Sinds een aantal diensten merk ik dat het werk in de zorg zwaarder begint te worden. Vandaag ook weer 8uur gewerkt en nu op! Moe en pijn in me rug en banden, had niet verwacht dat dit nu al zo erg zou zijn. Wel is mijn buik afgelopen 2 weken ineens snel gegroeid en merk dit ook wel. Iemand nog tips of adviezen?
Bespreken met je leidinggevende. Je kunt nu niks anders doen dan naar je lichaam luisteren. Misschien dat een extra pauze je goed doet.
Ik kan regelmatig even zitten, dat scheelt ook al een hele hoop. Mocht dat niet meer helpen in de toekomst dan ga ik alleen avond diensten werken, die zijn meestal ook een stuk rustiger dan de ochtend diensten. Tot 25 werken nergens last van gehad, maar begin nu toch wel moe te worden en soms last van de knie, hopelijk word het niet erger.
Ik zit ook in de zorg, ben vanaf 1 juli kortere diensten gaan draaien (6 uursdiensten) Heb nu ruim 2 weken vakantie dus ben benieuwd wanneer ik weer aan de slag moet (Ben nu 21+4)
Ik werk ook in de zorg Ik kreeg met 15 weken last van bekkeninstabiliteit. Ik had zoveel last dat ik halve dagen ben moeten gaan werken met 20 weken. Ik werkte toen elke dag van 8:00 tot 12:00 en deed in deze tijd voornamelijk artsenvisites, medicaties enz. Dus alle lichte werkzaamheden. Dit heb ik goed volgehouden tot 34 weken ! Dus ik zou zeker luisteren naar je lichaam en een stapje terug doen.
Ik werk ook in de zorg. Ben met 18wk gestopt met avonddiensten vanwege het lichamelijke, werk in de thuiszorg 16u dus de gebroken diensten werkten hier ook niet aan mee. Uiteindelijk vanaf 30wk op 20% ziek. Heb het prima vol weten te houden zo, vanmorgen mijn laatste ochtend gewerkt. Luister goed naar je lichaam en bespreek het op tijd met je lg. Wat niet gaat dat gaat niet.
Ja zitten met heel veel personeels te kort. Ik weet het niet mijn pakkie aan. Maar wil niet weer een probleem veroorzaken. Ga het wel aangeven bij mijn bazin. Nog 2 weken werken en dan 3 weken vakantie. Kan niet wachten haha
Bespreken en eventueel (deels)ziekmelden. Ik ben bij de 1e met 16 weken de ziektewet in gegaan, bij de 2e met 22 weken. Wel was ik therapeutisch aan het werk.