsap doen!
    Gister was mijn hb 6,5 via vingerprik dus werkt wel iets.

je kan toch starten met die ijzer tabletten. Baat het niet dan schaat het niet.
    succes

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Waar kan ik die ijzergehaalte bekijken?
    Er waten ook 2 andere waardes iets laag ook niet extreem electrocyden volgens mij en nog iets

5. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Hier 6.1 bij 30 weken en dat was goed. Ik ben wel zelf floradix gaan gebruiken omdat ik erg moe was.

6. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als de gynaecoloog of verloskundige of andere arts op het labformulier HB/MCV en Ferritine heeft aangekruist wordt zowel je HB gemeten als je ijzergehalte. Zijn deze beide laag moet je vaak wel aan de ijzerpillen.

In mijn geval moet ik doorgaan met ijzerpillen, de MDL arts waarmee de gynaecoloog overleg heeft vond 2 weken proberen veel te weinig. Wanneer beide waardes nog steeds te laag zijn met 38wk zwangerschap dan wordt er voor de keizersnede alvast extra bloed besteld om transfusie te doen, direct na de keizersnede. Dan krikt ie wel op, en zal het wellicht samen moeten met ijzerpillen, maar dan zal het wel effect hebben. Ik ben de oververmoeidheid meer dan beu! Ik kijk ook extra uit naar de keizersnede dat we ons meisje in armen hebben en ik kan gaan herstellen.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ben vandaag het gyn gevraagd.
    Ze wilde dat ik die neem ivm keizersnede.
    Ze heeft ferro bridstabletten voorgeschreven maar volgens mij moet je dat in water oplossen en opdrinken daar alleen bij dat gedachte wordt ik al misselijk van...

8. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kan ik me voorstellen ik moet ook niets hebben van dingen die ik in water moet oplossen. Bah! Sterkte meid

Nola26 vindt dit leuk.
  9. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Ik zou Floradix tabletten gaan halen. Niet vies en super effectief. Hier van een Hb van 6.3 naar 7.0 gegaan. Voordeel is dat ze iets laxerend werken. Ferro daarintegen werkt obstiperend. Succes!

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het wel doen, ze schrijven het niet voor niets voor, zeker niet met een ks in de planning. Ik heb met dezelfde waardes ook pillen gehad, 2 weken later was alles weer gestegen. Bij de bevalling veel bloed verloren en een bloedtransfusie gehad. Daarna moest ik op eigen kracht herstellen en dat duurde erg lang!

11. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    helemaal mee eens!

En echt waar ze schrijven het niet zomaar voor dat is echt protocol
    bij een bepaalde waarde. Gewoon om tabletten vragen ik las in het geplande keizersnede topic dat je bruistablet had voorgeschreven ik heb ook gewoon tabletten gewoon omvragen

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ga gewoon tabletten vragen indd 31e juli.

Ik snap wel hoor dat ze dat voorschrijven mar vorige keer had ikindd ook 6.4 zelfs en erg zware bevalling en ks achteraf. Hb was na operatie 5.4. Niets gehad en ik kon volgende dag al naar huis. Artsen verbaasde zich over mijn herstel, geen psc of zo nodig niets. 4 dagen naar ks ging ik al stukken 1.5-2 uur lopen en winkelen.
    En 5wk later stond ik al wedstrijd te spelen...
    Het verschilt dus echt heel erg blijkbaar...
    Normaal mijn hb ook gewoon 6.5 dus zoveel verschil met tijdens zwangerschap hb is het niet.

Maar ik ga in elk geval tabletten vragen want die bruidstabletten zijn echt vies. Naast maagzuur, suikertesr in zicht kan ik dat niet bijhebben..

Ps: ik vind dat ze mij gewoon nu te veel dingen voorschrijven en doen.
    Vorige keer echt niets gegeven, en ondanks grote buik nooit suikertesr gehad, ze wilden niet eens testen op schimmelinfectie, lieten mij met zwangerschapsvergiftiging vrij lang lopen, wachtten 36 uur op wonder naast 3 epidurale en petedine al.. Om en om vorige keer dossier van 10 paginas van wat kan mis gaan tijdens bevalling en zwangerschap voor co-assistenten;)))
    Nu dus heb ik dat eigenlijk tegenovergestelde: onnodige testen, hb, echos etc. Wordt beetje gek van;))

13. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij veranderd het beleid met protocol nog al eens. Ik snap ook wel dat je er
    geen touw meer aan vast kan knopen.
    Mijn gtt test (suikertest) moest nu wel ivm 1e zoon een 9 ponder was
    ik heb bij de tweede zwangerschap geen suikertest gehad zoonluef 2 was 7 pond.
    en nu moet ik bij deze zwangerschap wel een suikwetest doen omdat
    eerste kind een 9 ponder was. Ik begreep het ook niet helemaal meer.

Sterkte meid

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja vreemd!
    Ga gewoon doen, hoop op geen uren spugen en hoop op goede uitslag..
    Als deze achter de rug is ga ik eens over die hb tabletten.. Stom dat ze suikertest uitslag pas maandag zullen nabellen en niet direct

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou doorgaan met Floradix. Ik had rond jouw termijn een HB van 9.7. Daarvoor van 7.5 maar mijn vk gaf aan dat het hoe hoger hoe beter is omdat je er alleen maar heel veel profijt van hebt als je veel bloed verliest tijdens de bevalling.

Dus waarom niet?

Deel Deze Pagina