Zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maria74, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Vandaag bij de controle van de gyn bleek dat ik teveel eiwitten in mijn urine heb. Nogmaals getest (bloed en urine) bleek wederom teveel eiwitten (mijn bloeddruk is laag 70/110 en mijn bloedbeeld was ok) toch moet ik nu 24 uur urine verzamelen en morgen naar het ziekenhuis voor o.a. een ctg omdat de gyn denkt dat het een beginnende zwangerschapsvergiftiging is....Voel me op zich prima, ben wel nog steeds veel misselijk en zie af en toe sterretjes (ik dacht dat dat door de lage bloeddruk kwam...), Heeft iemand dit ook gehad en wat was de uitslag?

groetjes

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oei lieve meid goed opletten hoor!
    xxxx

3. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

wat vervelend. Da's altijd jammer een zwangerschpasvergiftiging, gelukkig is je bloedbeeld nog normaal. Laat je maar goed controleren in het zkhs.
    Ik had juist geen eiwitten in mijn urine en ook gene hoge bloeddruk, maar mijn bloedbeeld was volledig verstoord. Dus opname en ingeleid. Elke zwangerschpasvergift. uit zich weer anders.

Veel succes en sterkte!

Liefs, Selma

4. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    hier hoge bloeddruk bij m'n zwangerschapsvergiftiging en heel veel pijn in de maag... en ook teveel eiwitten in m'n urine

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik had ook teveel eiwit in mijn urine. Mijn bloeddruk was altijd al wat aan de hoge kant dus geen reden tot zorg. Mijn bloedwaardes ware prima en ookal hield ik vocht vast (was in een erg hete zomer) Werd er niet aan de bel getrokken. Mij bloed moest ik regelamtig laten controleren maar deze bleef normaal. Uiteindelijk begon de bevalling en steeg mijn bloeddruk enorm. Ik werd overgedragen aan de gynecoloog en toen de kleine geboren werd moest ik blijven. Mijn bloedruk bleef hoog en ook mijn bloedwaardes waren slecht. Het is een hele tijd niet goed met me gegaan maar ik ben er nog......Gelukkig is het pas echt mis gegaan nadat de kleine geboren was en heeft hij er niks van meegekregen/overgehouden. Maar let op jezelf, trek aan de bel als het niet goe dgaat! Hoofdpijn en sterretjes zien is ook echt iets wat je in d egaten moet houden!!

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik had hoge bloeddruk, urine en bloed was niet goed, maar geen klachten die erop zouden wijzen en waar ik me van bewust was.

Maar ik mocht echt niet de 24 uurs urine thuis doen, maar in het ziekenhuis, nu moet ik voor as donderdag mijn derde 24 uurs urine doen en die mag voor het eerst thuis.

Ze zeggen ook dat het zich bij iedereen anders uit, de reden waarom ze me wilden houden tijdens de test was omdat het zomaar ineens om kon slaan, en dan hadden ze me liever daar, maar had het liever net als jij thuis gedaan.

Ik duim voor een positieve uitslag!

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties meiden! Ben best een beetje zenuwachtig, niet eens zozeer om mezelf maar echt om het kindje pfff...

8. Alita

Alita Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een zwschapsvergiftiging bij mijn eerste zwschap gehad.
    Ik werd doorgestuurd omdat ik opeens niks meer kon zien, in het zk gelijk aan de ctg, echo gemaakt enz...
    Had eiwitten in mijn urine, bloeddruk was veels te hoog, al langer last van hoofdpijn en een gevoel van een strakke band omhebben bovenaan je buik...vocht vasthouden enz..

Ik moest 3xper week aan de ctg, urine inleveren, bloedprikken enz..
    Ze hebben het toen over inleiden gehad maar is nooit gebeurd. Ik werd gewoon ontzettend goed in de gaten gehouden en zolang het zo bleef werd er niks gedaan.
    Uitendelijk is ze 2 dagen voor de uitgerekende datum geboren.
    Het schijnt voor de moeder het gevaarlijkst te zijn, de baby kan er geen last van hebben. Het einige is dat de toevoer naar de placenta niet goed werkt..
    Toen de bevalling klaar was en de vk de placenta bekeek vroeg ze of ik mischien had gerookt? Uhh nee, zei ik een beeje boos!
    Dit komt volgens mij door de vergiftiging, nu ga ik dit de volgende keer aankaarten bij de gyn, want daar loop ik nu mede ook door die eerste vergiftiging en nog andere dingen...

Mischien hadden ze mij ook al moeten inleiden? Ik wil dat ze het nu goed in de gaten houden! Moet elke afspraak urine meenemen enz...gelukkig houden ze het wel in de gaten..

Dat je bang bent voor je kindje begrijp ik heel goed, je moet echt nu rust nemen, veel water drinken en eigenlijk niks doen meid!!
    Voel je je niet goed gelijk bellen!! Ik heb niet alles verteld omdat ik zelf niet zo`n zeur ben of het helemaal niet zie als een klacht, maar nu deze zwschap zeur ik over alles hahahah

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Even een update: Terug uit het ziekenhuis: CTG was perfect, echo was perfect, bloeddruk 70/110, bloed perfect, urine lichte verhoging eiwitten, dus de conclusie is dat ik rustig aan moet doen en veel moet drinken en gewoon naar huis mocht en mezelf in de gaten moet houden, maar gelukkig gewoon over drie weken een afspraak bij de gyn en morgen lekker op vakantie!!!

Pfff wat een opluchting

groetjes

10. Alita

Alita Niet meer actief

goedzo meid.....doe maar lekker rustig aan!!

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hey wat fijn voor jou!!!
    Ik krijg morgen of woensdag ook weer uitslag (afhankelijk van wat de uitslag is) en ben ook nerveus hihi...heb al niet genoeg urine naar hun zin...schijnt er ook bij te horen.

Cindy als het zo erg geweest is dat ze achteraf dachten dat je gerookt had is het wel heftig zeg!
    Hier zeggen ze geen risico te nemen en in te leiden als het echt door zet.

En ergens heb ik zoiets van is goed...kan niet meer lopen door alle pijn door de BI en de gezwollen voeten...kind duwt tegen de onderkant aan en zit er compleet doorheen zo zoetjes aan....
    Maar eerst donderdag kijken of de baby groot genoeg is en het goed maakt, eerder mag het er niet uit hihi.

12. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    poeh gelukkig hoor meid, fijne vakantie !

ik had vorige week mijn urine bij de huisarts gebracht omdat ik wat last van pijn bij mijn onderbuik/blaas had.
    Het was geen blaasontsteking, wel wat eiwitten in mijn urine dus het werd opgestuurd en verder onderzocht.
    Een paar dagen later de uitslag en het is goed zeggen ze.

Maar ik zie wel af en toe sterretjes en heb last van vocht en enorm zware zere armen etc. Mijn bloeddruk was de laatste keer 100/50.
    Ik moet nu donderdag weer voor controle, ben benieuwd hoe mijn bloedtest is en mijn bloeddruk.
    Ik ga over 5 weken verhuizen dus ik hoop dat wel te redden ;)

Deel Deze Pagina