Hallo, Voor dat ik zwanger was had ik nooit problemen met mijn ontlasting en zat er ook enige regelmaat in. Sinds een paar weken heb ik last van diarree en verstopping. Steeds heb ik een paar dagen tot een week last van verstopping en dan een dag last van diarree. Vlak voordat ik naar de wc moet krijg ik last van krampen in mijn buik. Als ik eenmaal naar de wc ben geweest, dan heb ik nergens meer last van. Ik gebruik sinds een paar weken dagelijks roosevice ferro en appelstroop voor mijn ijzergehalte. Kan dit de oorzaak zijn en is het schadelijk voor de baby? Groetjes girafje
HOihoi, Vervelend zeg! Roosvicee ferro kan invloed hebben op je ontlasting/. IJzer preparaten kunnen voor verstopping maar ook voor dunne ontlasting zorgen. Ik denk dat het toch even verstandig is met je huisarts te overleggen. Want is het zo dat je een paar dagen niet hoeft,geen aandrang hebt en vervolgens een malig dun? of is het dat je voelt dat er iets zit maar niet komt en vervolgens dun? Is het een verstopping of hoe je gewoon een paar dagen niet...dat is een verschil. Overleg even met je huisarts want als het een verstopping is moet deze wel opgeheven worden. Imke