meningen verschillen..... Jij valt zeker ook onder de zwangeren die vaatdoekjes opeens lekker vinden ruiken.... (geintje) ik deed het in een glas jusd'orange.... moet je trouwens ook niet de ingredienten lezen.... hahahaha verklaarde voor mij meteen de smaak... MAAR het hielp wel... en de ijzertabletten in mn eerste zwangerschap niet!!
Ik heb 7.1 en kreeg het volgende mee: Floradix Groene groenten , spinazie, brocolie etc appelstroop Sinasappel sap bevorderd de opname van ijzer En niet bij het eten melk produckten nemen. Hierdoor neemt je lichaam weer minder op.
Mijn HB was 7,2 en daar werd niks van gezegd. Zal wel goed wezen dan. 7,2 ondanks dat ik Gravitamon slik en 1x per dag Roosvicee ferro.
@ mamaloutje: maar 7,2 is op zich best netjes, hoor! In 'normale' toestand is 7 de ondergrens, dus je zit echt prima. Tijdens je zwangerschap is het normaal dat 'ie wat lager wordt, dus hanteren een hoop vk's dan als ondergrens 6,3. Maar het is wel zo dat hoe hoger je 'm weet te houden, hoe lekkerder je je waarschijnlijk voelt. Als jij nergens last van hebt bij 7,2 is dat voor jou dus gewoon een hele nette waarde Het gaat er vooral om dat jij je gewoon goed voelt en niet moe of slap. Ik voelde me alweer veel beter toen ik na mijn bevalling van een HB van 4,2 weer was opgeklommen naar 6,7. Nu zit ik waarschijnlijk ook wel weer (ruim) boven de 7, maar daar kom ik deze week achter (bloedprikken ivm vermoeidheid).
Even een vraagje: hoe lang mag je floradix gebruiken? Heb vandaag een fles van 250ml gekocht. Dat is net genoeg voor ongeveer 12 dagen, maar dat is dan toch te kort, of niet?
Volgens mij kan en mag je floradix gewoon altijd gebruiken. Is gewoon goed voor je, of je Hb nou laag is of niet. Maar zeker tijdens je zwangerschap (en evt. erna, afhankelijk van hoeveel bloed je verliest bij de bevalling) zou ik het lekker blijven gebruiken.
hier ook ijzergehalte aan de lage kant is 6,1 slik nu ijzer tabletten moet over 4weken weer bloed laten prikken
apart zeg die verschillen ik kom net terug van de vk HB is 7,0 vonden ze net randje maar omdat ik bij de vorige bevalling zoveel bloed ben verloren ( meer dan een liter) willen ze mijn hb opkrikken en heb ik Ferro meegekregen
o lees hier infobroef van de apotheek; normaal bij vrouwen tussen de 7,5 en 10 bij 20 weken zwanger of meer moet het hoger zijn dan 6,8
Ow, dan zit ik volgens jouw apotheek aan de lage kant. Zo voelde ik mij ook. De laatste dagen gaat het weer beter. Ik heb meer energie. Ben wel van plan om floradix tot zeker de bevalling te gebruiken en als t nodig is ook erna.