HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc deel 2

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 21 feb 2022.

1. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Dat wordt allemaal gedaan, hij mag de leukste dingen doen maar ook daar begint hij gewoon niet aan...
    Werkplanning hebben ze ook geprobeerd, na 1 week was het nieuwe er af en deed hij niets meer.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.325
    10.293
    113
    Dat was op zijn oude school ook. Bij hem hielp alleen een echte nieuwe start.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier ook goede ervaring met iemand van het samenwerkingsverband in groep 4 die kwam observeren. Alleen heeft school zo goed als niets gedaan met haar adviezen.
    In groep 7 daar vertrokken en naar een fulltime HB-groep gegaan op een andere school. Kan niet zeggen dat het daar qua educatie top geweldig was, maar op alle andere vlakken een grote verbetering en dat ging een stuk beter.

Omaaatje vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.325
    10.293
    113
    Nou klein beetje spanning is weg. Lootjes zijn getrokken en hij heeft niet de pestkop.

Hij mag ook nog eens knutselen in een van de favorieten onderwerpen.
    In dit geval pokemon.

Vero0504, Oilell, femkes en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier gaat het de laatste dagen weer steeds moeizamer. De ‘ik wil niet naar school’ wordt weer heftiger. School is stom.
    Weer bozer in de middag, sochtends weer treuzelen.
    En ik heb geen idee meer wat we eraan kunnen doen.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Voelt ze zich fysiek wel oké? Ik merk hier dat de combi van alle virussen die de ronde doen in combinatie met de 'saaiheid' van alles en de aankomende decemberperiode zijn tol begint te eisen. De jongste die vrijwel nooit ziek is (laatste keer was in groep 4 oid, ze zit nu in de eerste), is in november bijna twee weken ziek thuis geweest. De oudste is regelmatig ziek of 'ziek' en ook die is vandaag thuis omdat ze zich niet in staat voelt om naar school te gaan (zal bij haar aan een combinatie van fysiek niet lekker voelen met niet goed in haar vel zitten (o.a. door schoolse zaken) liggen).

Fristi2012 vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Zodra ze thuis is, is ze vooral weer boos. Het lijkt er niet op dat ze niet fit is.
    Het speelt ook alweer anderhalve week, waarbij het met de dag erger wordt.
    Juf gaf aan dat ze op school gewoon vrolijk lijkt en goed meedoet. (Deze juf ziet haar ook niet zo goed als de andere) Maarja. Dat deed ze vorig jaar ook. Ze is een kei in aanpassen. En dat eist z’n tol.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Dat eist zeker zijn tol. Tijd voor een gesprek op school maar weer...opnieuw. :oops:

Een dag thuis houden kan soms ietsje helpen/de druk er voor eventjes af halen (niet op de lange termijn natuurlijk), maar ook averechts werken...vind dat altijd best een lastige.

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Gesprek staat al gepland gelukkig (eind volgende week). Maarja, ik heb echt geen idee meer wat er nog anders kan. Aanbod is redelijk goed (1 op 1 zou ze veel meer aankunnen, maar dat is niet haalbaar) sociale stukje is opgepakt op school.

Dansles mag ze niet naar een andere groep, ze doet leuk mee, maar alleen voor de juf, maakt contact met de groep, maar niks waar ze echt iets uithaalt.
    Peer groepen zijn er hier niet.
    Paardrijden staat ze op de wachtlijst, hoop dat ze daar in ieder geval iets van contact gaat maken.

Thuishouden zou bij haar niet werken, die ziet dan alleen maar ruimte voor meer thuis. M’n oudste zou dat beter kunnen, maar die wilt geen school missen.

Ik zit te denken of we voor haar toch naar fulltime hb onderwijs moeten gaan kijken.
    Maar twijfel of ze daar wel contact maken. Ze houdt zich al van zo jong af aan afzijdig van leeftijdgenoten.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    @Fristi2012: Heeft ze die behoefte we of niet? Want dat bepaalt denk ik wel grotendeels of het probleem daar zit of toch ergens anders. En soms is het helaas roeien met de riemen die er zijn…wij doen het al tien jaar op die manier. :| Heel wat pogingen gedaan om er verandering in aan te brengen, met wisselend effect, maar in de kern blijft het helaas aanmodderen.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Daar ben ik dus ook bang voor, dat het misschien wel verandert, maar niet verbetert. En dit is een school die veel wilt doen.
    Ze wilt wel graag spelen, maar wijst iedereen in haar klas af. Ze probeert het wel steeds, maar ik zie al in het spel dat het toch niet gaat werken. Het liefst heeft ze contact met oudere meiden van school, maar daar gaat ze dan weer heel klein naar gedragen.

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    @owly hoe is het deze week gegaan met het pesten?
    Nog wat van school gehoord verder?

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.325
    10.293
    113
    Wat lief dat je het vraagt!!
    De directrice heeft een gesprek gehad met die jongen. Ze werken veel met projecten samen en worden niet gekoppeld.

Het lijkt nu even wat rustiger op dat punt.
    Alleen de sinterklaas gekte slaat wel toe. Zoon klaagt over rare sinterklaas liedjes met wapens. Ze zijn heel druk. Hij zal dan vast ook niet rustiger zijn.

Van de week 1 dag thuis gehouden om bij te komen. ( daarna had ik dagen nodig om bij te komen...)

Thuis is het afwisselende tussen stront vervelend/ uitdagend en dat hij meewerkt/ meedenkt.

Uitgelegd dat we als gezin in een team beter werken dan papa en mama in een team en hij apart. Dat lijkt voor nu te werken.

14. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Inmiddels gaat het al de hele week vrij goed. Nauwelijks gemopper en hij werkt. Maandag heeft de stagiaire hem geholpen met de rekenles en sindsdien gaat het soepeler.
    Vorige week belde de ib'er over het opp en het met haar ook gehad over de uitdaging. Zij was het met mij eens dat die naast en niet na het gewone werk gegeven moet worden. Mijn voorstel was om de tijd van het vrije lezen daar af en toe voor te gebruiken.
    Inmiddels heeft hij een paar keer aan nieuwsbegripteksten op een andere manier mogen werken. Niet alleen de vragen maken maar obv de teksten zelf vragen bedenken en de antwoorden noteren. Eerste tekst ging over het ISS dus dat was een succes. Inmiddels heeft hij thuis ook ingelogd en verschillende werkstukjes gemaakt op deze manier. Vandaag op school ook na het gewone werk er een paar keer aan kunnen werken. Dus hopelijk zet dit door en komt hij vaker zo blij thuis.

Wat betreft de pester, vandaag op school had zijn broer hem al te grazen genomen, die is flink aangepakt. En na school zag ik met eigen ogen hoe die jongen uit zijn klas op hem af liep en in zijn gezicht ging schreeuwen. Hij schrok zich wild toen ik de auto uit stapte en durfde me niet aan te kijken. Heb hem rustig gezegd mijn kind met rust te laten zoals de afspraak is en toen liep ie snel weg. Hopelijk heeft het indruk gemaakt, hij had me daar niet verwacht en dat was duidelijk te zien aan zijn reactie :thumup:
    Juffen ook op de hoogte gesteld die spreken hem maandag ook nog een keer aan. Maar ik snap zo goed dat zoon zich onmachtig voelt en daar boos om wordt...

Ysabella, owly en Fristi2012 vinden dit leuk.
  15. Archie83

Archie83 Actief lid

23 nov 2019
    410
    236
    43
    Iedereen de Sint-gekte weer overleefd?

ben hier een tijdje niet geweest, maar benieuwd hoe het is met iedereen. :)

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    We leven nog.
    Dochter heeft vanmiddag nog een kinderfeestje, iemand die dacht dat t een goed idee was om dat vandaag te doen. :|

Zaterdag Sinterklaas gevierd. Had tegen de kinderen gezegd om 3 uur. Nou om 2 uur was ik ze wel zat en heb ik die zak tevoorschijn gehaald.
    Daarna eindelijk wat rust.
    En zondagmiddag verjaardag van m’n dochter. Helaas kon de visite niet ‘s ochtends, dus nog een dag van wachten en spanning.

Voor m’n zoon was dat teveel. Knallende koppijn in de avond. En zelfs overgeven. Daarna vrij snel in slaap gevallen.

Sinterklaas op school was gelukkig wel leuk. Wel ook moe na die tijd, maar niet zo overprikkeld als gedacht.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.325
    10.293
    113
    Gisteren was hij aardig overprikkeld. Na schooltijd moesten we nog een prijs ophalen voor een kleurwedstrijd.

Vandaag alleen sport en morgen hebben ze een uitstapje en vrijdag extra creatieve dag. Ik vermoed dat er 1 dit weekend echt bij moet komen.

18. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.682
    113
    Vandaag studiedag, maar nu al besloten om ze vrijdag allebei een extra dag thuis te houden :| niet te doen het katten uit vermoeidheid, en de oudste loop al 2 weken op haar tenen. Jongste houdt zichzelf snachts wakker met hoesten dus die laadt ook maar een dagje extra op.
    Ben wel blij dat er nu wat rust in de tent komt hoor

19. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier gaat het wel, dochter is weinig op school, door (medische) afspraken maar ook uit weerstand tegen school.
    Ze is thuis erg actief met leren dus het komt haar ontwikkeling wel ten goede en we zien thuis weer vaker een blij kind.
    Voorlopig zal de situatie wel zo blijven want school heeft geen tijd/zin in een gesprek en doordat ze er weinig is, hebben gesprekken over uitdaging geen zin.

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.325
    10.293
    113
    Wat als je kind een geld prijs wint van 250 euro. Wat we begrepen is de voorwaarde dat hij voor dat geld 1 ding mag uitkiezen.

Waar zou je kind het aan uitgeven?

Gedachten nu kijkend naar zijn interesse

Lego
    Een grote lego set is leuk maar wat dan, een modulair building is mooi en die hebben we zelf ook een paar.

Tekenen
    1 product van dit is lastig en we hebben al veel teken en knutselspullen

Muziek
    Dj set maar hij wil liever zelf wat maken

Elektrische gitaar?

Praktisch: telefoon maar dat vinden we een boel geld voor een telefoon en voor kerst krijgt hij al een nieuwe.

We hebben een luxe probleem. Dus ben heel benieuwd waar jullie zoon/ dochter voor zou gaan:D

Hopelijk komen jullie nog op aparte dingen waar we nog niet aan hebben gedacht:D

Deel Deze Pagina