HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc deel 2

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 21 feb 2022.

1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Nou eindelijk we zijn er achter. Ik faf al aan dat er wat speelt maar niet achter kwam wat. Al meerdere keren dit weekend huilend in mijn armen gehad.

Vanmorgen vertelde hij dat het pesten door gaat, steeds kleine dingen die inmiddels voor hem zo groot zijn.

Vanmorgen juf gesproken en echt aangegeven dat zijn emmer tot de max is gevuld. Als die jongen door gaat dat het dan niet lang meer duurt dat hij door het lint gaat.

Ze gaan in gesprek. Juf was heel lief en niet gelijk van ja maar hij doet...

Ben benieuwd.

Ondertussen denk ik had ik hem maar thuis gehouden en voel ik me echt rot :cry:

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Aah bah! Wat naar zeg!
    Hopelijk komt er een beetje een oplossing.
    Maar hij heeft het verteld, je hebt school gesproken. Je doet wat je kan.
    Sterkte!

owly vindt dit leuk.
  3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Wat ontzettend naar en heftig, zo sneu! Hopelijk komt er een passende oplossing en houdt je zoon het vol. Veel sterkte!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Bedankt! Ik zit echt met een enorme knoop in mijn maag, er komt niks uit mijn handen.

Ik zou vandaag ergens een update krijgen.

De directie zou ook in gesprek gaan begreep ik dus hopelijk is ons punt in ieder geval wel duidelijk.

Ik hou niet van dit soort gesprekken en ze weten dat we niet zo maar bellen. Heb met onze knul besproken of hij zelf in gesprek wou gaan of dat ik dat moest

Hij was daar heel duidelijk in dat ik dat moest doen. Dat wil zeggen dat het hem heel erg hoog zat.

Blij dat de juf vanmorgen heel even tijd had.

Zal blij zijn wanneer hij weer thuis is.

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw
    Dochter vandaag thuis. Vanmorgen zei ze dat ze ziek was maar zag aan haar houding dat dat niet zo was. Ze wilde gewoon thuis blijven.
    Toen ik doorvroeg begon ze te gillen, schreeuwen, stampvoeten etc. Heb haar terug naar bed gestuurd en de jongste naar school gebracht. Uur later weer thuis, stond ze meteen klaar naast de auto. Ben niet zo gek dat ik dan weer een uur heen en weer rijd :rolleyes:

We hebben een druk weekend gehad, Sint Maarten lopen en laat naar bed. Gister gymwedstrijd gehad. Wellicht overprikkeld van dit weekend en het feit dat de baby deze week komt... Spanning?

Ik ben vandaag druk met het huis op orde krijgen en ze wilde me meehelpen dus ik laat haar spulletjes opruimen terwijl ik schoonmaak.

6. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Soms is een dagje thuis opladen heel erg verstandig. En zeker als er een baby gaat komen. Tussen het opruimen door lekker kletsen dan voelt ze zich einde van de dag vast een stuk fijner. Alleen wat minder rustig voor jou...

Nummer4 vindt dit leuk.
  7. Omaaatje

Vandaag gesprek gehad met de juf. Er zit enorm veel in hem maar door zijn eigen gedrag komt het er niet op de goede manier uit. Hij stoort de hele dag, maakt veel geluid en is erg vaak erg boos. Weigert vaak dingen zoals gym en kan dan ook brutaal worden. Hierdoor komt de juf aan een hoop niet toe en andere kinderen hebben ook last van hem en vinden hem vast enorm irritant. Hij mag zoveel extra werk doen maar hij komt amper aan zijn basiswerk toe. Hij heeft nu wel ingestemd met een andere plek in de klas dat geeft al meer rust. En het kind naast hem gaat hem nu Arabisch leren:p
    Ze gaan nu het samenwerkingsverband inschakelen voor observatie en hulp voor de juffen. Vooral de boosheid is enorm zorgelijk.
    Ik heb hier zo geen zin in, al die eindeloze trajecten, waar vaak geen bal uit komt, de oudste moest het uiteindelijk ook allemaal maar zelf uitzoeken, adequate hulp was er niet. Hulpverlening zei letterlijk tegen haar dat ze er meer van af wist dan zijzelf... Maar ja, zo kan het ook niet verder. Alsof ik nog niet genoeg aan mijn hoofd en lijf heb....maar ja, we gaan maar weer door he, het zal wel moeten.

Er is iig wel duidelijk dat 1 ander kind hem heel erg lastig valt en uitdaagt en juf is continu bezig die 2 bij elkaar uit de buurt te houden uit veiligheid voor mijn zoon. Verteld wat er weer allemaal voor shockerends is gezegd door hem, is idd niet leeftijdsadequaat zei ze:rolleyes:. Ze zorgt ook dat mijn zoon zijn lootje niet trekt, sommige dingen moet je niet willen uitlokken (hij wilde de letters k u t voor hem kopen):oops:

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    @Omaaatje bah, dat schiet ook al niet bepaald op dus. Je zou toch denken dat ze er ondertussen wat van snappen ergens. Maar helaas.

Omaaatje vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Jemig jullie ook alweer zoveel gedoe!

Bij ons was het samenwerkingsverband juist super. Duurde even door corona maar daarna pakte ze ook door. Hopelijk gaat het nu vlotter bij jullie.

Omaaatje vindt dit leuk.
  10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw

De letters k-i-p kopen en dan een surprise van een kip.... draaien we ze even om ;)

Wat een etter zeg, bah, heb een bloedhekel aan dat soort kinderen. Hoop dat er achter de schermen heel wat hulp ingeschakeld is voor zo'n kind, maar neemt niet weg dat het voor jouw zoon een onhoudbare situatie is...

Omaaatje vindt dit leuk.
  11. Omaaatje

Ze doen hun best maar als hij continu de kont tegen de krib gooit houdt het wel op natuurlijk. Ik snap het zelf ook niet. Maar dat er problematisch gedrag is is wel duidelijk. Alleen wat is de oorzaak?

12. Omaaatje

Je zou het haast doen, maar we houden de eer aan ons zelf.

Hij wordt iig elke dag een half uur uit de klas gehaald, denk voor RT. ze hebben zelf ook door dat dit niet ok is, maar als ouders niet meewerken is zo'n kind niet maar zo van school. Ik hoop iig dat hij niet mee gaat naar groep 6 en als ik zijn niveau zie is die kans best groot gelukkig voor T.

Nummer4 vindt dit leuk.
  13. Omaaatje

Ben benieuwd. Vind het lastig om te bedenken wat ze kunnen betekenen, we hebben niet zulke goede ervaringen met het CJG en andere hulpverlening...

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Kan je dochter nog iets meer vertellen over wat ze nodig had gehad op de basisschool?
    Lastig dat hij zulk problematisch gedrag laat zien, dan zien ze ook alleen nog maar dat.
    Maar het is een roep om hulp. Maarja, wat is het dan hè.

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    @owly nog wat van school gehoord vanmiddag?

16. Omaaatje

Dochter functioneerde prima op de basisschool. Problemen ontstonden pas op het voortgezet.
    Zij heeft autisme, hij een bijna diagnose en ik denk dat er nog wel een gedragsstoornis uit komt eigenlijk, hij vertoont alle kenmerken van ODD. Dat maakt het extra lastig. 2.5 jaar geleden kwam er ook geen hb uit, heel wisselende scores. Autisme durfde ze toen ook niet met zekerheid vast te stellen.
    Ze zien hem prima, deze juf heeft prive ook ervaring met dit soort zaken, maar hij eist gewoon heel veel aandacht van de juf en stoort met zijn gedrag de andere kinderen enorm. En dan komen ze niet veel verder natuurlijk.
    Vanavond anderhalf uur met hem gepraat. De haat naar het bewuste jongetje zit sowieso heel diep en wat hij allemaal doet is ook erg veel om de hele dag mee te moeten maken hoor... maar dan blijft staan dat hij zelf ook bijzonder aanwezig is zeg maar.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Ja sorry! Moest allemaal nog na schooltijd.
    Ze zitten er vol op, de directie is nu ook betrokken.

Ben heel blij dat ze vandaag gelijk actie hebben ondernomen. Ze zijn met hem in gesprek gegaan. Die jongen hebben ze apart aangesproken.

Anders krijg je toch en welles nietes gesprek. Ben benieuwd of de ouders nog een keer op hoge poten aankomen om verhaal te halen. Daar valt niet mee te praten. Hun kind doet dat niet verhaal.

Wat ben ik blij dat onze knul een open boek is. Als je de goede vragen stelt zal hij niet liegen en als hij wel liegt zie je dat aan zijn gezicht (soms gaat hij het proberen om te kijken of toch kan liegen, mocht je je afvragen hij bekijkt zijn gezicht in de spiegel en snapt waarom ik het zeg:roflmao:)

Uit ellende ben ik vandaag gaan poetsen, niet mijn hobby maar meer kreeg ik niet voor elkaar.

Was blij dat hij er weer was. Nu de vraag hoe het de komende tijd gaat. Anders houden we hem een keer een dagje thuis om bij te komen.

Lief dat je er naar vraagt!

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Dat is heel vervelend en snap dat je er minder vertrouwen in hebt.

Bij ons stelde ze kritische vragen aan school, waar is het resultaat van het doortoetsen (uiteindelijk nooit gedaan) wat ga je doen en aanbieden. Waarom is het nog niet gedaan etc.

1 van de mensen uit het samenwerkingsverband zorgde er voor dat we contact kregen met iemand die kon testen en uiteindelijk raden ze ons aan om te vertrekken. Ondanks dat ze wel probeerde zal dat hem niet worden. Op aanraden bij de school gaan kijken waar hij nu op zit.

Hopelijk krijgen jullie ook een kritisch iemand die zorgt dat er afspraken op papier staat en dat ze er aan houden.

Omaaatje vindt dit leuk.
  19. Omaaatje

Vooralsnog is het vooral T zelf die zich nergens aan houdt, dat maakt het erg lastig. Maar we zullen het allemaal eens afwachten. Ik wil hier ook niet weg want dan moet ik weer jaren halen en brengen en dat kan ik mentaal en fysiek echt niet meer.

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Herkenbaar. Onze zoon was dwars, verbeterde andere, was een clown, het normale werk maakte hij niet, extra werk alleen als het leuk was.

Misschien als ze hem meer zien, luisteren wat hij wil ( bijvoorbeeld werk voor wanneer hij klaar is met het reguliere werk, wat zou hij willen leren) al het gewone werk wat al goed is compacten. Vooral extra uitdaging wat niet alleen een blaadje is.
    Overigens mag zoon ook met hulp inplannen en dat geeft weer autonomie.

Deel Deze Pagina