Aaarrrgggh zusters!

Discussie in 'De lounge' gestart door Anan, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Hallo dames,

Graag jullie mening over onderstaande, want weet niet of ik t nu verkeerd zie :)

In maart hebben wij 2 hondjes gekregen waarvan we 1 Sophie hebben genoemd. Niet echt doorsnee hondennaam, maar wij vinden het mooi :)

Mijn zusje heeft vlak daarvoor verteld dat ze een nieuwe vriend heeft met een dochtertje van 4 uit een eerdere relatie. Julie raden het al... Sophie. Ze heeft in januari ergens 1x de naam van het dochtertje genoemd, heb ik niet onthouden dus.
    Inmiddels wonen ze samen, in zuid west Nederland en wij wonen in noord oost Nederland. 3,5 uur rijden bij elkaar vandaan. We zien elkaar 1x per kwartaal of 4 maanden ongeveer. Haar stiefdochter heb ik nu 1x gezien, zij is om het weekend bij hun.

Gister belden we met elkaar ivm overlijden oom. Ik riep ondertussen mijn hondjes en begint zij er (weer) over dat ze wil dat ik de naam van Sophie verander omdat het kindje zo heet. Dat ben ik niet van plan. Ze heeft boos opgehangen. Daarna kreeg ik een sms dat ze het belachelijk vindt dat ik dat niet wil doen want hoe moet ze dit verklaren aan haar stiefdochter? Het was maar een hond etc. Ik teruggestuurd dat ik het had willen overwegen als we elkaar wekelijks zouden zien, maar gezien frequentie contact hond/kind (0 keer tot op heden) dat ik dat niet wilde. Stuurt zij terug dat ik niet raar moet opkijken als er straks 60 koeien van de plaatselijke kinderboerderij vernoemd zijn naar mijn dochter (nu zwanger van eerste). Zucht. Dus ik weer terug sturen dat als ze daar gelukkig van wordt dat ze dat vooral moet doen.
    Krijg ik vandaag een bericht of ik wil laten of ik naar crematie ga want als ik ga, gaat zij niet omdat ze ons niet meer wil zien.

Ben ik nou gek of is dit zwaar overdreven? (Ze is 31...)

Vermoeiend!

2. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik snap je zus wel. ...

Wat kan het die hond nou schelen? !

3. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ik vind het wel een beetje overdreven van haar. als de hond en het kind elkaar nou vaak zouden zien zou ik er nog over nadenken het hondje anders te noemen. echter sophie is een erg populaire naam dus zal het kind er waarschijnlijk ook wel aan gewend zijn dat er ook nog andere zijn met dezelfde naam.

4. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Die hond luisterd waarschijnlijk naar de naam Sophie. Misschien een koosnaam bedenken wat er op lijkt?

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik vind het zwaar overdreven en kinderachtig van haar. Ze klinkt als een zestienjarige!

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113

Dat heb ik voorgesteld, maar was geen optie voor haar

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik snap je zus niet. Wat kan het haar dochtertje schelen als ze elkaar nooit zien.
    En daarbij: als je zus het leuk verkoopt aan haar dochtertje zal die het alleen maar prachtig vinden schat ik in: "tante vond jouw naam zó mooi dat ze die ook voor haar hondje wilde gebruiken, leuk hè?"

Dus ik vind dat je zus de boel erg opblaast. Tegelijkertijd moet je je wel afvragen of je dit zo moet willen, of je om zo iets onbenulligs het contact met je zus zo wil laten verslechteren. Ook al is zij mi degene die overduidelijk veel te moeilijk doet. Soms kun je maar beter gewoon de verstandigste/meest volwassene zijn, ook al vind je het onzinnig.

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik kan je heeeeel goed begrijpen! Tenslotte zijn minstens de helft van de hondennamen gewoon mensennamen. Tjonge als we bij iedere naam daarover moeten gaan nadenken. Wat maakt het nu uit? Dan zegt je zus gewoon: "kijk dat hondje heeft dezeflde naam als jou, mooi he!" En wellicht vind dat kindje het nog leuk ook.

Dat ze nu niet meer naar de crematie wil en zelfs het contact verbreekt vind ik zwaar overdreven.

Ik ga er nu dus vanuit dat jullie kindje, als het een dochertje word, geen Sophie mag heten want tjah... hoe leg je dat uit?;):p

9. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Waarom zouden ze dat doen. Het kind heeft de hond nog nooit gezien. En om nou om zo n reden niet naar een crematie te gaan....ja ik vind dat zwaar overdreven. Je zus is 31? Denk dat je het beter om kan draaien, lijkt wel een puber.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou als dat ook al niet goed is zou ik het er lekker bij laten zitten.. Wat een gezeur van haar om niks.

En wil ze nu dat je een schuldgevoel krijgt door te zeggen dat ze niet naar de crematie komt als jij ook gaat?

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Vind het ook heel flauw eigenlijk. Kind vindt het misschien nog leuk, dat de hond hetzelfde heet. Net omdat ze zo'n mooie naam heeft, misschien wel eens een compliment voor haar!

Nogal een heisa om niks eigenlijk..

Heb tijd gereden op een paard dat Pol heette, paar maand later komt er een nieuwe ruiter die ook Pol heet, poeh, geen probleem toch?

12. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap jou dan weer wel. Wat maakt het nou uit, grappig toch juist? de hond van mijn ouders heet Luna, zo heetten zoveel meisjes. lekker belangrijk.

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vinden sowieso zwaar overdreven. Het is haar stiefdochter die (dit jaar pas leren kennen) om het weekend bij haar is. Wie zegt dat de relatie goed blijft gaan? Dan is er ook geen Sofie meer. Ik zou het anders vinden als het haar biologische kind is. Sorry als het hard overkomt maar op deze manier vind ik het toch anders.

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wat overdreven laat haar lekker en leef je eigen leven met de daarbij behorende namen voor je hond en kind en de rest
    en of zij wel of niet na crematie gaat is niet jou probleem maar dat van haar

succes

15. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Kindje Sophie noemen zou geen optie meer zijn nee :)
    Maar.... Ik vind al jaren lenthe een hele mooie meisjesnaam. Toen ik erachter kwam zwanger te zijn vertelde ik dat aan mijn zusje. 2 maanden later gaf ze aan dat ze hoopte dat we niet ooit allebei een dochter zouden krijgen omdat zij dan graag de naam zomer zouden willen doen (ze moet nog stoppen met pil). We hebben dus inmiddels een andere naam uitgekozen want dit wilde ik voorkomen...

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zou net zo kinderachtig zijn en lekker niets van me laten horen! Of haar vragen of zij misschien haar stiefdochter anders wil gaan noemen!
    Dat zij om zoieets niet naar een crematie gaat vind ik erg zwak..

(Ik ben erg krengerig vandaag, sorry aan mij heb je weinig)

17. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113

Hahahaha

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nou wat kinderachtig zeg. Een hond raakt inderdaad gewend aan zijn/haar naam. Maar alleen al om haar reactie zou ik never nooit meer die naam veranderen, al zou het een koosnaampje zijn wat er op lijkt. Nee hoor..

19. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Pffff waar maakt ze zich druk om zeg!
    Wat zou ze doen als een ander kind uit haar buurt ook Sophie zou heten?
    Der zijn wel meer mensen met de naam Sophie en ook dieren, heeft dat meisje het alleen recht op die naam gekregen van je zus ofzo?
    Ik zou der eens vragen om.zich druk te gaan.maken om belangrijkere dingen.

20. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook heel erg overdreven van je zusje, maar ja, het is wel je zusje... Mijn zusje en ik kunnen ook over de domste dingen ruzie hebben, maar dat gaat nooit zo ver als bij jullie. Moest eigenlijk een beetje glimlachen bij je verhaal, sorry.

Ze zit dus met die naam, of misschien zit die vriend van haar wel met die naam, je weet het niet. Als jullie elkaar maar 1 keer per 3 a 4 maanden zien kan je dan niet gewoon zeggen dat de naam anders is, leugentje om eigen bestwil? Waarschijnlijk een dom idee en het komt vast uit, maar misschien bedaard ze wel een beetje en maakt het er later minder uit. Je hebt nu een puppy opgevoed met de naam sophie, die gaat heel moeilijk nog naar iets anders luisteren, dat kan je later ook als smoes gebruiken: je hebt het echt geprobeerd...;)

Deel Deze Pagina